Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det høres ubehagelig ut. Er du kvitt det nå, eller henger det i enda?
Skal ta MR fredag den 18. Er verst når jeg våkner, men da har den fått hvilt hele natta. Men fortatt vond [emoji55]
Min lege sa også senebetennelse. Men dette har blitt verre med tiden. Googlet masse og kom frem til ammetommel. Når jeg leste et utdrag så var vi vel begge enige, men han ville sende meg på mr. Så jeg skal på mr den 18/5Jeg har vondt i tommelen og har hatt det siden litt før fødsel, men har vondt i benet på baksiden, nederste benet ved tommelen. Så det er vondt å løfte ting/presse på ting med tommelen. Har spurt legen hva det er, hun mener det er bare senebetennelse....kan det være det du snakker om jeg har?[emoji51]
Min er også vondest på morgenen når jeg våkner. Rart det der :/
Hold oss oppdatert da!
Noen her som har fått ‘ammetommel’ eller De Quervain's tenosynovitt som det heter?
Ja jeg fikk det i begge hendene på slutten av svangerskapet, og i begge håndleddene set ble bare værre etter lillegutt ble født i mars. Prøvde voltarol gel lenge, ga ingen effekt. Når han var 4 uker klarte jeg nesten ikke løfte han mer og legen ba meg ringe fysioterapeut.
Fysioterapeuten sa de quervains ikke går over uten kortison behandling, eller i værste fall kirurgi. Jeg ble satt opp til en lege uken etter som satt kortison injeksjoner ultralyd veiledet. Det gjorde ikke spesielt vondt, og jeg ble umiddelbart bedre venstre hånd ble smertefri på dagen, og høyre gjorde litt vondt i 2-3 uker etterpå men er nå helt fin også hvis du tilfeldigvis bor i Vestfold har jeg navnet på klinikken som stakk meg om du vil prøve dem
Anbefaler virkelig kortison! MR er unødvendig for å diagnosene de quervains. Men såklart MR vil avdekke om det er noe galt i tillegg
Jeg bor i Vestfold og vil veldig gjerne vite hvor du fikk behandlingen. Lei av støttebandasje og vonde håndledd nå :/
Ja jeg fikk det i begge hendene på slutten av svangerskapet, og i begge håndleddene set ble bare værre etter lillegutt ble født i mars. Prøvde voltarol gel lenge, ga ingen effekt. Når han var 4 uker klarte jeg nesten ikke løfte han mer og legen ba meg ringe fysioterapeut.
Fysioterapeuten sa de quervains ikke går over uten kortison behandling, eller i værste fall kirurgi. Jeg ble satt opp til en lege uken etter som satt kortison injeksjoner ultralyd veiledet. Det gjorde ikke spesielt vondt, og jeg ble umiddelbart bedre venstre hånd ble smertefri på dagen, og høyre gjorde litt vondt i 2-3 uker etterpå men er nå helt fin også hvis du tilfeldigvis bor i Vestfold har jeg navnet på klinikken som stakk meg om du vil prøve dem
Anbefaler virkelig kortison! MR er unødvendig for å diagnosene de quervains. Men såklart MR vil avdekke om det er noe galt i tillegg