♡ IKM UKE 20 og 21 ♡

Har el-smertene alltid vært der, eller har de blitt mer og mer tydelige for hver fødsel?

Har alltid hatt el-smerter, men er blitt litt verre etter å ha fått barn. Også alltid hatt helt forferdelige menssmerter:bag::arghh: Så må ta paralgin forte for å ta smertetoppene, er som rier og må puste meg gjennom smertene og ligge i fosterstilling eller med benene opp under magen.. huff.

Har alltid hatt el-smerter, men er blitt litt verre etter å ha fått barn. Også alltid hatt helt forferdelige menssmerter:bag::arghh: Så må ta paralgin forte for å ta smertetoppene, er som rier og må puste meg gjennom smertene og ligge i fosterstilling eller med benene opp under magen.. huff.
Uff, det høres helt forferdelig ut!
Har enda ikke kjent eggløsning etter barn nr to, men merket el-smerter godt etter barn nr 1!

CD 13, dette er første og sikkert siste eggløsningstest jeg gidder å ta denne pp'en. :hilarious:De er alltid svake hos meg, uansett om jeg tester 2 ganger i døgnet, 1 gang i døgnet og 6 ganger i døgnet over flere dager. Skjønner ikke hvordan jeg mister toppen hver gang? Har blitt gravid på første forsøk hver gang, mistet en i kjemisk mellom barna. Så jeg har jo eggløsning, jeg får bare ikke se det på pinna! Prøvd flere merker også
1000003182.jpg

Nå skjønner jeg meg ikke på kroppen min. Har så mye slim og trykk i livmoren at jeg var sikker på at testen kom til å være knallpositiv i dag. Den gang ei. Svakere enn i går til og med… Tok flere tester i går, men de var så svake at jeg ikke la de inn, så har ikke misset noen topp heller. Håper den blir positiv ila dagen i alle fall. Er så utålmodig, og lei av aksjelegging allerede :dead:
IMG_6947.jpeg

Se der, ja! Sov dårlig i natt, kroppen min hater hormonforandringer. Tok en test på morgenen, der hadde det skjedd noe fra i går ja! Tar en test senere på dagen også tror jeg. Ble aksjer i går, da blir nok siste gang i morgen - holdt på med annenhver dag en stund nå, kjempekos det men ikke noe noen av oss egentlig har behov for :p Så blir deilig å kunne roe ned tempoet en smule!
Screenshot_20250429_065931_Premom.jpg

CD 13, dette er første og sikkert siste eggløsningstest jeg gidder å ta denne pp'en. :hilarious:De er alltid svake hos meg, uansett om jeg tester 2 ganger i døgnet, 1 gang i døgnet og 6 ganger i døgnet over flere dager. Skjønner ikke hvordan jeg mister toppen hver gang? Har blitt gravid på første forsøk hver gang, mistet en i kjemisk mellom barna. Så jeg har jo eggløsning, jeg får bare ikke se det på pinna! Prøvd flere merker også
Vis vedlegget 459483
Cd13 er tidlig for el da! Eller pleier du alltid å ha så tidlig?

IMG_9688.jpeg

Har syklus på 28-36 dager, så har testet jevnlig en ukes tid! Samboern kom hjem sent i går kveld etter 2uker borte, og jaggu viste el testene at det bare var å hoppe rett i seng. Ble en runde i ett tiden i natt, haha. Håper vi treffer! Første gang jeg tar eggløsningstester, betyr testene mine at eggløsning skjer snart- eller har skjedd? Burde vi legge flere aksjer i dag evt? Ny på dette men sjeleglad for at det virker som EL ventet på at mannen skulle komme hjem

Vedlegg

• IMG_9689.png
    IMG_9689.png
    203,2 KB · Visninger: 24
  • IMG_9690.png
    IMG_9690.png
    247,2 KB · Visninger: 28
Vis vedlegget 459483

