1 år og 7 mnd, kan ikke stå eller gå

Supermusa

Probie
Jeg er tante til et barn som verken kan gå eller stå. Og om vi prøver å holde barnet oppe gråter det og sier au.
Noen ganger blir barnet hysterisk og gråter av smerte( virker det som hvertfall)

Nevnt for foreldre, som sier legene har sjekket og ingenting er galt. Men det lyser varsellampe hos meg.
Er det grunn til bekymring? Er dette normalt ? Eller bør vi pushe hardere på foreldrene?

Barnet blir løftet så og si hele tiden hjemme. Barnet klarer å Ake seg på rumpen på gulvet. Ikke krabbe.

Hilsen bekymret tante.

Jeg er tante til et barn som verken kan gå eller stå. Og om vi prøver å holde barnet oppe gråter det og sier au.
Noen ganger blir barnet hysterisk og gråter av smerte( virker det som hvertfall)

Nevnt for foreldre, som sier legene har sjekket og ingenting er galt. Men det lyser varsellampe hos meg.
Er det grunn til bekymring? Er dette normalt ? Eller bør vi pushe hardere på foreldrene?

Barnet blir løftet så og si hele tiden hjemme. Barnet klarer å Ake seg på rumpen på gulvet. Ikke krabbe.

Hilsen bekymret tante.
Har de sjekket hos kiropraktor da?

Dette høres ikke normalt ut, og burde vel vært sjekket av en fysioterapeut. Hvis ikke de liker å dele alt med deg/dere (?) kan det jo godt være at de allerede har fått sjekket dette ut og vet mer om årsak enn de vil fortelle deg.

Følger de kontroller hos helsesøster? Om så, så regner jeg med helsesøster kobler inn de som må kobles inn, når det må til.
Ellers er aldri en sjekk hos en kiropraktor, som kan med barn, aldri feil i mine øyne.
Men må sier jeg har en tante som aldri krabba, reiste seg eller gikk før hun var nesten to år. Nekta plent. Men plutselig en dag reiste hun seg og bokstaveligtalt løp, som hun aldri hadde gjort noe annet.
Noen barn synes det med å reise seg og gå er skummelt, og vil ikke gjøre det før de er 110% sikre på at de kan det. Andre kan være bedagelige, men selvfølgelig finnes det de som det feiler noe også

Back
Topp