♡ Vil snipp få bli storebror? ♡

Tok graviditetstest for 2 dager siden. Tok både el og graviditetstest. Begge negativ dessverre. Men fant ut at jeg bør jo faktisk skrive det ned så jeg vet når det var. Skulle jo hatt el rett før eller den dagen, så litt kjipt at begge var negative. Men nå vet jeg jo at jeg ikke får positive el tester. Men hadde jo håpet den hadde en liten tynn strek siden det var så nærme EL.
 
Nå er TR 3 dager på overtid. Men har fått urinveisinfeksjon, så mulig det er derfor. Jeg var også på gyn å fikk en underlivssjekk. Den venstre eggstokken så ut som en sveitserost, så der har det nok ikke blitt laget noen egg på en god stund. Ikke virker det som de vil gjøre noe med det heller. Høyre eggstokk var vanskeligere å se. men vi så syster der også, så tror jeg er heldig om jeg klarer å få eggløsning. super kjipt å vanskelig å holde mote oppe. spesielt siden jeg har gått opp i vekt igjen. og jeg ser at jeg mister musklene også. Og at det ikke er hjelp i sikte. Men prøver å holde meg fast i håpet. Og ikke minst prøver jeg å ikke gi opp slankinga. Jeg går turer og er aktiv og bruker metformin. Den skal jeg også øke dosen på litt til. Leververdiene mine er også blitt bedre. Og det er jo positivt. Kanskje kan jeg klare å gå ned litt når jeg får ennå høyere dose.
 
Lang vei å gå for deg dette, skjønner godt at motivasjonen er vanskelig å holde fast ved. Sender deg litt motivasjonsstøv og håper vinteren ikke blir for tung :Heartpink
 
Det blir en lang vei ja. Håper du finner motivasjonen og støtten du trenger
 
Ja er fryktelig tungt dette. Man hører jo alltid om de som det ryr barn av når de først får et barn. Skulle så ønske det gjalt meg også.
 
Da har jeg fått prøvestopp av legen. Jeg har høyt blodtrykk som vi må jobbe for å få ned. Dette sammen med den berømmelige vekta som snart tar livet av meg. I september spratt den opp igjen uten at jeg vet helt hvorfor. Og desember ble det derfor litt mer sukker enn jeg hadde planlagt. Men nå er jeg på rett kjør igjen, og skal igjen jobbe for å komme meg ned i vekt. Heldigvis viste blodprøvene mine at både blodsukker og leververdier og d-vitamin er blitt bra igjen. Så da må jeg bare jobbe med vekt og blodsukker. Og jeg skal fortsette å gå, også skal jeg starte på trening igjen og på svømming, så håper jeg klarer å jobbe meg tilbake. Bare siden nyttår har jeg gått ned 3-5 kilo.

Selve prøvingen blir å starte igjen i juni.
 
Last edited:
Veldig positivt at prøvene så bra ut da! Det lover godt fremover! :Heartred
Synes du er veldig flink! Man får gjøre sitt beste og justere deretter. Juni er heldigvis ikke så altfor langt unna når vi nå endelig er kommet på denne siden året:Heartred selv om jeg selvsagt forstår at det er utrolig kjedelig å måtte sette prøving på pause, når det ikke er noe man ønsker.
Stor klem, og masse lykke til med videre trening. Jeg har trua på deg:Heartred
 
Hvordan går det med dere? Jeg håper 2024 blir ditt år!
 
Hvordan går det med dere? Jeg håper 2024 blir ditt år!
Tusen takk Kitty! Det går noen lunde greit. Om vi får det til neste gang vi prøver så blir terminen tidligst mars 25 ser det ut som. Jeg har fått beskjed om at vi må avvente å prøve frem til juni i år, for å prøve å få blodtrykket og vekta mi ned. Så frem til da, så skal det være hard trening. Går turer hver dag nå, både til fots og på ski. I tillegg starter jeg igjen å trene styrke på friskliv. Også satser vi på at det blir en del svømming igjen nå når jeg bare har fått ny badedrakt. Så om alt går som planlagt så blir det svømming igjen i løpet av våren. Men vet jo ikke om kiloene forsvinner av den grunn. Men håper hvertfall på at litt av verdiene mine skal forbedres igjen og at jeg får mulighet til å prøve igjen.
 
