❄️ IKM uke 6 2019 ❄️

Tiden fra ikm til EL går så sakte:woot:

Noen som har fått EL allerede eller ? I følge Flo appen skal jeg ha eggløsning om 5 dager ;)
Jeg hadde kjemisk forrige pp, så syklusen er litt forskjøvet. Pleier vanligvis å ha EL på CD 14, men tror kanskje jeg hadde det i går, på CD 11. Hadde EL-slim på fredag og i går, og ingenting i dag. Og ømme pupper i går og i dag. Tester ikke etter EL denne pp, så vet ikke sikkert. Men får legge inn aksjer de neste dagene, i tilfelle EL ikke har vært!

Jeg hadde kjemisk forrige pp, så syklusen er litt forskjøvet. Pleier vanligvis å ha EL på CD 14, men tror kanskje jeg hadde det i går, på CD 11. Hadde EL-slim på fredag og i går, og ingenting i dag. Og ømme pupper i går og i dag. Tester ikke etter EL denne pp, så vet ikke sikkert. Men får legge inn aksjer de neste dagene, i tilfelle EL ikke har vært!

Så trist at det endte i kjemisk :( krysser fingrene for deg denne pp. :Heartred
Høres jo ut som du har hatt el nå ja, så spennende;) er jo deilig å endelig komme i dpo land igjen. Men kan jo ikke skade å legge inn litt flere aksjer :playful:

Så trist at det endte i kjemisk :( krysser fingrene for deg denne pp. :Heartred
Høres jo ut som du har hatt el nå ja, så spennende;) er jo deilig å endelig komme i dpo land igjen. Men kan jo ikke skade å legge inn litt flere aksjer :playful:
Ja det var trist, fra lykke til sorg på noen dager. Hadde MA i høst også, så er litt sliten av følelsesmessig berg og dal bane. Håper den sitter snart igjen. Tusen takk, krysser fingrene for deg også :Heartred

Høy på monitoren i dag og testene blir sterkere for hver dag, så nærmer eg El :joyful:
Skikkelig gira på denne pp! Veldig mange i familien som er født i okt, ink min datter - så hadde vært så typisk :shy::joyful: Men er realistisk også da:bookworm:

Høy på monitoren i dag og testene blir sterkere for hver dag, så nærmer eg El :joyful:
Skikkelig gira på denne pp! Veldig mange i familien som er født i okt, ink min datter - så hadde vært så typisk :shy::joyful: Men er realistisk også da:bookworm:
Haha, er mange i samboers familie som er født i oktober også! Bruker å spøke med dem om at januar må ha vært kald de årene de er født :p

Positiv el test i dag allerede!

Vedlegg

• Snapchat-487225481.jpg
    Snapchat-487225481.jpg
    129,2 KB · Visninger: 63
Dere som IKKE bruker EL tester, når regner der med at dere er i DPO-land? Jeg har en avslappende prøveperiode nå, uten tester, så jeg lurte på hva dere ser etter i stedenfor? :)

Jeg brukte å ha ganske så pålitelige EL smerter, men de virker annerledes nå - ikke fult så vonde. Så jeg merker jeg ikke har helt kontroll på hvordan jeg ligger an allikevel :P Jeg later som jeg måler temp og jeg følger med tappen litt, men akkurat hvordan ting ligger an aner jeg ikke. Jeg sier later som jeg demper fordi jeg bruker det jeg har, og ikke reliøst til eksakt samme tid hver dag heller. Det jeg hadde var bare et øretermometer som vil si kun 1 desimal også, og selv om jeg prøver å være på ca samme tid hver dag (med en gang jeg står opp) så er ikke disse nummerene noe å stole på så klart, kun en ca indikasjon som jeg tar med en håndfull salt.
I går hadde jeg noen skikkelige tak, i der den ene egglederen er, som strålte ned låret. Jeg trodde TR kom rett og slett, men så gå det seg igjen i dag og jeg aner ikke om dette teller som EL smerter eller ei. Tappen skriker EL, men det kan den fint gjøre i et par dager. Synes jeg hører skrulla banke på her nå :hilarious:

Dere som IKKE bruker EL tester, når regner der med at dere er i DPO-land? Jeg har en avslappende prøveperiode nå, uten tester, så jeg lurte på hva dere ser etter i stedenfor? :)

