1 år siden pappa døde

Krølla82

Forumet er livet
I dag er det 1 år siden pappa'n min døde. Har vært hos mamma i dag. Mamma, ene søstra mi, mannen hennes og jeg har vært på graven hans. Dette året har gått sykt fort. Klarer ikke helt å skjønne at det er 1 år siden jeg så han sist og snakket med han sist.

Pappa døde av kreft. Jeg fant igjen et "dikt" jeg skrev til pappa den dagen han døde. Her er diktet:

Til pappa.

Endelig kan du sove, endelig slipper du å ha vondt mer.
Nå slipper du å ligge der maktesløs i sengen 24 timer i døgnet, og bare eksistere.
Jeg er utrolig glad i deg, du er den mest fornuftige og smarteste personen jeg
noen gang har kjent og noen gang kommer til å kjenne.
Jeg er utrolig stolt over å være datteren din, takk for at du var den du var og
takk for alt du har lært meg av verdier i livet.
Tusen takk for all den tid vi fikk sammen og alle de gode minnene du har gitt meg opp igjennom livet.
Fred over ditt minne kjære pappa.
Du var og er en stor stor mann.
Takk for alt.

klem "minste jenta" Therese

Så utrolig vakkert skrevet om han, Krølla82. *tørker masse tårer fra kinnet mitt*

Finner ingen ord, vil bare gi deg en utrolig stor klem

Takk for klemmer.[:)]

Det går bra med meg. Dette høres kansje rart ut, men det er enklere å takle at han er død enn at han er dødssyk og ikke seg selv. Det som har vært veldig viktig for meg dette året er å ta vare på mamma og være der for henne. Det er fryktelig synd at den lille i magen ikke får møte bestefaren sin, men den vil jo alltid være en del av han. Og jeg håper jeg kan bli den forelderen for min lille som pappa var for meg. Og ting han har lært meg av verdier vil jeg videre føre til mine barn. Så slik vil han alltid leve videre.[:)]

[:(] Så trist da Krølla82!!!

*klemme på*

Fint dikt du hadde skrevet da[;)]

ORIGINAL: mammakim

ORIGINAL: Krølla82

Takk for klemmer.[:)]

Det går bra med meg. Dette høres kansje rart ut, men det er enklere å takle at han er død enn at han er dødssyk og ikke seg selv. Det som har vært veldig viktig for meg dette året er å ta vare på mamma og være der for henne. Det er fryktelig synd at den lille i magen ikke får møte bestefaren sin, men den vil jo alltid være en del av han. Og jeg håper jeg kan bli den forelderen for min lille som pappa var for meg. Og ting han har lært meg av verdier vil jeg videre føre til mine barn. Så slik vil han alltid leve videre.[:)]
Det har du veldig rett i! Kjenner ikke til det selv for jeg har aldri mistet noen av sykdom ,men det kan ikke være godt å se at en man elsker har det vond:(

Jeg tror at den lille vil ha bestefaren sin nær seg jeg da,som en beskyttende engel,man trenger ikke være enig med meg,men jeg synes det er en flott tanke og jeg føler at de jeg har mistet er med meg[:)]

Jeg er ikke kristen eller noe, men jeg tenker at hvor enn pappa er nå så vil han alltid passe på meg og den lille.[:)]

ORIGINAL: Venter_på_3de_spire

*klemme på*

Så fint dikt du skrev til han.. [:(]  Mamma har fått diagnosen ondartet lungekreft for 3 mnd siden så tankene dine om å ha en med kreft i familien og at det er vondt er jeg helt enig i!![:(][:(] Sliter nå med at kanskje ikke mitt barn får oppleve bestemor... Så føler med deg som sikkert så gjerne skulle hatt bestefar til din lille... Stoooooooooor trøsteklem fra meg

