1,5åring og fall

Huff, så ekkelt.
Men det gikk nok bra.

Her falt yngste fra stellebordet og via min rygg og slo hodet i badekaret på vei ned i badekaret... Husker ikke hvor gammel hun var da, men under 6 mnd tror jeg... Fy det var ekkelt. Men gikk bra.
Hun slår seg flere ganger hver dag, så nå er det nesten bare å si "går det bra?" tusen ganger om dagen :p

Men jeg har følt på den følelsen om dårlig mamma ja, og spesielt når eldste brakk hånda i desember... Det gikk 17 timer fra han brakk hånda til han fikk første narkosen.. Jeg burde ringt ambulansen den natta og ikke hørt på legevakta som ikke ville ta oss imot fordi røntgen avdelingen på sykehuset ikke er oppe på natta... Da kunne han nok iallefall fått ordentlig med smertestillende den natta og vært på sykehuset... Men gjort er gjort. Det gikk jo bra og han har ikke noe trøbbel med hånda i dag.
 
Jada, minsten falt fra høyde igjen.
Ca 70cm og rett på belegningsstein, han slo hodet..
Legevakt sier at så lenge han hylte med en gang og virker fin nå, så skal det ikke være noe problem. Ellers kunne hun ikke si mye mer.

Noe mer jeg burde tenke på/kikke etter?

Han virker helt fin, hylte som en gal da han landet, stakkar :Heartred
Ville dratt til legevakten uansett jeg.
 
Ville dratt til legevakten uansett jeg.
Hva vil de gjøre der? :) (jeg selv har blitt avfeid med smerteanfall jeg til tider har, de mente det var luftsmerter. Har visst masse gallestein, viste det seg da jeg fikk henvisning fra fastlege)
 
Det har skjedd flere ganger her også. Sjekk at ikke pupillene har endret str og at ikke han skjeler på ett eller begge øynene (beskjed vi har fått av legevakten noen ganger). Du kan jo også vurdere å vekke ham i natt, men om legevakten ikke mener det er nødvendig er der sikkert ikke det :)
 
Huff, det er så fælt når de små slår seg <3 vet hvordan det føles. Men det høres ut som det gikk bra. Du kan jo vekke bare for å se at du får kontakt om du vil for sikkerhets skyld.

Det er utrolig hva de tåler de små :) <3

Klem
Allerede vært oppe og kikket,fin i form :Heartred sov godt, men null problem å våkne. La seg til igjen med en gang også :p
 
Det har skjedd flere ganger her også. Sjekk at ikke pupillene har endret str og at ikke han skjeler på ett eller begge øynene (beskjed vi har fått av legevakten noen ganger). Du kan jo også vurdere å vekke ham i natt, men om legevakten ikke mener det er nødvendig er der sikkert ikke det :)
Jeg har holdt øye med pupillene hvertfall (brukte google), men var ikke klar over det med skjeling:)
For min ro i sjelen, så kikker jeg innom et par ganger :p
 
Her falt lillesøster ned trappa (fant henne igjen på nederste trappetrinn) når hun var ca 5 mnd. Gikk helt fint bare gul og blå. Fikk da beskjed på legevakta at barn tåler fall fra høyde med stellebordet. Barn har mykere beinbygning enn oss voksne derfor tåler de fall bedre. Så lenge allmentilstanden er god så tyder det på at alt er bra.
 
Back
Topp