♫ Skravletråd Mars ♫

Med prøvelapp, så tenker du slik lapp for å sjekke strikkefastheten?
Det gidder jeg ikke, men burde kanskje

Ja. Jeg gadd ikke tidligere, ble sur når jeg hadde kommet langt ut i prosjektet når målene ikke stemte med oppskriften. :P Så jeg lærte på den harde måten. :hilarious: Hvis det funker for deg uten, så er strikkefastheta di grei, så da trenger du ikke. ;)

Fint med en bekreftelse på at alt er riktig når man sjekker prøvelappen, men føler det er bortkastet også. :P

Hva er ditt neste prosjekt da, Musemor? Var ei kjempesøt lue du hadde strikket. :)

God morgen jenter![emoji2]
Deilige lørdag men kjipt vær...[emoji849]
Plaskregn.

Men jeg henger rundt i en gymsal.

Med sånn rundt... Vel aner ikke 50? 80? Mange aspiranter fra mange korps.

For de som lurer på nybeghnnerprosjekt i strikking bruker jeg å anbefale lue.
Da kan du øve på å strikke 1 rett 1 vrang i noen centimeter, så strikke bare rett rundt og rundt litt, og når du blir lei så feller du masker (strikker 2 sammen så ofte som det står i et mønster), før du snurper sammen og er ferdig.

Man får øvd seg på mye uten at det blir for stort eller for kjedelig og repetivt.

Ok ullgarn fra en garnbutikk som passer pinner som er ca 4-5mm store er best. Ikke for tynt, og ikke for tjukt garn og pinner.

Ja. Jeg gadd ikke tidligere, ble sur når jeg hadde kommet langt ut i prosjektet når målene ikke stemte med oppskriften. :p Så jeg lærte på den harde måten. :hilarious: Hvis det funker for deg uten, så er strikkefastheta di grei, så da trenger du ikke. ;)

Fint med en bekreftelse på at alt er riktig når man sjekker prøvelappen, men føler det er bortkastet også. :p

Hva er ditt neste prosjekt da, Musemor? Var ei kjempesøt lue du hadde strikket. :)
En Elefant-lue :)

Veldig dyrt. Men ahhhr, koster litt med beis hvert år også. Og for ikke å snakke om alle arbeidstimene som går med å ligge på kne. BLÆRK :wtf:

Vi gikk bort fra det vi, fordi mannen regnet på prisen og mente det ikke var verdt det. Han bygget en terrasse på over 50 kvm i fjor ned mot sjøen + trapp og det hadde blitt svindyrt. :dead:

Heldigvis har vi en svigerfar som stiller opp og skal beise. :P

Hvilken farge tenker dere?

Frokost spist. Bare hvile litt på sofaen før jeg går å dusjer og tar barbering av bein. Jeg og mannen er jo hjemme alene tross alt [emoji7][emoji7]

Bare håper han ikke har ødelagt hele romantiske helga når han tok på seg ekstra arbeid i dag liksom...

Frokost spist. Bare hvile litt på sofaen før jeg går å dusjer og tar barbering av bein. Jeg og mannen er jo hjemme alene tross alt [emoji7][emoji7]

Bare håper han ikke har ødelagt hele romantiske helga når han tok på seg ekstra arbeid i dag liksom...
Får håpe det

Back
Topp