Jeg har også pcos (fikk diagnosen i 2017), og også endometriose (fikk diagnosen i fjor sommer). Vi prøvde flere runder med Clomifen fra 2017 uten hell. Hadde til vanlig sykluser på 48-150 dager. Fikk eggløsning hver runde med Clomifen, men ble ikke gravid. Sluttet med pillene, noen måneder før vi skulle til første samtale på Riksen, og ble gravid i februar/mars 2018. Mistet dessverre i MA i uke 11 (10+6, fosteret målt til 8+4). Hadde to uttak med ett ferskt innsett etter begge uttakene, som begge gangene førte til graviditet og fødsel (ICSI på Riksen). Fikk ikke flere uttak der siden barna våre er resultater av to ulike uttak.
Ble henvist til Porsgrunn, og var på samtale der i februar i år. Han kunne ikke skjønne hvorfor det var gjort ICSI og ikke vanlig IVF. Vi har alltid blitt fortalt at mannen min har nedsatt sædkvalitet, men det var han ikke enig i, etter å ha sett på tidligere prøver i tillegg til den nye han hadde tatt. Han skjønte heller ikke hvorfor jeg ikke fikk flere runder med Letrozol, siden jeg får stabile sykluser med det. (Har hatt både fryseforsøk på Riksen i august 2023 og flere runder med Letrozol etter det). Han anbefalte IUI, men jeg sa at jeg ville ha IVF, så da fikk vi det. Hadde uttak i juni, fikk ut 14 egg, men ingen på frys (planlagt totalfrys). På samtalen etter uttaket ble vi derfor enige om at neste runde skulle bli ICSI. Hadde uttak fredag forrige uke, og da fikk vi ut 15 egg, hvor 6 av dem utviklet seg normalt og har blitt fryst ned.
Jeg tenker at det hjelper å si fra hva du selv tenker er riktig for deg. Ingen av dem sa i mot meg da jeg sa hva jeg tenkte var riktig når det gjelder dette.
Ønsker deg lykke til, og håper det ordner seg for dere

Og beklager langt og rotete svar