♥️Vi som skal ha tvillinger♥️

Helt sykt kvalm. Ingenting funker. Prøvd forskjellige kvalmwnedsettende uten hell. Bruker afipran nå. Funker kanskje i 30 mIn om gangen.
Så forskjellige er vi. Uf skjønner vennen. Hva sier fastlegen? Finnes det ingenting annet?❤️
 
Hvordan kan du ikke vite om de er toeggede eller eneggede? Er de i en sekk eller har de hver sin?
Fordi jordmor på ul sa det var vanskelig å finne ut før fødsel!

«
Hvordan vet vi om tvillingene våre er eneggede eller toeggede?
Det kan være vanskelig å finne ut om tvillingene er eneggede eller toeggede før fødselen, men dersom det ved ultralyd viser seg å være en gutt og en jente, er det alltid snakk om toeggede tvillinger. Toeggede tvillinger deler aldri morkake, men det kan være vanskelig å se om det er én felles eller to som ligger tett ved siden av hverandre, så dette regnes ikke som et sikkert tegn. Dersom tvillingene deler indre fostervannshinne (amnion) og/eller ytre fostervannshinne (chorion), er det eneggede tvillinger. Men både eneggede og toeggede tvillinger kan ha hver sine.

Det finnes flere metoder for å finne ut om tvillingene er eneggede eller toeggede etter fødselen, men den sikreste metoden er ved DNA-testing.»
Sniker
Visuell forklaring på eneggede og toeggede.
Screenshot_20200630_132521.jpg
Screenshot_20200630_132458.jpg
Screenshot_20200630_132458.jpg
 
Tar dere dobbel dose med folsyre eller holder det med den gravidpakken 400?
 
Nei, leste at det ikke er nødvendig. Hadde samme spørsmål og så innlegg i tvillingforeldre her inne.
 
Da har jeg vært på kontroll på sykehuset og det viser seg at det er toeggede tvillinger. To fine små
Så flott med gode nyheter og Så spennende ♥️♥️ Tror mine er også toeggede. Åh er spent. Har time på sykehuset om 2-3 uker.
 
Gratulerer så masse til dere alle! Dobbelt lykke:love7
 
rsj - ingen barn fra før (B0) - toeggede - Ullevål - 24. februar :Heartred:Heartblue
 
Forresten - Noen av dere som har alt blitt medlem av Tvillingforeldreforeningen?

Begynte å høre på en ny podcast i dag om livet som tvillingforeldre, og syns at vi kan ha godt av å bli medlem.

Virker som de tilbyr nyttig info ifht til fødselsforberedelser, amming, hjemkomst, etc.
 
Back
Topp