♥ Baby nr.1 på vei ♥

39+0

Vært mye dårlig i det siste med hodepine og kvalme. I dag hos jordmor hadde jeg 2+ på proteiner i urinen og blodtrykk på 160/100 så hun sendte meg til føden. Fått tatt en del prøver her og de mener jeg har svangerskapsforgiftning. Har blitt innlagt til observasjon så skal de bestemme i morgen hva som skjer videre.
<3 Godt du blir tatt godt vare på! Hvs føler du om det?
 
<3 Godt du blir tatt godt vare på! Hvs føler du om det?
Er egentlig så sliten og lei nå at jeg føler det er helt greit å være her og håper de bare vil sette meg i gang i morgen :)
 
Er egentlig så sliten og lei nå at jeg føler det er helt greit å være her og håper de bare vil sette meg i gang i morgen :)

Har vært der selv, var inn og så ut igjen.. og så inn igjen for igangsettingn pga svskapsforgiftning.

Igangsettelse gikk helt fint det altså! Og de psser så godt på deg. Ikke bekymre deg :*
 
Så spennende! Jeg ble også satt igang pga begynnende svangerskapsforgiftning, og det var egentlig en befrielse :) For alt jeg vet er du allerede godt i gang, så ønsker deg masse lykke til ❤️
 
39+2

Innlagt fortsatt, og med stigende blodtrykk og symptomer så har jeg fått beskjed om at jeg skal ikke hjem før baby er ute. Det var snakk om å sette i gang i dag, men her er så stappfullt at de lurer på å vente til i morgen (jeg har lagt på 3mannsrom siden onsdag). Får vite mer etter legen har vært her om litt :)
 
39+2

Innlagt fortsatt, og med stigende blodtrykk og symptomer så har jeg fått beskjed om at jeg skal ikke hjem før baby er ute. Det var snakk om å sette i gang i dag, men her er så stappfullt at de lurer på å vente til i morgen (jeg har lagt på 3mannsrom siden onsdag). Får vite mer etter legen har vært her om litt :)
Spennende. Tenk at det skjer ting snart!!!
 
39+2

Innlagt fortsatt, og med stigende blodtrykk og symptomer så har jeg fått beskjed om at jeg skal ikke hjem før baby er ute. Det var snakk om å sette i gang i dag, men her er så stappfullt at de lurer på å vente til i morgen (jeg har lagt på 3mannsrom siden onsdag). Får vite mer etter legen har vært her om litt :)

Du ligger på det gravid-rommet nærmest heisene der? Der jeg også var.

Uff fult ja, men d blir nok din tur snart! Lykke til :D
 
Du ligger på det gravid-rommet nærmest heisene der? Der jeg også var.

Uff fult ja, men d blir nok din tur snart! Lykke til :D
Jepp :)
Her er helt texas rett og slett. Fødende overalt [emoji14] Så ny beskjed nå er at jeg mest sannsynlig ikke får satt inn ballong før på søndag, med mindre det blir akutt forverring i tilstanden min da. Blodtrykket prøver de nå å kontrollere med medisiner enn så lenge og blir nøye passet på. Hadde håpt å kanskje dra hjem en tur siden det uansett ikke blir gjort noe her, men det var visst uaktuelt. Rart å tenke på at jeg ikke skal hjem igjen før baby er ute [emoji173]
 
Jepp :)
Her er helt texas rett og slett. Fødende overalt [emoji14] Så ny beskjed nå er at jeg mest sannsynlig ikke får satt inn ballong før på søndag, med mindre det blir akutt forverring i tilstanden min da. Blodtrykket prøver de nå å kontrollere med medisiner enn så lenge og blir nøye passet på. Hadde håpt å kanskje dra hjem en tur siden det uansett ikke blir gjort noe her, men det var visst uaktuelt. Rart å tenke på at jeg ikke skal hjem igjen før baby er ute [emoji173]

Var samme med meg. Fulle fødestuer. Hjalp å få gråte-sammenbrudd[emoji85] da ble det fortgang i ting[emoji23]
 
Var samme med meg. Fulle fødestuer. Hjalp å få gråte-sammenbrudd[emoji85] da ble det fortgang i ting[emoji23]
Kanskje det er det jeg må prøve på [emoji14] Meeen så er det jo både risengrynsgrøt (lunsj), meksikansk gryte (middag) og pizza (lørdagskos) i morga [emoji23] God mulighet til å lade skikkelig opp til igangsettelse søndag [emoji14]
 
Kanskje det er det jeg må prøve på [emoji14] Meeen så er det jo både risengrynsgrøt (lunsj), meksikansk gryte (middag) og pizza (lørdagskos) i morga [emoji23] God mulighet til å lade skikkelig opp til igangsettelse søndag [emoji14]

Hvis du holder ut vil jeg absolutt anbefale det :p Med første fikk jeg tilbud om å igangsettes lørdag, men jeg ville ha en dag til :p Angrer ikke et sekund :D Spiste god middag og koste med glugg før det braket løs :D

Masse lykke til!! Spennende å følge innspurten!
 
