❤Marstråden❤

God morgen.
Hjemmekontor i dag siden eldste er syk stakkars
 
God morgen :happy: sykt kald vind idag :oops:
 
God morgen! Sooool ute! :D

God morgen, Tamara.

Sola begynner å finne veien frem her også nå. Lettskyet og sol sa værmeldinga. Så derved var ikke jeg og ungene helt innforstått med at vi skulle åpne ytterdøra i det det begynte å hagle. Det gikk over i snøkuler som etter at ungene var på plas på skolen gikk over i noen snøfnugg før det gikk over til regn og det vet jeg ikke om dkyldes at jeg kjørte eller at det endret seg der jeg var også, men håper på det siste... Jeg er IKKE motivert for mer snø nå.

Og jeg vet jeg ikke kan klage i forhold til Musemor med et døgn med kontinuerlig snø, for her har det ikke kommet på mange dager, det bare blåste i helga, ikke snø.

Men nå har set seg sånn at ser jeg ene vien ER det lettskyet og som sagt har eg sett solen, men ser jeg andre veien er det fortsatt "tungskyet" som vi sa i morges, det går nok noe snø/sludd/halg/regn/vet ikke byger borti fjellet der, for himmelen har liksom bare fal ned ser det ut som.

Ikek akkurt strålende vårvær. Utover uka meldes det om ganske mye regn, så jeg har store forhåpninger om at snøen og isen som ligger ijen skal smelte da og så, så er det tid for VÅR! (Meteorologisk sett er det ikke lett å finne våren her, men det er en annen sak)

Og sannelig, den byga borti gjellet, den har kommet hit mens jeg skrev. Det snør. Faktisk,.
 
Idag skal jeg opp og snakke med sjefen ang å få byttet helgen min (da jeg og samboer havnet på samme arbeidshelg), og da skal jeg og minsten først innom til noen av de eldre jeg hjelper når jeg er på jobb (de sitter som regel på felles stue) :happy: gleder meg!
 
God ettermiddag.

God gammeldags middag snart fersig.

Sosakjøtt. Sosekjøtt. Kjøtt i mørke. Kall det hva du vil, oksekjøtt først stekt så kokt lenge og vel til det faller av beina og er helt mørt og servert i brun saus laget av krafta fra kokingen.
Det hørtes godt ut:) aldri spist tror jeg..
 
Det hørtes godt ut:) aldri spist tror jeg..

Tradisjonsrik mat, i alle fall er både jeg og mannen vant til det. Er det vestlandsmat tro? Skulle ikke tro det, storfekjøtt er da ikke klassisk vestland.

Men godt ja. Og restene lager vi en god lapskaus på :)

Det tar litt tid, men er jo ikke mye jobb. Det meste av tiden er kjøttet som står og koker på lav varme i mange timer. Dess lenger dess bedre. Skal helst ikke trenge kniv når du spiser det :)
 
Back
Topp