ORIGINAL: anne*mor

Så fint dikt du skrev til han.. [:(]  Mamma har fått diagnosen ondartet lungekreft for 3 mnd siden så tankene dine om å ha en med kreft i familien og at det er vondt er jeg helt enig i!![:(][:(] Sliter nå med at kanskje ikke mitt barn får oppleve bestemor... Så føler med deg som sikkert så gjerne skulle hatt bestefar til din lille... Stoooooooooor trøsteklem fra meg

Huff da...vet åssen du har det.[:(] Vet det ikke er noen trøst nå, men livet går videre og de vil alltid leve videre i tankene og hjertene våre. Bruk tiden du har med moren din godt, du får den aldri igjen. Det du sier og gjør den tiden hun har igjen vil få betydning for deg resten av livet. Skulle du trenge noen å snakke med så er det bare å sende meg pm anytime. Stoooor klem fra meg

Huff da...vet åssen du har det.[:(] Vet det ikke er noen trøst nå, men livet går videre og de vil alltid leve videre i tankene og hjertene våre. Bruk tiden du har med moren din godt, du får den aldri igjen. Det du sier og gjør den tiden hun har igjen vil få betydning for deg resten av livet. Skulle du trenge noen å snakke med så er det bare å sende meg pm anytime. Stoooor klem fra meg

Takk skal du ha!! Er en av di verste følelsene man kan ha inni seg den man får da man får vite at en man elsker har kreft, og i tilleg en som ikke kan helbredes!! Hjelper å skrive litt om det så se ikke bort ifra at det kommer noen meldinger[;)]  Håper jeg blir så sterk som deg etter hvert, nå er jeg sterk på utsida og gele inni...  Mamma skal jo ikke bekymre seg for meg og!! hehe.. Skal endelig få treffe henne etter 4 uker hun har måtte isolert seg nå til uka pga cellegiftkuren.. Takk for gode tanker og sender deg mange gode tanker og masse trøsteklemmer

Takk skal du ha!! Er en av di verste følelsene man kan ha inni seg den man får da man får vite at en man elsker har kreft, og i tilleg en som ikke kan helbredes!! Hjelper å skrive litt om det så se ikke bort ifra at det kommer noen meldinger[;)]  Håper jeg blir så sterk som deg etter hvert, nå er jeg sterk på utsida og gele inni...  Mamma skal jo ikke bekymre seg for meg og!! hehe.. Skal endelig få treffe henne etter 4 uker hun har måtte isolert seg nå til uka pga cellegiftkuren.. Takk for gode tanker og sender deg mange gode tanker og masse trøsteklemmer

Bare å sende meldinger det vet du. Bare hyggelig om jeg kan hjelpe.

Jeg ser ikke på meg selv som sterk, jeg gjør bare det jeg må for å leve livet mitt uten pappa. Og er som jeg er takket være han.Vi er veldig like personligheter.

Lykke til med besøk hos moren din. Sender deg gode tanker i denne vanskelige tiden.Den er knall tøff og ingen måte å takle dette på er mer riktig enn noen annen.Du merker selv hva som er riktig for deg. Følg hjertet er mitt råd. Klem

Huff kjenner jeg er utrolig følsom i disse dager (måneder)
Og fikk noen tårer da jeg leste det du skrev.. [:(]

Årsdager for død er aldri lette.. Tenker på deg..
Stooor stooor klem...

huff så trist å lese dette. jeg mistet selv min mamma for 15 mnd siden i kreft..jeg var høygravid og hun døde bare 4 dager før lillegutt ble født. hun fikk aldri sett han. det er trist å tenke på. jeg trodde aldri jeg skulle overleve dette dødsfallet,men livet går som sagt videre.men sorgen er forsatt stor.jeg har enå ikke kommet over det.
sender dere begge varme tanker.

sender deg en stooor klem , utroli fint  skrevet krølla [:)]

ORIGINAL: Venter_på_3de_spire

*klemme på*

off så trist å miste pappaen sin i kreft [:(] diktet var nydelig!!! 

Back
Topp