1+1=3?

14+2 (UL termin)

Tror bare jeg følger UL-termin fra nå av. Har jo fått to like, så tror nok det stemmer.

De to siste dagene har vært helt grusomme. Jeg har vært kjempesvimmel, og slitt med å klare å i det hele tatt komme meg opp fra benken. Problemet var at jeg fikk beskjed av legen for en uke siden at jeg hadde jernmangel, og måtte ta jerntabletter. "Lur" som jeg var tenkte jeg at jeg kunne jo bare ta resten av Gravid-pakken, siden de inneholder jern. Dette var tydligvis alt for lite, noe som gjorde at jeg ble skikkelig dårlig de to siste dagene. Da var nok blodprosenten blitt enda lavere. Heldigvis var mannen snill og kjøpte riktige jerntabletter på apoteket i går, som jeg tok med det samme, og jeg kjenner allerede bedring idag. :)
Det viste seg at Gravid-pakken bare inneholdt halvparten av jern-mengden jeg skulle ha...

Ellers er ting ganske likt. Litt småkvalm om morgenen, før jeg legger meg og av og til på natta. Gleder meg til alle sånne plager skal forsvinne! :)
 
Åj, ja det er vel fort gjort å bli litt anemisk med barn i magen. Får satse på at tilskudd gjør susen :) Snill mann som henta for deg, da.
 
Ååh, det er fælt med den jernmangelen :/ Men godt det blir bedre :) Satser på at du blir helt god av det :)
 
18+1

De siste ukene nå har morgenkvalmen endelig blitt fraværende. Desverre ble den erstattet med svimmelhet. Jeg ble litt bedre av jerntabletter, men jeg har noen dager der jeg bare må ligge/sitte ellers så holder jeg på å besvime. Veldig kjedelig, men som regel så klarer jeg å kontrollere det. Jeg drikker store mengder vann, får i meg mat med en del salt og hvis det er ekstra dårlig så spiser jeg lakrissnører. Det har hjulpet meg i alle fall.
Når jeg ikke er svimmel styrer jeg på som før med hestene heldigvis. :)
Nå begynner også magen å vises litt, og buksene strammer godt med knappen igjen. Foreløpig løser jeg det med hårstrikktrikset. ;)

I morgen er det OUL, og jeg er såååå utrolig spent på om det er jente eller gutt. Selv heller jeg mest mot at jeg tror deg er jente, mens flertallet av de rundt meg tipper gutt. Blir spennende å se. :D
 
Ooh så spennende! Blir gøy å se :D og hårstrikk i buksa er gull verdt, er så luftballong om dagen at jeg må bruke det selv om jeg bare er nesten åtte uker..
 
Ooh så spennende! Blir gøy å se :D og hårstrikk i buksa er gull verdt, er så luftballong om dagen at jeg må bruke det selv om jeg bare er nesten åtte uker..
Hehe, ja jeg bar ganske oppblåst på kveldene tidlig.., så var det en periode der det var noenlunde normalt, men nå blir jeg skikkelig oppblåst utover dagen.
 
18+4 (OUL termin)

Vi har vært på OUL idag, og der så alt veldig bra ut. Det ser ut til at mageboeren er en liten gutt! :D
Ny termin er 16. mai.
 
Så flott at alt er bra!
Gratulerer med guttebaby i magen ♡
 
22+3

En stund siden sist oppdatering nå.

Jeg har hatt litt trøbbel med lavt blodtrykk og svimmelhet, men ellers har formen vært kjempefin.
Jeg har kunnet ri og holde på med hestene, og vi hadde folk både på julaften og nyttår. :)

Jeg begynte å kjenne antydninger til bevegelse i magen rundt uke 20, og nå kjenner jeg tydelige bevegelser hver dag, og man kan til og med se bevegelsene utenpå magen. Så herlig! :D

Noen dager etter jul fikk jeg for meg at jeg ville reise til Thailand, og bare timer etterpå var billettene bestilt. Vi reiste 6. januar, og kommer ikke hjem før 18. februar!
Jeg spurte både lege og jordmor ang. reisen, og begge var kjempepositive og sa det måtte bare nytes. :)
Den lange flyturen gikk for det meste greit, hadde støttestrømper på, og det eneste problemet var når vi skulle lande etter det lengste flyet. Det hadde vært turbulens en stund, og etter 12 timers flytur uten søvn så ble jeg skikkelig kvalm. Bilsyk på en måte. Det var rett før jeg kastet opp, men klarte heldigvis å holde meg.

Nå når vi er kommet ned er alt bare helt fantastisk. :) Disse ukene skal virkelig nytes. Tenk, vår aller siste ferie der det bare er oss to alene på ganske mange år... ;)
 
Høres deilig ut med Thailandtur, nyt varmen. Her er det masse snø og masse minusgrader.. ;)
 
Så herlig med spark og bevegelse ♡♡
Dere får kose dere masse de neste ukene ♡
 
Hvordan går det med deg?
 
35+3

De siste ukene har bare flydd avsted.
Jeg er sykemeldt fra jobb pga. rygg og bekken, så da nyter jeg dagene hjemme på gården.
Ridningen klarer jeg heller ikke lengre, av samme grunn, men jeg går en del korte turer i skog og mark.
Ellers er jeg egentlig i veldig fin form og har lite plager. Jeg føler jeg har vært veldig heldig med hele graviditeten egentlig.
Men nå er jeg veldig klar for å bli ferdig da, det skal jeg ærlig innrømme. Det gjør ikke noe om han kommer noen uker før tiden. Hehe. :)
 
Mi første kom 35+4 :p
Gøy at du er kommet så langt! Nærmer deg siste innspurt her nå ;)
 
Back
Topp