⭐️❤️ IKM uke 1 ~ 2018 ❤️⭐️

Her snakker vi «all in»! :D Grapefruktjuice og salvie-te her :) Hva skal ingefærte og kamillete være for?

Leste på en eller annen sånn amerikansk "alternativ urte-side for de som vil bli gravide" at kamomille skulle redusere stress, og virke avslappende på nervesystemet og "induce a restful state in the body"...
Ingefær øker blodsirkulasjonen og hjelper til med å dempe eventuelle betennelsetilstander i kroppen, og er en slags "boost" for den generelle helsa..

Smaker ikke så halvgærent - og farlig er det jaffal ikke.. :D
Koste med to små babyer i går gjorde jeg også.. det skal visst også være positivt :D Gjorde faktisk det da jeg ble gravid sist også - da var de helt ferske :D

Here we go again

Floken PP7 - B4 - EL 25/12 - IKM 5/1

Leste på en eller annen sånn amerikansk "alternativ urte-side for de som vil bli gravide" at kamomille skulle redusere stress, og virke avslappende på nervesystemet og "induce a restful state in the body"...
Ingefær øker blodsirkulasjonen og hjelper til med å dempe eventuelle betennelsetilstander i kroppen, og er en slags "boost" for den generelle helsa..

Smaker ikke så halvgærent - og farlig er det jaffal ikke.. :D
Koste med to små babyer i går gjorde jeg også.. det skal visst også være positivt :D Gjorde faktisk det da jeg ble gravid sist også - da var de helt ferske :D
Høres bra ut :thumleft Koste med baby igår jeg også, satser på at det hjelper laughing6

Nå nærmer det seg el. Og synes det er grådig greit at den vil være i jule helgen. Finnes jo ikke en koseligere høytid å hoppe til køys i :p og ikke stresse med at en av oss skal på jobb neste dag osv. Spennende slutt på 2017 altså

Er i gang med testing etter eggløsning for første gang. Fikk ikke smilemunn i går, men det var en svak strek når jeg så på den. Vil det si at det er noe på gang? ☺️

Er i gang med testing etter eggløsning for første gang. Fikk ikke smilemunn i går, men det var en svak strek når jeg så på den. Vil det si at det er noe på gang? ☺️
Jeg har hatt svake og litt sterkere tester siden CD 6 (første dagen jeg testet), men positiv nå på CD 15. Så nei, det vil nok ikke si at noe er på gang. Men nå er jeg ikke kjent med smilefjes-testene, bruker strimler. Mange har to streker på EL-test gjennom hele syklusen med varierende styrke.

Har dere noen taktikk nå i prøvingen?? Hvor ofte har dere sex? Bruker dere noe kjerringråd? Bare nysgjerrig eg :) akkurat denne pp prøver vi holde oss til annenhver Max 3 dager mellom for å prøve treffe blink. Tester ikke etter el men kjenner kroppen rimelig godt etterhvert. :p

Har dere noen taktikk nå i prøvingen?? Hvor ofte har dere sex? Bruker dere noe kjerringråd? Bare nysgjerrig eg :) akkurat denne pp prøver vi holde oss til annenhver Max 3 dager mellom for å prøve treffe blink. Tester ikke etter el men kjenner kroppen rimelig godt etterhvert. :p
Hadde en taktikk på annenhver dag, men det er ikke så lett med jobbreiser og turnusarbeid :p Så det blir litt sånn to dager sammenhengende, to dager uten osv. Tester etter EL og temper - synes det er superspennende :D
Ellers prøvde jeg salviete i ca. 1 uke før EL denne pp’en for å prøve å stabilisere syklusen litt, og det ser ut som det fungerte. EL på CD 23 forrige pp og EL idag på CD 16 (eller imorgen). Om det er kroppen sin fortjeneste eller teen er jo vanskelig å si da. Også drakk jeg grapefruktjuice både forrige og denne pp’en før EL og det hjalp noe forrige pp og VELDIG denne pp’en :woot::hilarious:

Vi har sex annenhver dag :-) tester ikke etter el, så håper på å treffe blink :-)

Da ser det ut til at EL nærmer seg med stormskritt her :) Håååper bare mannen rekker å komme hjem :nailbiting: :banghead:

Vis vedlegget 239136

Hvordan ligger dere an da, damer? :happy:
Fremdeles negative el-tester, men i følge mine beregninger skal det ikke skje noe stort før lørdag..
Men el-slim av den vannete sorten er det.. grapefrukt eller solvipect sin skyld?
Humper i vei da, og har i går og forigårs hatt unormalt med ubehag i magen..

Annahver dag, drikker solvipect, grapefruktjuice og ingefærte om morgenen.. kamillete om kvelden hvis jeg husker.. teen er for "harmoni i kroppen.." :P
Fikk termometer i dag, så om jeg greier å våkne i morgen begynner jeg å tempe da :)

Lite taktikk, annet enn eggløsningstester og sex når det faller seg, men litt mer strategisk enn vanlig da. Forrige gang ble det tirsdag og fredag kveld, da jeg trodde el var på onsdag, men så ble den forsinket til torsdag kveld. Det holdt ikke.

Denne gangen hadde jeg positiv test onsdag ettermiddag. Sex tirsdag kveld og torsdag ettermiddag. Veldig mye smerter i magen og var veldig varm natt til i dag (torsdag), så trooor egget slapp da. Da burde det i teorien være en bedre klaff denne runden. El-testen var negativ nå i kveld, men sjekket teststripen, som bare var heeelt marginalt tynnere enn kontrollstripen, så hvem vet...

Driver ikke med noe hostesaft/juice/te eller temping, enda da [emoji15] Krysser fingrene!

Det pleier bli tre ganger ila fertil periode. Sjelden noen konkret tanke på det.
Vurderer ta progesteron fra EL. Har gjort det før uten å nå i mål, men har fått annen/sterkere dosering nå...

Fremdeles negative el-tester, men i følge mine beregninger skal det ikke skje noe stort før lørdag..
Men el-slim av den vannete sorten er det.. grapefrukt eller solvipect sin skyld?
Humper i vei da, og har i går og forigårs hatt unormalt med ubehag i magen..
Vanskelig å si... :bored: Grapefruktjuice skal vel gi mer slim, og kan også gjøre det tynnere. Solvipect skal gjøre det tynnere. Så ganske like i bruk virker det som?

Da har jeg havnet i dpo-land, og det er jammen et svært land. Føles jo som en hel eeeevighet til man kan begynne å teste på ordentlig. Hvordan holder man egentlig ut?
Sitter her på jobb med et snev av feber og tenker at temperaturen er høy av helt andre grunner [emoji51]

Det som foreløpig gir håp er at hvilepulsen er høyere enn den har vært i ugravid tilstand. Det er hele ett liiiite hakk opp, men her tar vi det vi får ;)

Back
Topp