"ødelagte" navn...

Nommiz

Forelsket i forumet
Er det berre eg som slit med at mange navn er "ødelagte"?

PGA av personar eg har møtte etc.

Samtidig er eg lærar, og eg må sei at i løpet av dei to åra eg no har arbeidd, er det endå fleire navn eg aldri kunne tenkt meg å bruke...

JA, mannen jobber i barnehage, og det har jeg også gjort en liten periode, samt på en barneskole. så det er flere navn jeg liker som jeg ikke kunne tenke meg å bruke nå!
Blandt annet likte jeg Noah så godt, men mannen la ned veto pga en i bhg! hehe, vi forbinder jo navn med noen andre som bærer det.
Nå tror jeg vi har funnet et navn vi begge liker kjempegodt og som vi ikke eier noen dårlig assosiasjon til [:)]

Tråler navnebøker jeg har lånt på bbiblioteket om dagen også da [;)]

Phu! Bra eg ikkje er åleine!

Før eg begynte å jobbe, syns eg til dømes at Alexander var eit flott navn, no er det uaktuellt... [8D]

mhm..barnehageansatt her også, så det er ikke lett [;)]

Har det slik jeg også...! Mange navn som blir uaktuelle når man jobber innen oppvekst du gitt... [&:] Men, man finner vel noe til slutt! [:D][:D]

Jeg og har det problemet! Hadde endelig funnet Håkon som et akseptabelt navn, og da ble jammen søsteren min sammen med en som het Håkon.. Det passer seg liksom ikke å kalle opp etter onkelen..

Ja, alt for mange navn som blir uaktuelle når man forbinder navnene med noen andre en nurket før de kommer, men jeg tror det forandrer seg litt, navnet setter seg på plass og babyen blir en helt egen person. Men ikke så veldig kult å bruke navnet på x'n f.eks[8D]

Jeg har et jentenavn jeg har kjempeproblemer med å "legge fra meg", men det er en butikk som heter det så om jeg skulle få en jente noen gang kommer jeg til å ha et kjempeproblem... Håper kjeden går konk før jeg eventuelt får en datter[8D][:D]

Nille??

ORIGINAL: Mange Nick 88

har mange navn jeg synes er fine men ikke kan bruke pga ekser og fiender[:'(][:'(][:'(]

Jeg hadde det absolutt slik og endte opp med et navn på gutten min som jeg ikke hadde hørt før; Emilian (hørt flere tilfeller i det siste da)
Men det kan være omvendt også. Navn man i utgangspunktet ikke liker, så møter man noen med det navnet og vips så er det veldig fint liksom. Jeg likte ikke navn som Ingeborg før jeg traff ei nydelig lita jente + en flott kollega med et navnet. Vips så sto det på lista over potensielle jentenavn. (har strøket det nå da, for det passer ikke med Emilian)

Enig med deg Chianti, det kan jo være omvendt! :)

Jobber også i omsorgsbransjen, og opplever mange navn som jeg like pga unger jeg har møtt. :)

Det verste tilfellet med "ØDELAGT" navn er et navn mannen min liker så godt. Men så var det et tilfelle her i bygda men noen som begikk et mord, som het nøyaktig det samme..... DET blir litt rart å skulle overse... :P

Back
Topp