♡ IKM uke 32 ♡

Vil tro det er hcg som henger i etter abort, det kan henge i flere uker… kjempe kjedelig :bookworm: Men håper den sitter igjen veldig snart da! :Heartred
Ja regner egentlig med det dessverre, noe annet hadde vært for godt til å være sant :smiley-ashamed004 får roe ned adrenalinet og teste igjen om 3-4-5 dager, kanskje den har økt da og at det faktisk er noe inni her læll :angelic:kan ikke gi opp 5dpo hvertfall :p

Jeg kan settes på tr @mamat2prinsesser&4prinser

Lang historie kort: mistet termometeret på sommerferie, skulle egentlig ta pdg test i dag for å bekrefte el, men tr kom så jeg rakk ingen tester og fikk en lutealfase på 5 dager :sorry:

Ikke meg som har gruppa denne PP, det er @Koalabjørn :Heartred Lei meg for at mensen kom såpass altfor tidlig! Kan du prøve å evt få progesteronstøtte fra legen?

Sterk eggløsningstrek I kveld!! Ææææææ det er ca dag 26 til og med :dead: kvirfor kjem den så seint? Var ingen styrke på streken når den skulle komme. Er jo ein uke til mens så det blir jo for kort tid til at eit egg skulle feste seg

Ikkesant, men en vakker dag er de jo ikke negative lenger :shy:
8 dpo!! Guuu så gøy, godt du har hatt tankene på litt andre ting da, har du merket noen symptomer? Eller prøver du å ikke tenke på det?

Jeg er skarve CD6 i dag, ahhh :dead: Men jeg hadde årets lengste lutealfase på 14 dpo! Og årets korteste og mildeste menstruasjon på 4 dager! Noe som begge er rekorder og tegn på at kanskje hormonene mine er i orden :hello2
Har ikke merket noen ting til en potensiell graviditet, jeg heller mer mot at tr bygger seg opp dessverre..

Åhh men det er gode nyheter da! Syklusen din begynner kanskje å stabilisere seg enda mer nå :drunken_smilie Blir spennende å se når el kommer denne gangen da!

Opplever det samme som deg, så prøver også å holde igjen denne runden…Når tenker du å teste? Vi er like langt :love7
Jeg klarte faktisk ikke å holde meg unna nå i kveld.. helt blenda, og jeg kjenner jeg blir så irritert på kroppen min. Kom igjen da!! Vet det er tidlig altså, men noe sier meg at det ikke gikk denne gangen heller. Se..? Det er derfor vi ikke skulle teste så tidlig.. dumme dumme meg. Nei nå legger jeg meg!

Har ikke merket noen ting til en potensiell graviditet, jeg heller mer mot at tr bygger seg opp dessverre..

Åhh men det er gode nyheter da! Syklusen din begynner kanskje å stabilisere seg enda mer nå :drunken_smilie Blir spennende å se når el kommer denne gangen da!
Kjenner du noe til den dumme hodepinen? Selv om jeg har skjønt at du kjenner kroppens tegn relativt godt så håper jeg du tar feil :shy:

Så tydelig strek 5dpo er lite sannsynlig. Meir sannsynlig at du er lenger på vei eller at hCG henger igjen. Testa/tempa du etter EL?
Ja, tenker egentlig det selv også, etter jeg fikk roet meg litt ned :smiley-ashamed004
Ja, testet for el, dersom egget slapp 12 timer etter første sterke/positive test så kaaan jeg være 6dpo idag, men regner meg som 5 for å ha en dag til å gå på :p har kjøpt inn termometer, så begynner å tempe fra neste syklus for å ha fullstendig koll

Ja, tenker egentlig det selv også, etter jeg fikk roet meg litt ned :smiley-ashamed004
Ja, testet for el, dersom egget slapp 12 timer etter første sterke/positive test så kaaan jeg være 6dpo idag, men regner meg som 5 for å ha en dag til å gå på :p har kjøpt inn termometer, så begynner å tempe fra neste syklus for å ha fullstendig koll
Men om du tok test for 1,5 - 2 veker siden som nesten var negative så er sjansen liiiten asså. Fra eg testa svakt negativ til dei var blanke gjekk det kun nokre dagar og då var eg 19 veker gravid då eg mista. Så eg har ein feeling på at du e gravid igjen, ville ha testa på ny i måro og sett om det stige❤️ spennende iallefall!:nailbiting::love017

