økedøgn shit

Prøv og erstatt noe brød med reine proteiner som kjøtt og egg. Da blir man oftere mett lenger. Jeg hadde det slik forrige svangerskap og hadde vitamin mangel. Da prøver kroppen og kompensere ved å gi økt sultfølelse :)

Kjøttr ja:) kan jo ikke eta biff til frokost heller.. :( hehe. Selv om tanken har slått megXD
 
Kjøttr ja:) kan jo ikke eta biff til frokost heller.. :( hehe. Selv om tanken har slått megXD
Hvorfor ikke? :) om ikke biff så hvorfor ikke egg og kylling på skiva? Alt protein trenger ikke være kjøtt. Linser og bønner er stappet i proteiner :) det er bare i Norge stort sett, der vi er så opphengt at det må være korn til frokost :)
 
Kjøttr ja:) kan jo ikke eta biff til frokost heller.. :( hehe. Selv om tanken har slått megXD
Feks hvis du hadde hatt grovt fullkorn brød med kylling/ egg, avokado, en liten klatt aioli, tomater og f eks provancekrydder eller bare salt og pepper og så til lunsj laget biff, laks, kylling, salat med linser, bønner, spirer og pasta eller ris, deretter gjerne en middag bestående av laks eller torsk med mos av poteter, sellerirot og gulrot ( svært rik på folat) med litt aromat, pepper melk og smør og brokkoli og så en yoghurt eller skyr til dessert og så kveldsmat f eks en super enkel og rask tomatsuppe: en sjalottløk, en halv chili surres blanke i olje. Tilsett en ts tomatpuré og deretter en kartong hermetiske tomater og ca 1 dl vann. Hiv oppi en halv kjøttbuljong litt salt og pepper og en ss brunt sukker ( tar bort det bittre fra tomatpuré). 1 ss paprika pulver, og litt provancekrydder. Kok opp i 5 min. Tilslutt et par stumper med matfløte når du har tatt gryta bort fra platen. Kjør suppen med stavmikser til den er glatt. Dette er tilnærmet kalorifri mat med mye gode vitaminer og antistoffer og ikke minst her kan du kamuflere proteiner og grønnsaker i! Liker du ikke linser kan du hive oppi noen før du kjører den med stavmikser. Serveres med egg og godt grovbrød med litt smør og maldon salt på :) her finnes det gode langsomme fettsyrer, karbohydrater, og proteiner :)

Visste du f eks at rårørsukker og lønnesirup inneholder sink og magnesium? Ikke helt næringsfattig hvis det blir brukt riktig :)
 
Ville bare prøvd å ha mye tilgjengelig av kalorifattig snacks og mat du liker. Og drikke mye vann som noen skrev. Har heldigvis ikke hatt denne sulten ennå denne gang. Men når det skjer så er det liksom ikke så kontrollerbart:/ håpe det går over fort igjen:)
 
I går spiste jeg mye men likevel våkner jeg i dag igjen med hungersnød dritt. Sto opp kl 6 og spiste 2 brødskiver og 1 gl juice. Ble aldri mett men gikk å la meg. Til min store frustrasjon så er jeg dææævvv sulten igjen kl halv 9. Er det mulig! Så nå har jeg spist 3 rundstykker med 2 egg og 1 glass juice. Nå må del vel gi seg snart. Gud jeg er lei det her.. og lei av å være gravid. Drit. Jeg som hadde tenkt å sove lenge i dag for engangs skyld! :. (
Føler med deg.. noen dager er sl7k her også. Og med sjokoladenoppå det hele..
 
Back
Topp