øke sjansen på å bli gravid

Inositol og macarot, trippel dose av begge. Jeg kjøper på sunkost og life, noen ganger iherb. Dette er for å støtte og oppmuntre kroppen til god eggløsning (og eggløsning i det hele tatt om den skulle mangle av en eller annen grunn).

Veldig hyppig samleie i hele den fertile perioden. Minst annenhver dag, gjerne hver dag.

IKKE ta paracet mellom eggløsning og helt til 20 dpo, det er stoffer i paracet som gjør at egget kanskje ikke får festet seg. Det er en veldig skjør periode. Etter det og generelt i graviditeten er paracet trygt å ta om det er behov for det.

Stopp nikotinbruk, store mengder koffein og alkohol. Dette kan ødelegge mer enn man tror, uansett fertilitetsutgangspunkt. Det gjelder mannen også, for dette gjør spermen dårlig.

Om en av dere eller begge mangler vitaminer eller mineraler kan det også gjøre sjansene for graviditet lavere. Kan være lurt å sjekke begge sine verdier om du føler dere har prøvd lenge uten resultater.
Som sakt så er det ingen av oss som røyker/ snuser eller drikke
Han drikker litt kaffe
Eneste vitamin mangel er d vitamin som di fleste har

Angående vekt holdt jeg på å gå ned noen kg på starten av året før vi startet å prøve, og holdt på de første månedene vi prøvde. Spiste ca 1300 kcal per dag med ernæringsmessing god mat og trente på siden. Det var ikke før jeg sluttet på diett at jeg ble gravid og det satte seg. Alle PP'ene før det endte i kjemisk. Så nå har jeg akseptert at jeg ikke får kommet meg noe lengre ned mens jeg prøver å bli gravid :smiley-ashamed004 Kroppen trenger overskudd til å skape en ny kropp også. Kan jo hende det fungerer med 1800 kcal i stedet med trening på siden da. Så viktig var ikke det vektmålet for min egen del.

Så lenge man får i seg ernæringsmessing god mat med masse gode vitaminer, mineraler, oljer osv., samt aktiviserer seg litt slik at man får mer blodsirkulasjon i området når man ønsker at noe skal skje. Finnes masse pilates øvelser og lignende for å sette i gang blodsirkulasjon i området :) Også finnes det jo noen vitaminer som er viktigere enn andre, og har fått masse tips her inne på forumet nå om ting jeg må prøve :)

Angående vekt holdt jeg på å gå ned noen kg på starten av året før vi startet å prøve, og holdt på de første månedene vi prøvde. Spiste ca 1300 kcal per dag med ernæringsmessing god mat og trente på siden. Det var ikke før jeg sluttet på diett at jeg ble gravid og det satte seg. Alle PP'ene før det endte i kjemisk. Så nå har jeg akseptert at jeg ikke får kommet meg noe lengre ned mens jeg prøver å bli gravid :smiley-ashamed004 Kroppen trenger overskudd til å skape en ny kropp også. Kan jo hende det fungerer med 1800 kcal i stedet med trening på siden da. Så viktig var ikke det vektmålet for min egen del.

Så lenge man får i seg ernæringsmessing god mat med masse gode vitaminer, mineraler, oljer osv., samt aktiviserer seg litt slik at man får mer blodsirkulasjon i området når man ønsker at noe skal skje. Finnes masse pilates øvelser og lignende for å sette i gang blodsirkulasjon i området :) Også finnes det jo noen vitaminer som er viktigere enn andre, og har fått masse tips her inne på forumet nå om ting jeg må prøve :)
Vel kosthold har ikke hatt så mye å si for meg jeg spiser sunt og trener 2- 3 ganger i uka
Ja jeg har høy bmi å sliter veldig med å få det av selv om jeg gjør alt rett, har dårlige gener å gått på medisiner som gir vektøkning, jeg har alltid vært stor helt siden jeg var født jeg brukte str 40 voksen når heg bare var 6år

Back
Topp