Veldig positivt at prøvene så bra ut da! Det lover godt fremover! :Heartred
Synes du er veldig flink! Man får gjøre sitt beste og justere deretter. Juni er heldigvis ikke så altfor langt unna når vi nå endelig er kommet på denne siden året:Heartred selv om jeg selvsagt forstår at det er utrolig kjedelig å måtte sette prøving på pause, når det ikke er noe man ønsker.
Stor klem, og masse lykke til med videre trening. Jeg har trua på deg:Heartred
Uff ja var vanskelig å sette prøvestopp! Gjorde vondt i hele kroppen å si at vi skal vente til juni. Legen ønsket helst at jeg skulle sette lengre stopp og trolig for alltid. Men det kan jeg jo ikke gjøre. Jeg vil at snipp skal få levende søsken. Og ellers ser jo prøvene mine allerede mye bedre ut. Så håper virkelig jeg kan fortsette prøvingen skikkelig fra juni. Tenker å bestille time hos aleris igjen når det nærmer seg juni slik at jeg kan få letrosol igjen når jeg er klar for å starte prøvingen igjen.
Tusen takk for klem og de gode ordene. Er så godt å høre sånt, når det føles som man ikke kommer seg av flekken.
 
Uff ja var vanskelig å sette prøvestopp! Gjorde vondt i hele kroppen å si at vi skal vente til juni. Legen ønsket helst at jeg skulle sette lengre stopp og trolig for alltid. Men det kan jeg jo ikke gjøre. Jeg vil at snipp skal få levende søsken. Og ellers ser jo prøvene mine allerede mye bedre ut. Så håper virkelig jeg kan fortsette prøvingen skikkelig fra juni. Tenker å bestille time hos aleris igjen når det nærmer seg juni slik at jeg kan få letrosol igjen når jeg er klar for å starte prøvingen igjen.
Tusen takk for klem og de gode ordene. Er så godt å høre sånt, når det føles som man ikke kommer seg av flekken.
Det forstår jeg utrolig godt, vet at jeg selv hadde taklet en sånn beskjed svært dårlig.
Legen kan ta seg en bolle, vi stopper ikke før vi absolutt må si!
Du er flink som står på og trener, om ikke bare for håpet om en baby til, så vil det vel uansett ha god effekt på helsa :Heartred Nå titter sola frem, snøen smelter litt og litt og da letner humøret og lysten på å komme seg ut litt og.
Det går fremover, fine dagosi! Og det er det vi må ha fokus på tenker jeg :Heartpink
 
Det forstår jeg utrolig godt, vet at jeg selv hadde taklet en sånn beskjed svært dårlig.
Legen kan ta seg en bolle, vi stopper ikke før vi absolutt må si!
Du er flink som står på og trener, om ikke bare for håpet om en baby til, så vil det vel uansett ha god effekt på helsa :Heartred Nå titter sola frem, snøen smelter litt og litt og da letner humøret og lysten på å komme seg ut litt og.
Det går fremover, fine dagosi! Og det er det vi må ha fokus på tenker jeg :Heartpink
Ja, helt nydelig her nå. Snipp å dem skal feire soldagen i morgen i barnehagen, og da sa han at han skulle danse for at sola skal skinne masse hele sommeren. Så det var litt gøy. Vi har allerede rukket å vært 2 familie turer på ski, og håper på at vi kommer oss ut masse mer i løpet av vinteren.
Og ja han mente jeg ikke skulle prøve flere ganger da han mener det vil bli et risiko svangerskap pga alder og vekt. Men den driter jeg i, så lenge jeg er fruktbar så blir jeg ikke å gi opp for godt! Da får det heller bli med risiko.
Må gå å se på oppdateringer om magen din <3 lenge siden jeg har vært her inne, siden det ble litt tungt når jeg gikk opp i vekt og møtte litt veggen.
 
Da har jeg fått prøvestopp av legen. Jeg har høyt blodtrykk som vi må jobbe for å få ned. Dette sammen med den berømmelige vekta som snart tar livet av meg. I september spratt den opp igjen uten at jeg vet helt hvorfor. Og desember ble det derfor litt mer sukker enn jeg hadde planlagt. Men nå er jeg på rett kjør igjen, og skal igjen jobbe for å komme meg ned i vekt. Heldigvis viste blodprøvene mine at både blodsukker og leververdier og d-vitamin er blitt bra igjen. Så da må jeg bare jobbe med vekt og blodsukker. Og jeg skal fortsette å gå, også skal jeg starte på trening igjen og på svømming, så håper jeg klarer å jobbe meg tilbake. Bare siden nyttår har jeg gått ned 3-5 kilo.

