øvelser?

KAYN

Februar14 <3
Februar 2014 - Skjult forum
Skal begynne på jobb igjen i morgen etter å ha vært sjukmeldt i 1mnd.
jobber i bhg og har nå begynt å få smerter i korsryggen når jeg står/går for mye.

Noen tips til øvelser jeg kan gjøre for å få tøyet/strekt ut?
Eller noen annen tips til hvordan jeg kan forebygge at dette ikke blir verre. Kan ikke bli sykemeldt igjen da jeg er i praksis gjennom nav og ikke har krav på sykepenger eller noe.

Jobber selv i barnehage! Det som er viktig er gode sko, ikke løft unødvendig...
Ville kanskje anbefalt deg å spurt legen om henvisning til fysio.. Fått noen øvelser der, men er vanskelig å forklare dem videre...

Okei. Får ringe lege i løpet av uka da. :) takk for svar

Gode sko!
Løft med bena og ikke med ryggen!

Vær bevist på ha ha bevegelige hofter når du går (altså vrikk på rompa :p). Både ut til siden og opp/ned. Egentlig mange øvelser med hofter og rygg men vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det forståelig her.

Tøyning av ryggen: sitt på rompa med hælene i gulvet og bøyde ben. Ta tak om anklene dine med armene på innsiden av bena. Krom ryggen og bøy pannen mot bakken mellom knærne dine. Du kan justere hvor mye du bøyer og strekker ut knærne dine og tilsvarende hvor langt fra kroppen du bøyer hodet mot bakken - dette vil gi forskjell i hvor langt opp/ned på ryggen du strekker. Du skal være god og varm i muskulaturen først!

Gode sko!
Løft med bena og ikke med ryggen!

Vær bevist på ha ha bevegelige hofter når du går (altså vrikk på rompa :p). Både ut til siden og opp/ned. Egentlig mange øvelser med hofter og rygg men vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det forståelig her.

Tøyning av ryggen: sitt på rompa med hælene i gulvet og bøyde ben. Ta tak om anklene dine med armene på innsiden av bena. Krom ryggen og bøy pannen mot bakken mellom knærne dine. Du kan justere hvor mye du bøyer og strekker ut knærne dine og tilsvarende hvor langt fra kroppen du bøyer hodet mot bakken - dette vil gi forskjell i hvor langt opp/ned på ryggen du strekker. Du skal være god og varm i muskulaturen først!

Den øvelsen fungerte. Kjenner det strekker godt. :D tusen takk.

Back
Topp