♡ Skravletråd JUNI ♡

Ja, stemmer det. For at du må kunne forsørge han om han kommer... Skulle altså vært litt andre regler når dere har barn sammen da, synes jeg. Mulig man kan søke familiegjenforening for barnet? :)

Jeg er helt enig med deg ;) De har vært veldig hjelpsomme og hyggelige ved UDI over tlf, men før det økonomiske er på plass så er det visst lite å gjøre... Får tro vi finner på noe genialt! :D

I dag ble det løvbiff med pommes frites, pitabrød og bernais :) Er du trøtt? Hva har du gjort i dag? :)
Ååå det høres godt ut!

Lagd mat, ryddet, prøvd meg på verdens beste, hatt kaos med begge ungene, hvert i butikken og fikk klemt inn en tid til parken også [emoji4]
Men trøtt ja, sovna når lillegutt våknet og jeg skulle få han til å sove igjen

Tror han merker det på meg, at jeg holder på å dævve her. Men jeg gjør jo ikke så mye ANNET da. Jeg går ikke lange turer eller noe. Og.. Når vi endelig blir ferdige med dette, så kan jeg sove resten av svangerskapet.
Det hørtes lurt ut [emoji6] men du må ta det med ro og bra han legger merke til det!

Jeg er helt enig med deg ;) De har vært veldig hjelpsomme og hyggelige ved UDI over tlf, men før det økonomiske er på plass så er det visst lite å gjøre... Får tro vi finner på noe genialt! :D
Vurdert å sjekke ut andre steder å bo?

Vet ikke helt hvordan reglementet er her nå men vi flyttet til Sverige pga UDI og har nå bodd her i 3 år, mye bedre enn 3 mnd Norge - 3 mnd Egypt, Skype med snuppa som nå er 5 år og stresset med UDI osv [emoji4]

Jaja så her er jeg nesten alene igjen og venter på å spise nattmat [emoji4]

Vurdert å sjekke ut andre steder å bo?

Vet ikke helt hvordan reglementet er her nå men vi flyttet til Sverige pga UDI og har nå bodd her i 3 år, mye bedre enn 3 mnd Norge - 3 mnd Egypt, Skype med snuppa som nå er 5 år og stresset med UDI osv [emoji4]

Ja, vet om flere som har gjort det på den måten [emoji4]
Det som er er at jeg har to barn fra før av, tviler på at det hadde vært fryktelig populært om jeg flyttet de til Sverige [emoji12]

Jobbe frem til 14, så kommer kidsa hjem fra skolen, lekser, sommeravslutning kl 17.30, fotballkamp kl 19, hjem ca 20.30, så jobbe litt ;)

Du da?
Har nok med andre ord.

Snuppa har sommerferie så vi er hjemme, ordner, lager mat og stikker nok kanskje innom en park om vi rekker det [emoji4]

Ja, vet om flere som har gjort det på den måten [emoji4]
Det som er er at jeg har to barn fra før av, tviler på at det hadde vært fryktelig populært om jeg flyttet de til Sverige [emoji12]
Kjenner ei som også med to barn flyttet til Sverige, bodde egentlig litt utenfor Bergen men det gikk bra, er jo en veldig vanskelig situasjon da.

Kjenner ei som også med to barn flyttet til Sverige, bodde egentlig litt utenfor Bergen men det gikk bra, er jo en veldig vanskelig situasjon da.

Ja det er en litt komplisert situasjon, men det hadde blitt veldig langt for jentene mine å flytte fra øvrig familie og faren sin.
Jeg tenker også at det er viktig at jeg får fullført studiet mitt og kommet meg i jobb. I verste fall kan vi ikke søke familiegjenforening før om 3 år... [emoji53]

Men hvordan trives du i Sverige da? Savner du ikke Norge? Familie? Eller har det gått greit å etablere nytt nettverk? [emoji4]

Helt ærlig så synes jeg det er litt tåpelig med så strenge regler til familiegjenforening når det er barn involvert [emoji53]

Ja det er en litt komplisert situasjon, men det hadde blitt veldig langt for jentene mine å flytte fra øvrig familie og faren sin.
Jeg tenker også at det er viktig at jeg får fullført studiet mitt og kommet meg i jobb. I verste fall kan vi ikke søke familiegjenforening før om 3 år... [emoji53]

Men hvordan trives du i Sverige da? Savner du ikke Norge? Familie? Eller har det gått greit å etablere nytt nettverk? [emoji4]

Helt ærlig så synes jeg det er litt tåpelig med så strenge regler til familiegjenforening når det er barn involvert [emoji53]

Ja er veldig tåpelig

Vi trives veldig godt her, trodde vi ville flytte tilbake til Norge så fort som mulig men mannen har fått lært deg svensk, fått utdannelsen godkjent og er nå vikar for sjefen mens hun er i foreldrepermisjon [emoji4]
Jeg konverterte til islam og med rasisme og UDI så savner jeg ikke Norge, trodde jeg skulle ville flytte tilbake så fort som mulig men trives veldig godt her.

Nå har også familien min på 5 år spredd seg ganske bra så nettverket ville blitt ødelagt uansett

Back
Topp