Selve prøvingen blir å starte igjen i juni.
Vil anbefale å sjekke ut boka til Marit Kolby om hva og når man skal spise. Har totalt revolusjonert livet mitt.
 
Tusen takk Kitty! Det går noen lunde greit. Om vi får det til neste gang vi prøver så blir terminen tidligst mars 25 ser det ut som. Jeg har fått beskjed om at vi må avvente å prøve frem til juni i år, for å prøve å få blodtrykket og vekta mi ned. Så frem til da, så skal det være hard trening. Går turer hver dag nå, både til fots og på ski. I tillegg starter jeg igjen å trene styrke på friskliv. Også satser vi på at det blir en del svømming igjen nå når jeg bare har fått ny badedrakt. Så om alt går som planlagt så blir det svømming igjen i løpet av våren. Men vet jo ikke om kiloene forsvinner av den grunn. Men håper hvertfall på at litt av verdiene mine skal forbedres igjen og at jeg får mulighet til å prøve igjen.
Håper for deg. Helsa må dessverre komme foran, slik at det er tryggere for dere alle.
 
Håper for deg. Helsa må dessverre komme foran, slik at det er tryggere for dere alle.
Ja det er jo egentlig sant. Samtidig så kjenner jeg jo veldig på det at jeg blir 40 i mars. Husker da vi startet å prøve igjen etter disse novemberbarna at jeg tenkte det heldigvis var så lenge til jeg ble 40, men nå er jeg der. Og fremdeles har jeg ikke klart å få søsken til snipp. Og helsa virker ikke til å bli bedre med årene som går, så skulle egentlig bare ønske at vi hadde fått det til på noen av disse forsøkene.
 
Hvordan går det med deg ❤️
Joda det går ganske greit. Har endelig startet å se vekta gå sakte men sikkert nedover. Jeg er kommet ned til 109,5 kilo. blir nok ikke å klare 100 kg før jeg må avslutte med ozempic, men håper jo det jeg kan for at jeg klarer å komme meg til 105 hvertfall. Husker ikke hva jeg var før jeg fikk snipp... Men tror jeg la ganske mye på meg når jeg gikk med Lille Stille som jeg ikke fikk bort før jeg ble gravid med snipp. så håper å krysser alt jeg har for at det skal gå. Men kjenner jeg sliter veldig med å holde motet oppe nå. Har gått så utrulig lang tid uten hell. Og nå blir det allerede ganske stor aldersforskjell mellom snipp og neste barn, så fryktelig redd de ikke vil ha så stor glede av hverandre som jeg hadde håpet.
Men trodde jeg skulle ha fått TR nå, og den har ikke kommet, så lurer veldig på om jeg ikke ennå har kontroll. Prøvene mine er blitt bedre da, selv om de ennå skal bli ennå bedre.
 
Joda det går ganske greit. Har endelig startet å se vekta gå sakte men sikkert nedover. Jeg er kommet ned til 109,5 kilo. blir nok ikke å klare 100 kg før jeg må avslutte med ozempic, men håper jo det jeg kan for at jeg klarer å komme meg til 105 hvertfall. Husker ikke hva jeg var før jeg fikk snipp... Men tror jeg la ganske mye på meg når jeg gikk med Lille Stille som jeg ikke fikk bort før jeg ble gravid med snipp. så håper å krysser alt jeg har for at det skal gå. Men kjenner jeg sliter veldig med å holde motet oppe nå. Har gått så utrulig lang tid uten hell. Og nå blir det allerede ganske stor aldersforskjell mellom snipp og neste barn, så fryktelig redd de ikke vil ha så stor glede av hverandre som jeg hadde håpet.
Men trodde jeg skulle ha fått TR nå, og den har ikke kommet, så lurer veldig på om jeg ikke ennå har kontroll. Prøvene mine er blitt bedre da, selv om de ennå skal bli ennå bedre.
Er 6 år mellom meg og lillebror, og 10 år mellom meg og lillesøster. Vi henger sammen hele tiden! :Heartpink
 
Back
Topp