ønske seg kjønn

mittønske

Flørter med forumet
Jeg kan innrømme at jeg ønsket meg veldig en jente første svangerskapet mitt, og jente ble det. Andre svangerskapet ønsket jeg meg igjen en jente slik at storesøster skulle få en søster.. Da det viste seg at det ble en gutt sprutet tårene, men utrolig nok var det gledes tårer. Jeg ble helt paff av min egen reaksjon, men kunne ikke vært lykkeligere når det ble en gutt, tross ønsket om jente.

Nå har jeg en av hver å jeg tenker lite på hvordan kjønn det blir, spiller virkelig ingen rolle.

Hva tenker du om temaet? :)
 
Jeg blir selvfølgelig glad uansett hvilket kjønn det blir, håper bare vi får en velskapt og frisk unge :)

Men jeg må innrømme at jeg innerst inne håper på en gutt. Men det går litt på min redsel for ikke å strekke til som jente-mamma. Jeg har alltid selv vært en guttejente, både kledde meg og tedde meg som en gutt store deler av barndommen og ungdomstiden, med det til følge at jeg mistet en del av den eksperimenteringen med klær og sminke etc som mine venninner bedrev i ungdomstiden. Nå er jeg over 30 år, og sminker meg ikke, går kledd i skjørt/kjole kun ved ytterste nød. Jeg lekte aldri med dukker eller andre typiske jenteting, jeg syklet hinderløyper, klatret i trær og bygde trehytter. Aner virkelig ikke hvilken rollemodell jeg kommer til å bli for en liten jente.

Sier såklart ikke at jeg mener jenter absolutt må oppdras i det typiske kjønnsrolle-mønsteret man har for gutter/jenter nå for tiden. Men jeg er altså redd jeg ikke kommer til å strekke til...og føler kanskje jeg stiller bedre rustet dersom jeg får en gutt.
 
Jeg har 2 gutter og må si jeg ønsket meg litt en jente før jeg ble gravid. Men når jeg fant ut at jeg var gravid kjente jeg at det har absolutt ikke noe å si.

Men kjenner meg også litt igjen i det du sier newbee, har også en liten redsel for å ikke strekke til som jentemamma. Nå vet jeg jo litt om å være guttemamma, men innbiller meg at det er litt vanskeligere å være mamma til en jente. De har jo ofte mye mer følelser :) Men vi skal vel klare det også :)
 
Vi har en av hver så spiller ikkje noe rolle sånn sett, men har alltid ønsket meg en søster sjølv:p
 
hehe, jeg er motsatt... redd for å ikke strekke til som guttemamma. Så virkelig ikke for meg at jeg kunne være mamma til en gutt, men så langt går det jo bra. Han er jo enda liten, så regner med det kommer litt mer utfordringer etter hvert, men skal vel klare å løse det som måtte komme i fremtiden :)
 
Åh, ønsker så gjerne att det skal bli en jente <3 jeg har to gutter fra før, elsker å være guttemamma, men skulle så gjerne hatt en jente til i huset! Men blir det en gutt til så nærmer jeg meg fotballaget mitt ;-)
 
Jeg har ei jente i fra før, så det hadde jo vært koselig med en gutt :) Men samtidig er det som flere av dere sier, jeg klarer ikke å se for meg selv som en guttemamma :p Har mye jenteklær da, så kjekt sånn sett
 
Har to jenter, og innerst inne vil jeg helst ha enda en jente. Men håper litt på gutt for pappaen sin del, og magefølelsen sier gutt. Men egentlig spiller det ingen rolle.
 
Jeg forstår at noen kan ønske seg det ene eller det andre, men for meg har det aldri spilt noen rolle. Det er bra jeg ikke får velge selv, for jeg ville aldri klart å bestemme meg.
 
Jeg er overrasket over hvor lite jeg tenker på kjønn. Det spiller virkelig ingen rolle for meg om det blir gutt eller jente. Nå er dette førstemann for oss, så det kan godt henne det er derfor tanken ikke streifer meg oftere. Jeg har lyst til å ha barn av begge kjønn med tiden, så jeg kommer nok til å tenke og håpe mer på et bestemt kjønn i senere svangerskap.
 
Jeg og tenker lite på hvilket kjønn jeg håper på, men i alle dagdrømmer og når jeg og samboeren snakker om det, så er det en gutt... Så kanskje jeg håper på en gutt :p men akkurat nå er fokuset mye på å komme forbi uke 12...
 
Jeg har to gutter, så det hadde ikke gjort noe om det er ei lita jente som skjuler seg i magen!:) men jeg blir glad uansett:)
 
Når jeg ventet sønnen vår, så ville jeg så fjerne at han skulle være jente da jeg bare har søstre, og liksom ikke kjente noe annet. Da jeg fikk vite at han var gutt, så var det litt sjokk først, og var litt redd for en liten "villmann". Men han kom jo og var verdens beste, og rolig, akkurat som foreldrene sine. Han er nå 4 år og verdens beste lille kompis. Når jeg ser hvor lite "drama" vi har i forhold til andre med jenter på samme alder; har jeg nesten snudd 360 grader og blitt litt bekymret for å få jente! Blir vel jente denne gangen akkurat på grunn av det, hehe ;) Men summa sumarum så er jeg bare SÅ takknemlig for å ha blitt gravid igjen at alt jeg ønsker meg er et friskt barn.
 
Når jeg ventet sønnen vår, så ville jeg så fjerne at han skulle være jente da jeg bare har søstre, og liksom ikke kjente noe annet. Da jeg fikk vite at han var gutt, så var det litt sjokk først, og var litt redd for en liten "villmann". Men han kom jo og var verdens beste, og rolig, akkurat som foreldrene sine. Han er nå 4 år og verdens beste lille kompis. Når jeg ser hvor lite "drama" vi har i forhold til andre med jenter på samme alder; har jeg nesten snudd 360 grader og blitt litt bekymret for å få jente! Blir vel jente denne gangen akkurat på grunn av det, hehe ;) Men summa sumarum så er jeg bare SÅ takknemlig for å ha blitt gravid igjen at alt jeg ønsker meg er et friskt barn.
 
Jeg har to gutter og en jente fra før. Begge deler er like fint ;)
Det hadde vært veldig praktisk med en jente til, da vi har alt til jente, men lite klær igjen til gutt..
+ at de to minste kommer til å dele rom i noen år, så sånn sett er det jo praktisk med jente..

Men sånn følelsesmessig er det akkurat det samme om det kommer gutt eller jente <3
 
Spiller ingen rolle hva det blir, men må innrømme at det hadde vært koselig med en liten pike man kan kle i rosa og pynte :D Jeg har jo også et annet forhold til mamma enn pappa, så vil gjerne oppleve det selv.

Samboer ser vel for seg en liten gutt han kan gjøre guttegreier med..Han har allerede vist meg fotballutstyr:p

Men tro meg, ingen blir skuffa over hverken det ene eller andre :) Det viktigste er at h*n er frisk.
 
Jeg må innrømme at jeg har ganske lyst på en jente, da jeg har en gutt fra før :) men har veldig lyst på gutt også! Jeg gleder meg uansett hva det blir! :) og gleden blir like stor om det er gutt eller jente :D
 
Back
Topp