1år og omgangssyke

Muligspire

Forelsket i forumet
Jepp... Spysjuka er i hus.. Ikveld, ca 10min etter at frøkna sovna spydde hun ut hele seg så det ble dusj, vasking og klesvask. Stakkar Noen som har noen tips i tilfelle oppkast vedvarer imorgen? Ho har vært smådårlig imagen siden lørdag, så håper på at oppkasten (foreløpig 1gng) er et tegn på at d er over. Pappan ble dårlig i natt som var, så det er tydelig at vi har blitt smitta av noen svineri. Håper bare jeg selv slipper unna
 
Det viktigste er at hun ikke blir dehydrert, så væske er viktig :) Ellers kan kjeks kanskje hjelpe!
Takk for svar. Ikke mer oppkast etter den ene gangen, men veldig slapp og trøtt, lange dupper, kosete, varm og survete samt diaré. Får henne til å drikke men vet ikke om det er nok, og matlysten er på bånn. Kontakter lege imorgen for sikkerhetsskyld hvis det er slik da og.
 
Farris blanda med eplejuice fekk eg beskjed av legen om å gi ved omgangssyke. De klarer seg uten noe særlig mat ett par dager så lenge de får i seg væske. Man spiser jo ikkje så mykje selv når vi er dårlig :)
 
Takk for svar. Ikke mer oppkast etter den ene gangen, men veldig slapp og trøtt, lange dupper, kosete, varm og survete samt diaré. Får henne til å drikke men vet ikke om det er nok, og matlysten er på bånn. Kontakter lege imorgen for sikkerhetsskyld hvis det er slik da og.

Lege kan være lurt, skal ikke være lett når de små blir syke :-(
Ved diaré er det forskjellige matvarer som binder magen, feks blåbær eller bananer, som kan være lurt. Melk sier de gjør alt verre!
Lykke til, vi hadde også en kveld med oppkast, men gav seg heldigvis :)
 
Når gutten min var 1 år , holdt han på slik i nesten 1 uke. Var innom doktor, eneste han ville ha var saft. Små slurker innimellom. Spysjuka er noe dritt :(
Håper hun er frisk nå :)
 
Når gutten min var 1 år , holdt han på slik i nesten 1 uke. Var innom doktor, eneste han ville ha var saft. Små slurker innimellom. Spysjuka er noe dritt :(
Håper hun er frisk nå :)
Lege kan være lurt, skal ikke være lett når de små blir syke :-(
Ved diaré er det forskjellige matvarer som binder magen, feks blåbær eller bananer, som kan være lurt. Melk sier de gjør alt verre!
Lykke til, vi hadde også en kveld med oppkast, men gav seg heldigvis :)
Farris blanda med eplejuice fekk eg beskjed av legen om å gi ved omgangssyke. De klarer seg uten noe særlig mat ett par dager så lenge de får i seg væske. Man spiser jo ikkje så mykje selv når vi er dårlig :)
Det viktigste er at hun ikke blir dehydrert, så væske er viktig :) Ellers kan kjeks kanskje hjelpe!
Takk for alle svar♡ Hun virket å bli bra igjen, men etter frokost idag (begynte såvidt med brødskiver igårkveld+idag) fikk vi en diarébleie igjen. Hun var kjempeslapp etterpå, og sovnet nesten mens jeg skiftet på henne.. Dessuten hviler hun nå i senga si, det har hun aldri ro på seg til å gjøre ellers og før det så sovnet hun i fanget mitt. Vil tilføye at bleien hun hadde på seg i natt inneholdt mye urin så hun har jo fått i seg godt med væske. Ville dere likevel ha kontaktet lege idag, eller evt sett det an? Bare liker ikke at hun er så slapp...
 
Så lenge de har våte bleier og allmenntilstanden er grei skal det ikke være nødvendig å kontakte lege. De små er som oss, litt slappe og dårlig matlyst når de er syke.
 
Back
Topp