økonomi

Bkno4743962

Første møte med forumet
Hei. Jeg er en jente som planlegger å bli gravid sammen med samboeren min.
Vi har lyst til å begynne å prøve i Mai-Juni mnd. Jeg er ferdig utdannet fagarbeider i oktober-november.
Jeg har lest flere steder at man må jobbe 6 av de 9/10 mnd for å få noe støtte.

Jeg avslutter jo da lærlingetiden min i ca 6 mnd om jeg blir gravid med en gang.
Er det noen som vet hvordan det er med støtte ?

Jeg er da altså garantert arbeidsledig da jeg venter barnet mitt fordi jeg er arbeidssøkende og ingen vil ansette en gravid. Får jeg da kun engangsstønaden? eller får jeg ikke den heller kanskje?

Håper på svar : ) : );):rolleyes:

Av det som jeg har lest så har jeg fått inntrykk av at en må være i jobb og har jobbet de siste 6 mnd i en fast stilling før en går ut i permisjon for å få foreldrepenger. De som ikke har krav på foreldrepenger kan søke om engangstødnad. Stønaden avhenger av inntekten, beløp og grenser skal stå på aetat sine sider vil jeg tro. Men "alle" får barnebidrag og det trenger en ikke å søke om ;) mener det er 970kr i mnd til barnet blir 18 år.
Kan være lurt å dobbelt sjekke infoen i tilfelle jeg tar feil ;)

Av det som jeg har lest så har jeg fått inntrykk av at en må være i jobb og har jobbet de siste 6 mnd i en fast stilling før en går ut i permisjon for å få foreldrepenger. De som ikke har krav på foreldrepenger kan søke om engangstødnad. Stønaden avhenger av inntekten, beløp og grenser skal stå på aetat sine sider vil jeg tro. Men "alle" får barnebidrag og det trenger en ikke å søke om ;) mener det er 970kr i mnd til barnet blir 18 år.

Tror ikke man trenger å ha vært i fast stilling. Mann min fikk og han var timesvikar. Mener kriteriene er like for mor og far.
Men om dere blir gravide tidligere så kan du få i forhold til lærlingerlønna di.

Sent from my GT-I8730 using BV Forum mobile app