øyekatar?

fru gravdal

Elsker forumet
Noen av de små som har hatt det?

Hvordan begynte symptomene?
Hvor lenge varte det fra dere begynte med dråper?
og hvor lenge brukte dere de dråpene?

Småen har ikke hatt det, men jeg har, siden jeg jobber i barnehagen[8D]

begynner ofte med kløe/tørrhet og rødhet på øynene, så kommer det gul grønt puss på øynene som det bare kommer mer og mer av. Tørker du det vekk, kommer det igjen om en stund igjen[:)]

Forsvant fort når en har begynt med dråpene/salven, og var helt fin etter endt kur. Tror det var vekke ca dagen etter jeg begynte på kuren.[:)]

Her har vi hatt tre runder med øyekattar.
Begynner med at du ser det ligger smuss inne på øyet. Og øyet er betent (rødt rundt) når småtten har sovet.
Vi gikk en uke på øyedråper.
Hvis ikke jeg husker feil var det fem dager to ganger om dagen, altså sykdomsforløpet, og og to til tre dager etter for å være sikker på at det er borte.

Håper det var en grei forklaring[:)]

ok takk, her våknet nemelig velsa i natt med ganske gult kliss rundt øya.. ikke veldig rød men litt... samme til morgen i dag... legen trodde også det var øyekatar.. fikk dråper... skal dryppe 1dråpe i hvert øye 4 ganger daglig. men det står ikke hvor mange dager...[8|] og det sa han ikke heller...

ORIGINAL: fru gravdal

ok takk, her våknet nemelig velsa i natt med ganske gult kliss rundt øya.. ikke veldig rød men litt... samme til morgen i dag... legen trodde også det var øyekatar.. fikk dråper... skal dryppe 1dråpe i hvert øye 4 ganger daglig. men det står ikke hvor mange dager...[8|] og det sa han ikke heller...

sikkert bare 1 dråpe per øye i ca 4-5 dager. Et lite tips: legg barnet ned på stellebordet og visst barnet nekter å holde øyet åpent så drypp i øyenkroken. når da barnet åpner øynene igjen, renner det inn i øyet[:)] men må passe på at hodet ligger noe lunde i ro da[;)]

Her hadde småen min to morninger der øynene var igjenklistret med gugg, men tok bare kokt vann på og det gikk vekk, men her var det bare forkjølelsen som gjorde det, for gikk over av seg selv tredje dagen.[:)]

Har hatt en runde med øyekatar vi også, fikk salve for det. Husker det varte noen dager, men ikke presis hvor lenge. var før jul og det er jo leeeeeeeeeenge siden [8D].

Back
Topp