Får du alltid tidlig el? Kort syklus? Så rart at ikke el-testene blir positive, kroppen er weird til tider❤️ mulig du har kort lh-topp, så da er det lurt å teste minst morgen/middag/kveld hver dag fra CD 7 for å ikke misse toppen❤️

Nå skjønner jeg meg ikke på kroppen min. Har så mye slim og trykk i livmoren at jeg var sikker på at testen kom til å være knallpositiv i dag. Den gang ei. Svakere enn i går til og med… Tok flere tester i går, men de var så svake at jeg ikke la de inn, så har ikke misset noen topp heller. Håper den blir positiv ila dagen i alle fall. Er så utålmodig, og lei av aksjelegging allerede :dead:
Vis vedlegget 459491

Hvilken syklusdag er du på? ❤️ Demotiverende når testene ikke øker på, og man er lei av folikkelfasen og bare vil i dpo-land og kan senke skuldrene litt mer når jobben er gjort❤️

Vis vedlegget 459506
Har syklus på 28-36 dager, så har testet jevnlig en ukes tid! Samboern kom hjem sent i går kveld etter 2uker borte, og jaggu viste el testene at det bare var å hoppe rett i seng. Ble en runde i ett tiden i natt, haha. Håper vi treffer! Første gang jeg tar eggløsningstester, betyr testene mine at eggløsning skjer snart- eller har skjedd? Burde vi legge flere aksjer i dag evt? Ny på dette men sjeleglad for at det virker som EL ventet på at mannen skulle komme hjem

Har du testet flere ganger daglig? Hvis ikke, så kan den nettopp har vært positiv, eller så er den straks positiv- uansett, bare å legge inn aksjer idag og imorgen❤️ Og fortsett å teste. Helst morgen/middag/kveld for å ikke misse toppen(noen har kort lh-topp)❤️

CD15 og ifølge tempen er jeg i dpo-land? :nailbiting: :wideyed: Monitor gikk på første maks idag, så om jeg ikke hadde brukt el-tester og temping hadde jeg ikke visst det:oops: Ser ut som jeg hadde eggløsning 1 time etter første positive el-test igår kveld kl 18.00ish, hadde så sinnsykt med smerter på venstre side som jeg bare måtte sitte og puste meg gjennom på doen en halvtime. Sorry for TMI; Jeg har full diaré, luft i magen som et hengebuksvin full av sviskekompott og heia som det går(vært på do 3 ganger) Har alltid hatt diaré og promp som symptomer, men vi får se:knegg:
20250429_084837.jpg

Screenshot_20250429_083351_FF App.jpg

Screenshot_20250429_085108_Premom.jpg

Uff, det høres helt forferdelig ut!
Har enda ikke kjent eggløsning etter barn nr to, men merket el-smerter godt etter barn nr 1!

Ja, det ekke noe særlig. Og er så kjipt å bli satt helt ut av spill pga mens. Så den uken er tøff!:-/ ja, det kan forandre seg fra barn til barn. Altså etter hver fødsel❤️

Har du testet flere ganger daglig? Hvis ikke, så kan den nettopp har vært positiv, eller så er den straks positiv- uansett, bare å legge inn aksjer idag og imorgen❤️ Og fortsett å teste. Helst morgen/middag/kveld for å ikke misse toppen(noen har kort lh-topp). Om
Har du testet flere ganger daglig? Hvis ikke, så kan den nettopp har vært positiv, eller så er den straks positiv- uansett, bare å legge inn aksjer idag og imorgen❤️ Og fortsett å teste. Helst morgen/middag/kveld for å ikke misse toppen(noen har kort lh-topp)
Takk for svar ❤ Har testet flere ganger om dagen :) legger ved bilde (veldig dårlig kvalitet på bildene i EL-appen)

Vedlegg

• IMG_9691.png
    IMG_9691.png
    1,1 MB · Visninger: 28
Hvilken syklusdag er du på? ❤️ Demotiverende når testene ikke øker på, og man er lei av folikkelfasen og bare vil i dpo-land og kan senke skuldrene litt mer når jobben er gjort❤️
Cd 13 tror jeg. Litt usikker på tellingen pga SA, men er ikke kortere enn på dag 12 i alle fall. Siden MAen i oktober har jeg hatt el på cd 10/11, og det er helt ok at den kommer litt senere nå, men hater når kroppen skal lure meg sånn. Takler utrolig dårlig å ikke vite. Har bare gått og ventet i 9 måneder nå :rolleyes:
Krysser alt for positiv test i kveld i alle fall!

