♫ Skravletråd Mars ♫

Jeg hørte en gang på ett foredrag, at folk som virkelig vil ta livet av seg ikke sier det til noen... de gjør det i stillhet.. de som skriver det/sier det gjør det for oppmerksomhet. Om det er tilfelle aner jeg ikke...
Har i grunn hørt det samme å det stemmer med rlerfaring

En barndomskamerat skrev for noen år siden par statuser om at ting var vanskelig for han. Det ble det siste han skrev...

En annen jeg studerte med, skrev ofte at livet sugde, studiene sugde, han hadde ikke dame for han var så fæl osv. Folk slettet han fra fb, fordi ha ble for "sutrete". Jeg tok tak i det, snakket med han, fikk han til å gå med på å få hjelp. Det gikk bedre, trodde vi. Så skrev han en ny status og like etter tok han livet sitt. Så ja - noen prøver å nå ut til andre på denne måten som kanskje ikke er sosialt akseptert...

Yes, ingen tvil om at vi er enige om å være uenige. ;) Men dersom du ikke dømmer dem for at de ikke har det bra, ja - dømmer du måten dem uttrykker seg på? Kanskje er det nettopp det at dem ikke har det bra, at dem gjør det på den måten, og ettersom du ikke liker måten det blir gjort på, så dømmer du jo indirekte at dem ikke har det bra? Men det er helt greit, folk er forskjellige og reagerer forskjellig. :)
Jeg sourte om hvorfor folk legger ut sånne ting, det må være lov uten at du skal komme å si at jeg dømmer.

Jeg sourte om hvorfor folk legger ut sånne ting, det må være lov uten at du skal komme å si at jeg dømmer.

Kjære deg - du fikk medhold av andre her, at det var helt dustete osv. Og de svarene var helt innafor for deg. Jeg svarte også på hvorfor folk gjør det, og er ikke enig i at det er dustete. Vi har allerede sagt oss enige i å være uenige. ;)

Kjære deg - du fikk medhold av andre her, at det var helt dustete osv. Og de svarene var helt innafor for deg. Jeg svarte også på hvorfor folk gjør det, og er ikke enig i at det er dustete. Vi har allerede sagt oss enige i å være uenige. ;)
Innafor?
Må si du tolker mye ut av ingenting nå å det synes jeg er ugreit.
Nå sier jeg meg ferdig med å diskutere dette med deg.

Ikke fått med meg hele diskuasjonen her kanskje,men må si meg enig med deg her. Når det kommer til dette finnes det ingen fasitsvar. Opplevd begge deler selv. Selvmord som kommer overraskende på og andre ikke. Men om det er snakk om hypokondere etc kan det jo være slitsomt å høre på. Min mor har en venninne som alltid er sykere enn alle andre for eks

Fant ut av det.
De gikk i stykker siden jeg var utålmodig og prøvde å snu den for tidlig.
Når jeg glemte av en et øyeblikk (måtte veldig på do) så ble den perfekt å snu

Nei. Allergien plager vettet av meg. Så er nok det som ligger bak. Har sovet, men dårlig[emoji21]

Godt at du føler deg opplagt til tross for lite søvn:)
Uff da.Plages med allergi selv på sommeren og synes det er noe herk.Tett i nesa,klør i øyne og hals.Får du medisiner for allergien din da?

Innafor?
Må si du tolker mye ut av ingenting nå å det synes jeg er ugreit.
Nå sier jeg meg ferdig med å diskutere dette med deg.

Det må være rom for alle meninger. Jeg synes selv det er ugreit at du stilte spm. på den måten du gjorde i utgangspunktet, men sånn er det en gang. Og ja - vi lar dette ligge nå!

Ikke fått med meg hele diskuasjonen her kanskje,men må si meg enig med deg her. Når det kommer til dette finnes det ingen fasitsvar. Opplevd begge deler selv. Selvmord som kommer overraskende på og andre ikke. Men om det er snakk om hypokondere etc kan det jo være slitsomt å høre på. Min mor har en venninne som alltid er sykere enn alle andre for eks

Trist du har vært borti det du også. Og ja, er ikke lett å vite forskjellen på hva som er ekte og ikke bestandig, derfor har jeg den oppfatningen av at det er bedre å spørre én gang for mye, dersom det kan redde liv, fremfor å snu ryggen til. Har også opplevd begge deler selv, spesielt med enkelte som oppsøker meg på jobb, men fortsatt velger jeg heller å trø til. Koster meg ikke så mye.

Det må være rom for alle meninger. Jeg synes selv det er ugreit at du stilte spm. på den måten du gjorde i utgangspunktet, men sånn er det en gang. Og ja - vi lar dette ligge nå!
Det handler ikke om meninger men at dugår på meg som person, det er ikke greit

Det handler ikke om meninger men at dugår på meg som person, det er ikke greit

Nei, Kengu - det har jeg faktisk ikke gjort. Jeg sa at jeg ikke syntes noe reaksjonen din, ikke hvordan du er som person. Og vi har allerede mange ganger sagt at vi får være enige i å være uenige, så da forstår jeg ikke hvorfor vi trenger å fortsette, i tillegg til at du har sagt du er ferdig med diskusjonen.

Å da må det være lov å spørre om hvorfor man legger det ut for om jeg ville tatt livet mitt eller hatt hjelp så hadde jeg ikke lagt det ut på fb
Å når man gjør det mange ganger blir jo folk lei vil jeg tro.

Trist du har vært borti det du også. Og ja, er ikke lett å vite forskjellen på hva som er ekte og ikke bestandig, derfor har jeg den oppfatningen av at det er bedre å spørre én gang for mye, dersom det kan redde liv, fremfor å snu ryggen til. Har også opplevd begge deler selv, spesielt med enkelte som oppsøker meg på jobb, men fortsatt velger jeg heller å trø til. Koster meg ikke så mye.
Ikke sant. Og selvom det så skulle bare være for oppmerksomhet. Så er det for noe.

Nei, Kengu - det har jeg faktisk ikke gjort. Jeg sa at jeg ikke syntes noe reaksjonen din, ikke hvordan du er som person. Og vi har allerede mange ganger sagt at vi får være enige i å være uenige, så da forstår jeg ikke hvorfor vi trenger å fortsette, i tillegg til at du har sagt du er ferdig med diskusjonen.
Jo det har du, sagt jeg dømmer osv fordi jeg spør ett spm men ja nå er det nok.

Å da må det være lov å spørre om hvorfor man legger det ut for om jeg ville tatt livet mitt eller hatt hjelp så hadde jeg ikke lagt det ut på fb
Å når man gjør det mange ganger blir jo folk lei vil jeg tro.
Ja ser poenget ditt,men det trenger ikke være sånn tenker jeg. Kanskje noen vil ta livet sitt eller trenger en venn. Skulle vært en fasit på alt i grunn.

Back
Topp