Jeg klarte faktisk ikke å holde meg unna nå i kveld.. helt blenda, og jeg kjenner jeg blir så irritert på kroppen min. Kom igjen da!! Vet det er tidlig altså, men noe sier meg at det ikke gikk denne gangen heller. Se..? Det er derfor vi ikke skulle teste så tidlig.. dumme dumme meg. Nei nå legger jeg meg!
Åh, jeg røyk også på første test i kveld (8DPO). Like blenda som din:rolleyes: Blir jo så skuffet. Selv om det er tidlig…PP9 her også:confused2

IMG_20250801_055116_121.jpg

Nest siste I går kveld. Siste I dag. Før da var 25.7 og tidligere

11DPO.
Stadig ingen åpenbar strek, men skyggen blir sterkere de siste tre dagene. I dag gjenkjente appen testen som mulig positiv fordi streken ble registrert av AI.
Føler meg gravid i form at av jeg er utrolig hormonell. Er så irritert på samboer at jeg har vurdert å tuppe han ut av huset. Mest lei meg når jeg prøver å vise han testene og jeg stiller opp med litt optimisme og håp, og han skyter det ned umiddelbart med negativitet og har såvidt tid til å vente de små fem minuttene testen tar før han er ut av døra i ett eller annet ærend. Den følelsen av å være forstått og sett har fløyet ut vinduet og jeg føler meg egentlig bare helt aleine i prosessen. Aldri hatt dette ekstreme reaksjonsmønsteret før.. Skjønner at det må være noe hormoner ute å går her, i en eller annen retning, men følelsen er jo der uansett. Får ikke bare oversett eller lata som ingenting heller.. Så det er litt dritt.

Det oppleves så ille for meg akkurat nå at jeg gruer meg litt til å fortelle han hvis det kommer en tydelig strek, for jeg greier ikke å se for meg at det blir noe hyggelig. Da vil jeg heller bare holde det for meg selv og glede meg uten hans negative innspill om at streken enten er for svak, eller at det enda er så tidlig at det kan gå begge veier. Må vel ta en prat med han om det i dag. Vi pleier å være gode å løse flokene, men jeg er så sur og meggete akkurat nå at jeg ikke har lyst til å ta initiativet til å få bedre stemning.
Dere som har vært gjennom dette en gang eller fem. Har mennene deres vært like «på» i DPO-perioden som dere selv? Og har dere vært like sur og meggete vel vitende om at dette ikke er «deg»? :smiley-ashamed005 :bag:

Greia er at jeg til vanlig oppfører meg som en voksen og er ganske god på å håndtere negative følelser og prate om ting før det blir en greie. Nå føler jeg meg som en furten fjortiss som er tverr og nekter å prate om noe. Hadde lyst til å slamre dører i går liksom, det er jo ikke normalt :banghead:

11DPO.
Stadig ingen åpenbar strek, men skyggen blir sterkere de siste tre dagene. I dag gjenkjente appen testen som mulig positiv fordi streken ble registrert av AI.
Føler meg gravid i form at av jeg er utrolig hormonell. Er så irritert på samboer at jeg har vurdert å tuppe han ut av huset. Mest lei meg når jeg prøver å vise han testene og jeg stiller opp med litt optimisme og håp, og han skyter det ned umiddelbart med negativitet og har såvidt tid til å vente de små fem minuttene testen tar før han er ut av døra i ett eller annet ærend. Den følelsen av å være forstått og sett har fløyet ut vinduet og jeg føler meg egentlig bare helt aleine i prosessen. Aldri hatt dette ekstreme reaksjonsmønsteret før.. Skjønner at det må være noe hormoner ute å går her, i en eller annen retning, men følelsen er jo der uansett. Får ikke bare oversett eller lata som ingenting heller.. Så det er litt dritt.

