åpninig....

Hege s

Glad i forumet
sjekket her i går, og jaggu var der ikke åpning her og  ja.. ca 2 cm, litt mer enn en fingertupp... [:D]

håper det skjer noe her og snart..

men det er visst flere med åpning her, noen av dere som vet om hvor lenge det er vanlig å gå med sånn åpning?

er dere fleregangsfødende også?
har hørt at det kan skje med en del fleregangsfødene...

Så spennende da [:D]

Har hørt at man kan gå uker med åpning men vet ikke om det gjelder førstegangsfødende eller flergangsfødende... [8|]

Lykke til fremover, det er ikke sikker det er så lenge til du sitter med baby`n din i armene [;)]

ORIGINAL: Hege s

sjekket her i går, og jaggu var der ikke åpning her og  ja.. ca 2 cm, litt mer enn en fingertupp... [:D]

håper det skjer noe her og snart..

men det er visst flere med åpning her, noen av dere som vet om hvor lenge det er vanlig å gå med sånn åpning?

er dere fleregangsfødende også?
har hørt at det kan skje med en del fleregangsfødene...

Sjekket du åpningen selv?

ja... hvordan det?

jeg trodde faktisk ikke det var mulig, men det gjorde det visst... var ikke til å ta feil av.......

Hmmm, kanskje jeg skal få sambo til å hjelpe meg. Ble litt nyskjerrig nå på om jeg har noe åpning

ja... hvordan det?

jeg trodde faktisk ikke det var mulig, men det gjorde det visst... var ikke til å ta feil av.......

okay.. gjerne et veldig dumt spørsmål.. men hvordan gjorde du det? hehe.. hva målte du med? hehe [:)]

Nå ble jeg nysgjerrig også... Hvordan sjekket du det??

Har du kun åpning? Du merker ingenting annet??? Ingen kynnere, eller rier??

[:)][:)][:)][:)][:)]

ORIGINAL: Hege s

ja... hvordan det?

Jeg angrer meg ihjel på at jeg ikke sjekket i forrige svangerskap da jeg fikk beskjed om at jeg hadde 2 cm åpning.
Det eneste jeg kjenner nå er noe hardt og rundt, som jeg lurer på kan være hodet, men jeg vet jo ikke.....

kjenner noe hardt og stort og rundt som må være babyhodet.. etter at jeg nevnte det for samboeren min, og spurte om han kunne kjenne etter ble han veldig blek.. og sex er visst fra nå av et ikke-tema

hehe...

jeg leste en plass at du skulle sette deg ned på huk, når du kjenner, for da kommer livmorhalsen mer ned i skjeden, så kjente jeg en kant, som jeg går ut i fra er livmorhalsen, så kjennte jeg litt lenger bak, og da nesten skled fingen inn i åpningen, der kjennte jeg en blære, som jeg går ut ifra er fostesekken, og en hard stor kule, som da er hodet, fikk bare en finger så langt opp, men åpningen var vell ca 2 cm vil jeg tro, for det var større en en finger.

litt ekkle detaljer her.. men spør man så får man svar...[:)][;)]

viktig med RENE hender!! vil ikke ha basselusker inn til bebisen!! [;)]

Skulle ønske jeg turte, men jeg er sikker på at jeg ikke klarer å kjenne noe likevel. Er helt håpløs på sånt...
Får håpe dere som har åpning snart får babyene [:)] For all del, vi andre også!

hei hei alle sammen! [:)] Jeg har termin 9. april. Har endel harde kynnere og slimer litt. Nå fikk jammen j lyst til å kjenne etter oxo.... Går det ann å få hjelp av gubben tru?! [:D] 

Hei igjen... Nå har jeg prøvd å kjenne etter litt.... Ikke helt lett å skille på ting man kjenner... [:)] Må nok utforskes litt mer tror jeg... Men tror jeg kjente hodet. Det står visst ganske langt ned nå iflg jordmor. [:)]

Takk takk Mirage! [:)] Du har litt lik mage som meg og får gutt... Hmmm... Vet ikke hva vi får, men anelsen er gutt men kan jo ta veldig feil. Nå om dagen har maaaaange meninger om kjønnet og det er ca 50-50. [:)] 

ORIGINAL: Mirage

er livmorhals og livmortapp det samme???

jupp!!!! [;)]

ja det håper jeg og.. er 37 uker nå..... eller om noen timer... er sååå klar!!!

Jeg gikk med 2 cm åpning i 5 dager, og det ble ikke større åpning før fødselen var i gang. Gikk fra 2 cm til 8 cm på en og en halv time [&:] Har hørt at det tar lengst tid med de første 4 cm, og så går det fort resten[:)] Håper du snart får gutten din, Hege!!

håper jeg får litt forvarsel.. hadde styrt fødsel sist såå... da brukte jeg 20 min fra 3 cm til han låg i armene mine...... [&:] 

Back
Topp