øvelser bekkenløsning

muffinsdronningen

Glad i forumet
Hei

har dere øvelser som forebygger/og hjelper mot bekkenløsning?
 
stå oppreist og rull med hoftene i veldig små bevegelser.. frem og tilbake og rulle og til siden og rulle... det hjelper meg,... vet ikke om det forebygger, men det tviler jeg på..... 

men bruker det når jeg har veldig vondt, for å løse opp

Jeg fikk beskjed av min lege forrige gang (første graviditeten) at jeg skulle gå i ulendt terreng.. VELDIG IKKE LURT!!! sengeliggende i flere dager... vær forsiktig.. og egentlig er det litt sånn jo mer du presser deg, jo verre blir det... 

hos jeg er det
ro, men ikke for mye ro
ikke sitte (så langt det er mulig men sitter jo på jobb og hjemme og med bordet når vi spiser) men heller liggesitte hvis du har mulighet... 
holde seg i bevegelse, men ikke for aktiv... 

heh... jammen meg ikke enkelt... det finnes ikke oppskrift... trenger du en pause fra smertene så er det godt å ligge i stabilt sideleie.. (kanskje ikke det er godt for alle) og på siden med teppe eler pute eller dyne mellom beina.... 
 
1) Knebøy
2) Krumme/svaie ryggen
3) Diagonalløft
4) Planke
5) Div stabilitetsøvelser i slynge
6) Bekkenløft med bena på stor ball
7) LIgge i sideleie og løfte det øverste kne

Finnes sikkert andre gode øvelser også. Lurt å tøye lett på muskulatur ilåra. Har forresten lest at magedans skal være bra :)
 
av fysioen min fikk jeg to øvelser:

Sitte på en stol, rulle med hoftene frem og tilbake. Ser nesten ut som om du dytter magen frem og tilbake.

Sitte på en stol, løfte ene hofta opp (vippe til siden) mens du har overkroppen rett. bytte annen hver side annen hver gang

Disse to har hjelpi meg veldig mye! gått fra å ikke klare å gjøre noe til å være veldig oppegående!
 
av fysioen min fikk jeg to øvelser:

Sitte på en stol, rulle med hoftene frem og tilbake. Ser nesten ut som om du dytter magen frem og tilbake.

Sitte på en stol, løfte ene hofta opp (vippe til siden) mens du har overkroppen rett. bytte annen hver side annen hver gang

Disse to har hjelpi meg veldig mye! gått fra å ikke klare å gjøre noe til å være veldig oppegående!
 
Back
Topp