1-2-3-4.....

Kaimana

Gift med forumet
Nå er det dags for å begynne og jobbe snart,lillegutt nekter fortsatt flaske(ja vi har prøvd alt,malt,ikke malt,mm,mme,sukkervann,melis,kopp,forskjellige flasker,kopper,tutter u name it) Jeg har vært borte i 5timer der han kun fikk i seg 20-30ml....Jeg har prøvd pappan har prøvd....

Nå er jeg sliten,lei meg og trist,er jo så glad for å få til ammingen,men når jeg har en armbeidsgiver som ikke akuratt tilrettelegger for amming,så har jeg det ikke akuratt lett nå føler jeg. Han har satt meg opp på kveldsjobbing,overtid (kun snakk om 15-20min),ikke satt opp fast lunsj som jeg ba om(da jeg må få gitt Philip mat)....

Vi har prøvd siden ja-feb nå den siste mnd hver dag og opptil flere ganger om dagen. Jeg sover ikke,gråter mye,og føler meg dratt i flere rettninger.

Jeg vil gjeren amme/pumpe,men det blir ikke tilrettelagt+mye stress for pappan som skal gå hjemme med å kjøre 1,5mil hver vei for mating 3 ganger om dagen+hente levere i bhg,pumpe kan jeg,men han tar jo ikke flaska....

Jeg er så sliten og lei meg,har legetime på onsdag,men er redd jeg bare knekker sammen...Er det noe jeg ikke har prøvd? Eller burde jeg bare si: han tar rett og slett ikke flaska. GI OPP!!! 

(familie er redd jeg har fått en depresjon fordi jeg er så sårbar,sliten og jeg er ikke meg selv)

arb.giver SKAL tilrettelegge! Ingen diskusjon ;)

Rett til fri under amming – arbeidsmiljøloven
Mor har rett til ulønnet fri fra arbeidet til amming. Det vil si at arbeidstiden kan reduseres med inntil en time daglig. Arbeidsgiver kan kreve legeattest.

Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det...Mine barn nektet også flaske.
Men i forbindelse med jobb har du krav på fri til å amme!! Slik er det hvertfall om du jobber i staten eller kommunen.
Vår redning i forbindelse med en operasjon hvor jeg ikke kunne amme var å tilsette litt sukker i ferdig blandet mme. Etter mange timer tok han det! Sukker er jo ikke bra det heller, men det er snakk om små mengder..Etterhvert lærte han seg å ta den uten sukker tilsatt også! Og han tok kun tommee tippee flaskene..

Det  stå i lovverket, så det er ikke noe å diskutere en gang =)
Vil ikke arb.giver tilrettelegge for dette kan du gå til arbeidstilsynet.
Vanligvis er det ikke noe problem når arb.giver forstår at det lovgitt.

§ 12-8.
Ammefri

Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger.  Fritiden kan for eksempel tas ut i minst en halv time to ganger daglig eller som redusert arbeidstid med inntil én time hver dag.

http://www.lovdata.no/all/hl-20050617-062.html#12-8

Du har ikke mulighet til ulønnet permisjon et par mnd da? Evnt få en sykemelding siden du nærmer deg en depresjon...

Back
Topp