Jeg brukte å ha ganske så pålitelige EL smerter, men de virker annerledes nå - ikke fult så vonde. Så jeg merker jeg ikke har helt kontroll på hvordan jeg ligger an allikevel :p Jeg later som jeg måler temp og jeg følger med tappen litt, men akkurat hvordan ting ligger an aner jeg ikke. Jeg sier later som jeg demper fordi jeg bruker det jeg har, og ikke reliøst til eksakt samme tid hver dag heller. Det jeg hadde var bare et øretermometer som vil si kun 1 desimal også, og selv om jeg prøver å være på ca samme tid hver dag (med en gang jeg står opp) så er ikke disse nummerene noe å stole på så klart, kun en ca indikasjon som jeg tar med en håndfull salt.
I går hadde jeg noen skikkelige tak, i der den ene egglederen er, som strålte ned låret. Jeg trodde TR kom rett og slett, men så gå det seg igjen i dag og jeg aner ikke om dette teller som EL smerter eller ei. Tappen skriker EL, men det kan den fint gjøre i et par dager. Synes jeg hører skrulla banke på her nå :hilarious:
Har ikke du vært ganske så stabil i syklusen de to siste gangene? For da regner du jo bare litt utfra det. Når jeg ser hva du har skrevet på ikm lista, kontra det jeg skrev først, så ser det ut som vi kommer til å ligge helt likt (el kom litt tidligere enn forventet her), så du kan regne dpo sammen med meg :p

Ville ikke gått utfra kun el smerter, da disse kan komme før, under og etter selve el. Eggløsningen i seg selv tar jo også bare ca 1 sekund, og skal i teorien ikke gi smerter, men det at follikelposen fylles med væske (skjer før el) kan gi smerter feks.

Jeg har tidligere tenkt at når jeg har el smerter (som regel ettermiddag eller kveld) så skjer el iløpet av påfølgende natt, og det ser ut til å stemme ganske bra med el testene.
Utfra testene mine i dag, regner jeg med el smertene kommer i morgen ;), og vil da regne 1 dpo fra onsdag.

Har ikke du vært ganske så stabil i syklusen de to siste gangene? For da regner du jo bare litt utfra det. Når jeg ser hva du har skrevet på ikm lista, kontra det jeg skrev først, så ser det ut som vi kommer til å ligge helt likt (el kom litt tidligere enn forventet her), så du kan regne dpo sammen med meg :p

Ville ikke gått utfra kun el smerter, da disse kan komme før, under og etter selve el. Eggløsningen i seg selv tar jo også bare ca 1 sekund, og skal i teorien ikke gi smerter, men det at follikelposen fylles med væske (skjer før el) kan gi smerter feks.

Jeg har tidligere tenkt at når jeg har el smerter (som regel ettermiddag eller kveld) så skjer el iløpet av påfølgende natt, og det ser ut til å stemme ganske bra med el testene.
Utfra testene mine i dag, regner jeg med el smertene kommer i morgen ;), og vil da regne 1 dpo fra onsdag.
Tror jeg henger meg på den, ja! I morgen er jeg på CD14 og jeg hadde EL mellom CD14 og 15 sist, så det kan stemme meget bra for meg også dette! :D Skikkelig synkronisert vi nå haha

Kun cd10 men vært på kontroll og gynekologen mente EL kommer før helga. Så deilig å føle noe endelig skjer :)

Mitt første forsøk med eller test. Den første fra i går CD 12, så kl. 16.30, ca 20 og 23.30 idag CD 13:smiley-bounce012

Men så vidt jeg forstår er streken for tynn til å være positiv? :anyone Tester dere til el testen er negativ igjen?

Vedlegg

• Screenshot_20190121-233642.jpg
    Screenshot_20190121-233642.jpg
    806,8 KB · Visninger: 81
Mitt første forsøk med eller test. Den første fra i går CD 12, så kl. 16.30, ca 20 og 23.30 idag CD 13:smiley-bounce012

Men så vidt jeg forstår er streken for tynn til å være positiv? :anyone Tester dere til el testen er negativ igjen?
Den siste der er nesten positiv da!

Jeg tester til jeg får negativ igjen, men da bare med 1 test om dagen ;-)

Morgen eltester. Streken blir tykkere:love7

Vedlegg

• Screenshot_20190122-070418.jpg
    Screenshot_20190122-070418.jpg
    772,1 KB · Visninger: 63
  • Screenshot_20190122-070412.jpg
    Screenshot_20190122-070412.jpg
    808,8 KB · Visninger: 68
Back
Topp