Det oppleves så ille for meg akkurat nå at jeg gruer meg litt til å fortelle han hvis det kommer en tydelig strek, for jeg greier ikke å se for meg at det blir noe hyggelig. Da vil jeg heller bare holde det for meg selv og glede meg uten hans negative innspill om at streken enten er for svak, eller at det enda er så tidlig at det kan gå begge veier. Må vel ta en prat med han om det i dag. Vi pleier å være gode å løse flokene, men jeg er så sur og meggete akkurat nå at jeg ikke har lyst til å ta initiativet til å få bedre stemning.
Dere som har vært gjennom dette en gang eller fem. Har mennene deres vært like «på» i DPO-perioden som dere selv? Og har dere vært like sur og meggete vel vitende om at dette ikke er «deg»? :smiley-ashamed005 :bag:

Greia er at jeg til vanlig oppfører meg som en voksen og er ganske god på å håndtere negative følelser og prate om ting før det blir en greie. Nå føler jeg meg som en furten fjortiss som er tverr og nekter å prate om noe. Hadde lyst til å slamre dører i går liksom, det er jo ikke normalt :banghead:
Forteller aldri om testene. Så har følt meg aleine heile tida dei 2 siste årene. Han syntes bare at tester er bortkasta penger og at eg må vente til det har gått ein uke uten mens. Men eg klarer ikkje å slutte å tenke på eit nytt barn. Han er ein sånn type som ikkje vil diskutere navn som vi liker før I slutten av eit svangerskap.

Forteller aldri om testene. Så har følt meg aleine heile tida dei 2 siste årene. Han syntes bare at tester er bortkasta penger og at eg må vente til det har gått ein uke uten mens. Men eg klarer ikkje å slutte å tenke på eit nytt barn. Han er ein sånn type som ikkje vil diskutere navn som vi liker før I slutten av eit svangerskap.
Vi har hatt mange samtaler i starten om vi skal gjøre dette eller ikke. Etter at vi ble enige om at vi skulle gå i gang så har vi hatt fine samtaler om både navn, at det kan ta tid, hvordan hverdagen med en liten vil bli, hvordan familiene våre skal være inkludert i livet til lille siden hans foreldre bor lengre unna, og jeg har spesifikt spurt om han vil vite når jeg tester, og om det er viktig for han at vi finner ut om graviditeten sammen. Da svarte han egentlig litt unnvikende som jeg egentlig tolker som «det går litt for det samme». I tillegg har vi snakka masse om at dette nok blir mer oppslukende for min del enn for hans, både fordi det er min kropp, men også fordi personligheten min er litt sånn at jeg blir oppslukt i ting når jeg har et mål.

Jeg opplever han bare nå (spesifikt de siste to døgn) som uinteressert og apatisk. Og uten empati for at dette er en stor følelsesmessig greie for meg uansett hvilken vei det går. Jeg vet at det ikke er riktig, og at han nok bare ikke «vet bedre» og på ingen måte gjør meg noe vondt med viten. Så det er jo denne endringen i hvordan jeg oppfatter han som har endret seg, ikke hvordan han faktisk er. Jeg greier bare ikke late som ingenting, så da er jeg ei megge, da. Selv om jeg vet det ikke kommer noe godt ut av det heller :bag:

Kjenner du noe til den dumme hodepinen? Selv om jeg har skjønt at du kjenner kroppens tegn relativt godt så håper jeg du tar feil :shy:
Nei den er ikke på gang, ikke enda ihvertfall.. men har litt tr følelse i magen med kramper og bevegelser liksom..

Nå har jeg ikke flere tidlig tester igjen, bare vanlig makesure. Så det er vel ikke noe vits å ta en test i dag på 9dpo..

CD22/7DPO: Kjenner ikke så mye, bortsett fra oppfylt nederst i magen. Har de siste 2 dagene hatt heftig diaré typ 6 ganger på do, prompemage og det lukter døden:hungover::fart005 Om det er pga middaggen som pappa laget(grytestekt oksestek med dampet grønne bønner, minigulrøtter, glaserte løk, poteter, brun saus og waldorfsalat til) eller spire, det vet jeg ikke!?:smiley-bounce022 Grafen ser og grei ut, men jeg har jo gjerne høy temp, men den er bittelitt høyere nå:angel5

Hatt mye besøk, så ikke hatt så mye tid til å kjenne etter heller:p Imorgen ryker de første testene(er da 8dpo og 7dpo), så ser vi ila de beste dagene. Mandag er det barnehagestart for mini, og vi skal være der daglig med han hele uken❤️

Screenshot_20250801_110451_FF App.jpg

Screenshot_20250801_111115_ChatGPT.jpg

Back
Topp