Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lurer litt, vi har jo «bare» innsett denne runden og i naturlig syklus, hvordan er det da med sex osv? De har ikke sagt noe om det.. Sjansene er jo mikroskopiske, men likevel.. Er det lov liksom? [emoji28]
Du har bare en voksende follikkel? I så fall er det jo "kun" tvillinger du risikerer. For du skal vel bare sette inn ett embryo? Da kan du jo kjenne på risikoen selv.
Om man derimot på noen som helst måte stimulerer flere folikler samtidig med innsett av embryo eller om man har planlagt innsett av to embryo - så burde man kun bruke prevensjon hjemme.
Ja kan ikke skjønne noe annet iallefall siden det er i naturlig syklus. Kun ett embryo ja, og den risikoen er jeg veldig villig til å ta [emoji87]
Ja, litt mer krise om det plutselig blir 3 eller fler [emoji29]

Og en ting til (maser litt nå), hva om jeg får eggløsning sent sent om kvelden tirsdag? Og innsett mandag? Egget kan jo «gå i dvale» naturlig også, og da er det jo bare timer som skiller.. Er det innafor å dra en hvit en? Og regner de EL første dag med positiv test? Jeg har aldri el første dag, alltid dag to..
Lucie - Lykke til med innsett i morgen!
Alvea - Lykke til med kontroll i morgen!![]()
Uttak[emoji5] takk[emoji5]
Håper det går veldig bra for deg nå!!!Jeg ville tatt den risikoen. Om det derimot hadde vært noen som helst grunn til å frykte at totalen kunne blitt 3 eller flere ville jeg holdt meg langt unna.![]()
Altså. For å være helt ærlig:
Noen av klinikkene teller positiv test som eggløsning andre klinikker teller dagen etter. Og de teller ulikt på hvor mange dager det skal gå til innsett (med like gamle embryo). Så her har jo klinikkene totalt ulik praksis.
Jeg ville dratt en hvit løgn. Jeg tror ikke på at opplegget deres er så nøyaktig - nettopp fordi de faktisk ikke sjekker når egget faktisk løsner.
Dessuten hender det jo OFTE at et fryseembryo har mistet en del celler (og i praksis da egentlig har gått en dag bakover), og det blir jo graviditet allikevel.
Så jeg tror ikke helt på dette nøyaktig greiene.
Men jeg vet jo at noen klinikker (i andre land) mener tvert i mot at det burde bli enda mer nøyaktig, faktisk at det er snakk om hvilke timer som vil være optimalt for innsett for den enkelte kvinnen. Jeg tror egentlig ikke på dette jeg da, men det er jo min personlige mening.
Jeg og! Tenk å kunne få to, og faktisk kunne legge denne grusome reisen bak seg [emoji173]️ Helt enig!
Men om de telle første dag med positiv test som el blir det jo uansett feil hos meg, for jeg har faktisk aldri hatt el på første dag med positiv test (nå har jeg kun tempa det siste året, bortsett fra forrige pp da, men likevel). Jeg har også ofte el på ettermiddag/kveld, og det med å kun teste på morgenen er jo også tull, for er ikke da LH er høyest, iallefall ikke hos meg..
De burde jo ta forbehold om individuelle forskjeller [emoji29] Det blir nok en hvit en om det blir el på kvelden tirsdag! (Kjenner kroppen min såpass at jeg vet når det nærmer seg, og iallefall rett etter egget har sluppet. Men da blir de jo igjen vanskelig å få ringt det inn.. Skulle fått ringt inn etterpå, når jeg er helt sikker på at el har vært! Kan bekrefte 1 dpo med temping [emoji23]
Hvordan gikk det på kontrollen i dag?![]()
Takk, det gikk greit. Skuffet da det bare så ut som fire voksende follikler. Sist hadde jeg 17. Blir uttak mandag og innsett onsdag hvis ting går som det skal. Krysser alt jeg har[emoji26]
Men om de telle første dag med positiv test som el blir det jo uansett feil hos meg, for jeg har faktisk aldri hatt el på første dag med positiv test (nå har jeg kun tempa det siste året, bortsett fra forrige pp da, men likevel). Jeg har også ofte el på ettermiddag/kveld, og det med å kun teste på morgenen er jo også tull, for er ikke da LH er høyest, iallefall ikke hos meg..
De burde jo ta forbehold om individuelle forskjeller [emoji29] Det blir nok en hvit en om det blir el på kvelden tirsdag! (Kjenner kroppen min såpass at jeg vet når det nærmer seg, og iallefall rett etter egget har sluppet. Men da blir de jo igjen vanskelig å få ringt det inn.. Skulle fått ringt inn etterpå, når jeg er helt sikker på at el har vært! Kan bekrefte 1 dpo med temping [emoji23]
Nå håper jeg det blir snartspent på hvordan testen vil se ut i morgen tidlig...
Unnskyld, visste jo egentlig det veldig godt.Håper det går veldig bra for deg nå!!!