~ 1+1 blir 3 ~

Mandag 2. januar 2012
Noah er i dag 5 uker og 5 dager gammel <3



Har akkurat lest igjennom dagboken og det var veldig gøy, spesielt siden jeg sitter her nå og kjenner "enden på visa"...altså at jeg har kommet meg igjennom svangerskapet :)

Hadde jeg bare visst at jeg i utgangspunktet ikke hadde trengt å bekymre meg så fælt, så hadde jeg jo spart masse tid og krefter :P
Alt har virkelig gått som en drøm!! Bortsett fra det at jeg måtte en gå en mannsalder over termin :P

Tiden på sykehuset gikk som smurt! Jeg følte meg rimelig opplagt allerede samme dagen, bortsett fra at jeg selvfølgelig følte meg mørbanket og som om jeg hadde løpt flere maraton rett etter hverandre, men vi tok imot besøk første dagen og det gikk kjempe fint! En ting at man kanskje ikke burde ta imot besøk for å spare krefter, men man er jo så vanvittig ivrig på å vise frem det man har laget - haha!! :)

Ammingen har gått som en drøm!! Første gang han ble lagt til brystet, med hjelp av jordmor, så sugde han bare på tungen sin... Men han fikk vente et lite kvarter til og da fant han frem og sugde som en drøm - og det har han gjort siden! Ja, det var dager hvor jeg var sår, men fikk aldri åpne sår som så mange gjør og melkeproduksjonen kom igang ganske så fort! Natt til dagen hvor gullet ble 4 dager så hadde jeg brystspreng og melk :) Og han legger på seg som at han aldri har gjort annet - haha!! Gikk ned bare litt over 100 g på sykehuset og hadde allerede tatt igjen fødselsvekten og enda mer 1 uke gammel <3
Og nå, snart 6 uker så nærmer han seg 5,5 kg - hvis han ikke allerede har passert det også :D

Han sleit litt med pusten de første dagene da.... Og da blir mammasykepleieren bekymret vettu! Men blodprøver ble tatt og legen tok en tur innom - konklusjonen var at det var en stk frisk baby :D

Også så forelska man blir!!!
Det er en av de tingene jeg ikke hadde forberedt meg selv på, eller tenke veldig mye på - hvordan det ville være å bli mamma, følelsesmessig....
Det er en overveldende, altoppslukende og bunnløs forelskelse som det i grunn ikke går an å beskrive... Jeg kan begynne å grine av lykkefølelse bare ved å se på han!!

Så ja....jeg nyter dagene som nybakt mamma kan man si....og de går fort!!!

<3<3emoticon<3<3
 
Back
Topp