Hvis du holder ut vil jeg absolutt anbefale det [emoji14] Med første fikk jeg tilbud om å igangsettes lørdag, men jeg ville ha en dag til [emoji14] Angrer ikke et sekund :D Spiste god middag og koste med glugg før det braket løs :D

Masse lykke til!! Spennende å følge innspurten!
Tusen takk [emoji173]
Får bare utnytte tiden og spare mest mulig energi, men samtidig er det vanskelig å få noe søvn når man deler rom med 2 andre, harde senger og "blodtrykkspolitiet" kommer innom i tide og utide [emoji14]
 
Tusen takk [emoji173]
Får bare utnytte tiden og spare mest mulig energi, mem samtidig er det vanskelig å få noe søvn når man deler rom med 2 andre, harde senger og "blodtrykkspolitiet" kommer innom i tide og utide [emoji14]

Ser den :p
 
Masse lykke til igjen :D Håper du får en fin opplevelse ❤️
 
Mandag (39+5) klokken 07.25 ble jeg endelig mamma til mi lille prinsesse [emoji173] På lørdag klokken 21.00 ble jeg igangsatt med ballongkateter. Det var ifølge legen et vanskelig innsett da hodet lå og sperret slik at hun ikke fikk den skikkelig inn. Livmorhalsen var myk og moden, men fortsatt 3 cm lang og at der var ingen åpning. Ballongkateteret datt ut etter kun 90 minutter og det var da kun 1 cm åpning. Fikk så 4 modningspiller med ca 6 timers mellomrom på hver. Livmorhalsen ble mer og mer avflatet og etter pille nummer 4 søndags kveld var der 2-3 cm åpning som da ble tøyd litt. Etter dette kom det ut litt blod og slim og riene begynte å bli ganske kraftige og kom med bare 3 minutters mellomrom. Det ble satt inn epidural slik at den skulle være klar til bruk når jeg skulle trenge den. Mandag klokken 01.50 var der 4 cm åpning og vi ble da flyttet til en fødestue siden det da regnes som at man er i aktiv fødsel. Riene fortsatt å øke i styrke og med kortere intervaller, men jeg ville ikke ha epidural helt enda. Klokken 03.30 var åpningen fortsatt bare 4 cm og jordmor bestemte seg da for at det var på tide å ta vannet. Nesten med det samme det ble gjort så ble riene kjempevonde og kom med bare 1-2 minutters mellomrom. Da var jeg kjempesliten og hadde veldig vondt så epiduralen ble tilkoblet. Den hadde god effekt og jeg hadde det ganske så fint i omtrent 1 time før det begynte å gjøre fryktelig vondt igjen. Klokken 05.35 var åpningen på 6 cm og lille hadde flyttet seg godt ned i bekkenet. Jeg følte epiduralen ikke hadde noen effekt lenger selv med litt økt dose for nå var det kjempevondt og gikk veldig fort fremover. Riene kom nå med bare 30 sekunders mellomrom og var sterkere enn noensinne. Klokken 06.06 var det 8 cm åpning og klokken 06.25 var vi oppe i 10 cm. Det er ikke rart jeg hadde så vondt når jeg gikk fra 6-10 cm åpning på bare 50 minutter. Når klokken var 06.35 kunne jeg begynne å presse, og klokken 07.25 kom prinsessa mi ut.. Hun veide 3860 gram, var 50 cm lang og hadde en hodeomkrets på 38 cm. "Apgar score»ble 9-10-10. Jeg revnet og måtte sy 6 sting, men alle smerter er glemt nå som hun ligger her på brystet mitt [emoji173]
 
Last edited:
Gratulerer så mye :D <3 Må si jeg gråt en skvett når jeg leste det! Tenk at du endelig har babyen din hos deg <3
 
Back
Topp