1åring kaster mat på gulvet

Brooke

Elsker forumet
MayDay2021
Skuddårsspirene 2024
Vet at det er helt vanlig at de kaster mat på gulvet, men jeg er sååå lei:hilarious:
Hun har holdt på sånn siden hun var kanskje 8mnd, nå er hun 13mnd.
Er stort sett det hun ikke vil ha hun kaster, men hun kan også kaste noe hun spiser når jeg plukker det opp....

Gir det null oppmerksomhet, sier ikke noe, plukker det bare opp hvis jeg tror hun ikke er mett, kaster hun en gang til, så lar jeg det ligge.
Noen tips?
Hvor lenge varer det?:hungry:

Begynt å bli litt bedre her de siste ukene. Min er litt over 15 mnd :)
Gjør som deg og ignorerer det meste av kastingen hvis det er en og annen ting innimellom at hun spiser. Hvis hun bare kaster så tar jeg vekk maten og setter henne ned. Hun kommer tilbake om hun faktisk er sulten. Eller spiser litt av det som havnet på gulvet.
Det skjer fortsatt så sykt mye utvikling på et par måneder, så det er sikkert bedre hos dere snsrt også :)
Drittlei av å feie opp mat etter hvert måltid her også :hilarious:

Med mine 3, som alle har hatt kaste perioder, har jeg gjort som veivalsa og satt de ned på gulvet. Dvs har gitt advarsel først. Har da løftet ned og satt barnet i stua og sagt at det er velkommen tilbake hvis det ønsker å sitte å spise uten å kaste. De har da som oftest kommer tilbake. Gjenntatt det samme hvis de har begynt å kaste igjen. Har ikke gått mange dagene før de har skjønt at det ikke er så lurt å kaste mat på gulvet.

Straks 14 mnd her, og mini kastar fortsatt mat på golvet. Om han ikkje kastar det på golvet, så prøvar han å gi det til bikkjene :wacky:

Pleier å ta han ned om han kastar meir enn han et, då er han som regel begynt å bli mett.

Plukker sjeldent opp mat når hun kaster på gulvet. Bare mat som faller ned inder måltidet ved uhell. Når hun begynner å kaste mat på gulvet avslutter vi måltidet....

Utrolig treg respons fra meg, men :p Takk for svar og tips:)
Er jo mye av det vi gjør fra før, så må vel bare vente på bedre tider da :hilarious:

Vi lot maten som han kastet på gulvet med vilje ligge og plukket det opp etter endt måltid. Som regel betydde kasting av mat at han var mett eller ikke sulten. Jeg husker ikke når han ga seg med matkastingen, tror det var rundt 16-17 mnd.

Nå klatrer han opp på stolen, og vil gjerne videre opp på bordet. Det er også ganske «gøy»..

Vi har labrador, så det hun kaster rekker sjelden å treffe gulvet :hilarious: Vår er 18mnd, og gjør det gjerne om munnen er full eller hun er mett, evt om hun heller ville ha fiskekakebit men fikk potet typ. Jeg regner med det går over etterhvert.

Back
Topp