☆ Skravletråd September ☆

Forventer at 6 åringer sier sannheten og at man ikke må dobbeltsjekke, men ville nok dobbeltsjekke med moren til denne nabojenta i fremtiden
Fortsetter nok å ta det direkte med mor en stund til ja.

Men mener egentlig at skolebarn skal kunne avklare såpass selv.
 
Jippi!!
Lille U fant brått ut at det å spise er en god ide :)
 
Det er snakk om å gå kanskje 100 meter da altså.
Men det er akkurat litt for langt til å høre når man roper.
for å spørre ja; men jeg synes om man skal ha med barnet noe sted så bør man spørre
Det er vi vandt til hvertfall
 
Greit å bare kunne kose seg i desember .
Ehh...

Greit å ha tid til alt som skjer i desember

Det er julegrantenning og adventskonsert med korpset. Det et julekonsert med kulturskolen. Det er trolig ekstra øving før sistnevnte. Flere. Det er juleavslutning på forball og det korpset (men det er bare at siste øvelsen før jul heller er avslutning) og med kulturskolen (uka etter at korpset har gitt seg) og juletrefest på skolen. Det et Lucia i barnehagen og kanskje julefest der også? På jobb har jeg heldigvis bare julefrokost som vel de senere år har blitt julelunsj. Meb uansett på dagen. Julebordet skal vi ja nå i oktober faktisk. Digg, før har det også vært i desember.
 
for å spørre ja; men jeg synes om man skal ha med barnet noe sted så bør man spørre
Det er vi vandt til hvertfall
De sjekker ikke med oss når de har avtalt ting via vår jente. Og egentlig trodde jeg at de var blitt gammel nok nå, i vår og sommer ble jo vår med dem på lenger tur , bare kom hjem og sa fra.

Men jeg hadde vel mer kontroll på dem, ikke bare sa hun måtte si fra men også "hent deg ei jakke" f.eks. Vi får følge opp litt lenger.

Men jeg forventer i alle fall av egne barn som egentlig var det jeg lurte på her. At de klarer såpass. Når de går på skolen må de kunne klare å si fra hvor de går. Det har vært fast regel fra de fikk lov å være ute alene. Går de lenger enn at de kan høre meg skal de si fra hvor (men det hender de overvurderer hvor langt de hører meg nedi skogen da, ;-))
 
De sjekker ikke med oss når de har avtalt ting via vår jente. Og egentlig trodde jeg at de var blitt gammel nok nå, i vår og sommer ble jo vår med dem på lenger tur , bare kom hjem og sa fra.

Men jeg hadde vel mer kontroll på dem, ikke bare sa hun måtte si fra men også "hent deg ei jakke" f.eks. Vi får følge opp litt lenger.

Men jeg forventer i alle fall av egne barn som egentlig var det jeg lurte på her. At de klarer såpass. Når de går på skolen må de kunne klare å si fra hvor de går. Det har vært fast regel fra de fikk lov å være ute alene. Går de lenger enn at de kan høre meg skal de si fra hvor (men det hender de overvurderer hvor langt de hører meg nedi skogen da, ;-))
hvor de går ja, men om man drar med en familie lengee unna på noe så synes jeg foreldre skal si fra
Du spurte , jeg svarte selv om det kanskje ikke var det du ville høre
altså er det bare i nabolaget så må de si fra selv, trodde det var lenger unna.
 
hvor de går ja, men om man drar med en familie lengee unna på noe så synes jeg foreldre skal si fra
Du spurte , jeg svarte selv om det kanskje ikke var det du ville høre
altså er det bare i nabolaget så må de si fra selv, trodde det var lenger unna.
Jeg har ikke problemer det det du svarte, selv om ikke egentlig svarte på det jeg spurte om. Hva du forventer av eget barn når det er kommet opp i skolealder.

Og altså. Skulle vi tatt henne langt avsted
hadde vi snakket med dem. Men det var snakk om å gå bort på forballbana. Det er bare på andre siden av en liten haug med noen trær på. Men akkurat den haugen og se trærne gjør at man hører ikke om noen roper. Så derfor forventet jeg at ungene sier fra at se går før de går dit.

Jeg lurte egentlig på om jeg har unormalt høye forventninger til mine barn om at de altså ikke går, alene eller sammen med noen. Utrn å ha sagt fra.

For jeg har i dag lært at vi må følge bedre opp nabojenta enda.

Men ungene går på skolen. Jeg synes jeg må kunne forvente av min datter at hun følger beskjeder. Og ikke stikker av. Hun er jo ute og leker uten at jeg alltid vet hvor hun er. Men avtalen er høre at jeg roper eller si hvor de går.
 
Jeg har ikke problemer det det du svarte, selv om ikke egentlig svarte på det jeg spurte om. Hva du forventer av eget barn når det er kommet opp i skolealder.

Og altså. Skulle vi tatt henne langt avsted
hadde vi snakket med dem. Men det var snakk om å gå bort på forballbana. Det er bare på andre siden av en liten haug med noen trær på. Men akkurat den haugen og se trærne gjør at man hører ikke om noen roper. Så derfor forventet jeg at ungene sier fra at se går før de går dit.

Jeg lurte egentlig på om jeg har unormalt høye forventninger til mine barn om at de altså ikke går, alene eller sammen med noen. Utrn å ha sagt fra.

For jeg har i dag lært at vi må følge bedre opp nabojenta enda.

Men ungene går på skolen. Jeg synes jeg må kunne forvente av min datter at hun følger beskjeder. Og ikke stikker av. Hun er jo ute og leker uten at jeg alltid vet hvor hun er. Men avtalen er høre at jeg roper eller si hvor de går.
jo men selv om du forventer det så betyr ikke det at alle barn sier fra.
Det tar vel ikke så mye ekstra tid å bare si fra selv?
 
Har hatt sofa tjeneste idag. Det hjalp på sammentrekningene. Ga mannen tillatelse til å dra å ta noen øl med noen kompiser. Ungene skal straks i seng. Deretter tenker jeg å sette på en film[emoji4] ha en fin lørdagskveld
 
Back
Topp