æsjda.. hemoroider?

inamaria

Elsker forumet
Har fått noe jeg tror kan være hemoroider. Nå er jeg ikke sikker, men det er vell den mest naturlige forklaringa, siden det er ganske vanlig når man er gravid.

Noen som vet av behandlingsmetode som man kan bruke som gravid?
må nesten prøve for å se om det er det det er..

putt rompa nedi grønnsåpevann-bad :D

Huff, stakkars[:'(] Håper kremen fra apoteket hjelper[;)] Hørt at vist man skal kontrollere det hos legen, må man stå på alle fire mens de titter baki der, og det virker jo ikke spess fristende =S

ORIGINAL: inamaria

Har fått noe jeg tror kan være hemoroider. Nå er jeg ikke sikker, men det er vell den mest naturlige forklaringa, siden det er ganske vanlig når man er gravid.

Noen som vet av behandlingsmetode som man kan bruke som gravid?
må nesten prøve for å se om det er det det er..

ZINK SALVE HJELPER OGSÅ eller alovera.huske ikke kor jeg leste det

Uff, håper du blir kvitt de snart! Apoteket skal vist ha råd[:)]
Hvordan oppdager man a man har det?

ORIGINAL: Nattlys

leste om symptomer, og har egentlig ingen av dem [8D]
kan være blødninger eller "brun lekkasje", kløe, smerter og svie eller at det kjennes ut som man har noe i "åpningen"

jeg har egentlig bare kjent to "kuler" når jeg har vaska meg i dusjen. ikke noe veldig plagsomt heller egentlig. Eneste som er litt ubehagelig er å tørke seg etter do-besøk.

skal jo ikke si sikkert at det er hemoroider, men hva kan det ellers være liksom? [8D] er jo verdt å prøve å fjerne det med salve, så jeg har kjøpt det nå [:D]

ORIGINAL: Poppsi

Huff, stakkars[:'(] Håper kremen fra apoteket hjelper[;)] Hørt at vist man skal kontrollere det hos legen, må man stå på alle fire mens de titter baki der, og det virker jo ikke spess fristende =S

æsj, nei, hihi[:D] det måtte nok blitt siste alternativ. kommer nok til å prøve alt før legen skal begynne å studere rompehullet mitt altså[8D] i værste fall lar jeg det heller bare være [:D]

kan være blødninger eller "brun lekkasje", kløe, smerter og svie eller at det kjennes ut som man har noe i "åpningen"

jeg har egentlig bare kjent to "kuler" når jeg har vaska meg i dusjen. ikke noe veldig plagsomt heller egentlig. Eneste som er litt ubehagelig er å tørke seg etter do-besøk.

skal jo ikke si sikkert at det er hemoroider, men hva kan det ellers være liksom? [8D] er jo verdt å prøve å fjerne det med salve, så jeg har kjøpt det nå [:D]

Har akkurat det samme jeg, oppdaget det noen to-tre dager siden.Bare en 'kule' bak der "where the sun don't shine" [:'(]
Ikke noe veldig plagsomt, bare en stund etter do-besök det er ubehaglelig, området litt irretert klöe/svie.
Var hos legen i går men våget ikke å snakke om det da jeg var så redd han ville se på det[8|]
Har brukt aloe vera på det men ser ikke det hjelper stort uten at det tar klöen.
Har også tenkt å få salve på apoteket.

ORIGINAL: Berglind

Har akkurat det samme jeg, oppdaget det noen to-tre dager siden.Bare en 'kule' bak der "where the sun don't shine" [:'(]
Ikke noe veldig plagsomt, bare en stund etter do-besök det er ubehaglelig, området litt irretert klöe/svie.
Var hos legen i går men våget ikke å snakke om det da jeg var så redd han ville se på det[8|]
Har brukt aloe vera på det men ser ikke det hjelper stort uten at det tar klöen.
Har også tenkt å få salve på apoteket.

Jeg kjøpte salva som heter alcos anal i dag, haha. Skjønner ikke hvordan de kan finne på å kalle det noe så grusomt. Hvem vil vel spørre etter det da? [8D] alt av sånn aloe vera og zink salver og sånt er jo bare kjærringråd uten dokumentert virkning, så jeg gadd ikke prøve det [:D]

ORIGINAL: smæsh

kjøp AC3 comfort på apoteke. har brukt den sjøl.

hehe, har kjøpt "alcos anal". hadde jeg tenkt på det før hadde jeg nok heller kjøpt ac3 comfort, men bare fordi det høres mye bedre ut, haha [:D]

har vert min venn hele svangerskapet..

ORIGINAL: Varia

Varia og Smæsh, har dere brukt denne kremen pga like symptomer som inamaria og jeg har beskrivet?
Og den tar det ikke borte bare lindrer eller kommer det til bake? Tenkte bare fordi Varia skrev at du har brukt det hele svangerskapet.

ORIGINAL: Berglind

Varia og Smæsh, har dere brukt denne kremen pga like symptomer som inamaria og jeg har beskrivet?
Og den tar det ikke borte bare lindrer eller kommer det til bake? Tenkte bare fordi Varia skrev at du har brukt det hele svangerskapet.

jeg sliter med hard mage og rifter. Altså et problem jeg har hatt i mange år. Bruker det ikke hver dag og heller ikke ukentlig. Men jeg får av og til en liten "utposning"? og blør av og til pga rifter ol og da hjelper AC3 kjempe godt.. både lindrer å fjerner og forebygger problemet.

jepp den funker som bare det:)

Etter at jeg først kjøler ned utingen med is (innpakket i tynt tøystykke, for å unngå at det blir for kaldt..) og deretter smører med alkos har jeg blitt veldi mye bedre. Har gjort dette to ganger daglig. Blodet går tilbake når hemoroiden ikke er "dillatert". Håper det virker for dere også. Håper vi ikke får større plager med dette etter fødselen.

Back
Topp