1årsdag!

• Trådstarter Trådstarter lindaen
  • Opprettet Opprettet
L

lindaen

Guest

Jeg må vel bare lære meg den derre save for web dritten snart.. Lei av at bildene skal bli så jævla uklare!

Hmmm, skjønner ikke hvorfor bildene dine blir så uklare. Hvordan gjør du det når du lagrer?

ORIGINAL: Hanne79

Hmmm, skjønner ikke hvorfor bildene dine blir så uklare. Hvordan gjør du det når du lagrer?

Ikke i nærheten av noe som er lovlig i scrappingens verden..
(trykker print screen og lagrer i paint)

ORIGINAL: lindaen

ORIGINAL: Hanne79

Ikke i nærheten av noe som er lovlig i scrappingens verden..
(trykker print screen og lagrer i paint)

Hehe... Men du, når jeg skal legge inn her, så legger jeg det enten ut på WDS/eller et annet forum og bruker jpeg koden derfra (høyreklikk bildet) eller så laster jeg det opp til f.eks. fotoknutsen og bruker jpegkoden derfra. Mye finere!

Bruker du ikke PS når du scrapper?

selv om bildene var litt uklare så jeg en nydelig jente!!
så flink du er[:D][:D][:D]

Såklart bruker jeg PS! Jeg lasta forresten først opp på WDS og stjal linken derfra.. Det hjalp ikke så mye.. Hihi[:D]

ORIGINAL: lindaen

Såklart bruker jeg PS! Jeg lasta forresten først opp på WDS og stjal linken derfra.. Det hjalp ikke så mye.. Hihi[:D]

Men kjære deg, det skal da ikke bli slik når du lagrer for web. LOene dine fortjener virkelig å bli sett[:)]
Slik gjør jeg det:

Når jeg er ferdig med LOen lagrer jeg den både i psd og jpg.
Så går jeg på imagezise og justerer størrelsen til 600X600 pixel (scrapper alltid i 3600X3600, og 300 i resolution)
Så går jeg på save for web, og justerer kvaliteten slik at den er rett under 125 kb, som er grensen på galleriet til wds.
Har aldri hatt problemer med uklare bilder/dårlig kvalitet, og har ikke hørt om andre som har hatt det heller.

Back
Topp