Cd13 er tidlig for el da! Eller pleier du alltid å ha så tidlig?
Får du alltid tidlig el? Kort syklus? Så rart at ikke el-testene blir positive, kroppen er weird til tider❤️ mulig du har kort lh-topp, så da er det lurt å teste minst morgen/middag/kveld hver dag fra CD 7 for å ikke misse toppen❤️
Jeg vet ikke, har hatt ustabile sykluser ofte. Noen ganger 25 dager, og på det verste 49 dager (kun under amming). Men i perioden jeg har prøvd å bli gravid så har jeg greid å få riktig på ca hvilke tre dager El kan ha vært på utfra graviditeten, og testet flere ganger daglig. Allikevel misser jeg alltid toppen! Må jo være skikkelig speed-egg

Takk for svar ❤ Har testet flere ganger om dagen :) legger ved bilde (veldig dårlig kvalitet på bildene i EL-appen)

Da er EL straks rundt hjørnet. Noen har EL samme dag som positiv test, mens andre får EL dagen etter positiv teste, noen igjen etter 2 døgn etter positive tester(dog sjeldent) Testen var ikke helt positiv ennå, så fortsett å legg inn aksjer:cool14 Eneste som kan påvise at EL har vært er temping da, men de fleste får EL 12-36 timer etter positiv test:happy119

Jeg fikk positiv test igår ettermiddag kl 17, kl 18 fikk jeg helt sinnsyke el-smerter som jeg bare måtte gå å sette meg på doen med å puste meg gjennom. Svettet og ble helt uvel. Varte en halvtime. Så var det verste over:bag:. Idag steg tempen, og ser ut som jeg er i dpo-land med 1dpo. Ergo så slapp egget 1 time etter positiv teste hos meg. Og har knallpositive tester ennå og CB-monitoren gikk på første maks idag, men EL har allerede vært. Hadde jeg ikke brukt el-tester og temping utenom og kun gått ut ifra CB-monitoren, så hadde jeg misset EL. Så kroppen er weird til tider, og som regel får jeg EL dagen etter positive tester, men jeg kan i noen sykluser får EL samme dag, gjerne rett etter første positive test. Det som er rart er at testene øker i styrke, på tross av at EL har vært:hilarious:
Screenshot_20250429_103457_Premom.jpg

Jeg vet ikke, har hatt ustabile sykluser ofte. Noen ganger 25 dager, og på det verste 49 dager (kun under amming). Men i perioden jeg har prøvd å bli gravid så har jeg greid å få riktig på ca hvilke tre dager El kan ha vært på utfra graviditeten, og testet flere ganger daglig. Allikevel misser jeg alltid toppen! Må jo være skikkelig speed-egg
Siden syklusen din er så ustabil så hadde jeg fortsatt å teste i hvert fall frem til CD 20-25. jeg trodde jeg fikk el som vanlig rundt cd12-17, og hadde symptomer for det også. Men så kom den ikke før ved 22/23 ved flere sykluser. Jeg var også oppgitt som deg over at jeg aldri fikk positivt test, så jeg fant ikke ut av sen el før jeg forlenget testingen min

Kroppen er rart noen ganger❤️ Har hørt om flere som har det helt likt som deg, må være at du har en sinnsykt kort lh-topp :happy119 men bra at du finner EL uansett og kjenner det på kroppen. En har jo gjerne mer lyst rundt EL, og el-slim:smiley-bounce012

Back
Topp