åneii

Mailykke2

Forelsket i forumet
Jeg vet det egentlig ikke er noe å gjøre med det, men jeg er tydeligvis en person som får lett strekkmerker. Innser at jeg ikke kommer til å se ut når svangerskapet er omme. Har allerede begynt å få på siden av hoften og litt i de kjære lovehandelsene :S Har ikke lagt på meg, heller det motsatte, men jeg ser ut som er 5 mnd gravid ( er sinnsykt oppblåst) og jeg er egentlig bare 10 i morgen :S

noen som har tips til hvordan de kan unngås??

Man kan dempe de litt med å smøre med fuktighetskrem på utsatte steder, det skal også finnes kremer som e spesiallaget for å hindre litt.. men jeg aner ikke om de virker altså..

Jeg får vel ta en tur på apoteket å høre :P Syns det var lovlig tidlig å begynne å få strekkmerker...

Spenol og/eller babyolje brukte jeg på magen sist og har ikkje et merke der, der jeg ikkje brukte det har jeg mye...

da går jeg til innkjøp av de to ;) hvordan gjorde du det med babyoljen?? tok du den på i dusjen, eller etterpå?? :P

Strekkmerker ligger så langt ned i huden at der når ingen kremer. Hadde jeg vært deg hadde jeg funnet meg en god eterisk olje eller noe, der er ofte molekylene mye mindre enn i kremer og "kommers"olje som gjør at de trekker lengre ned i huden (dog tviler jeg på at det når helt ned der strekkmerkene dannes.) De er hormonelt betinget, og lite å gjøre med. Når det er sagt er det uansett godt å smøre inn magen og holde den myk og smidig, det kan jo også være et ansvar for den kommende pappaen? veldig koselig, iallefall :)

Men mange eteriske oljer skal man holde seg unna når man er gravid så pass på at den er trygg å bruke først...

GotMILF? skrev:
Strekkmerker ligger så langt ned i huden at der når ingen kremer. Hadde jeg vært deg hadde jeg funnet meg en god eterisk olje eller noe, der er ofte molekylene mye mindre enn i kremer og "kommers"olje som gjør at de trekker lengre ned i huden (dog tviler jeg på at det når helt ned der strekkmerkene dannes.) De er hormonelt betinget, og lite å gjøre med. Når det er sagt er det uansett godt å smøre inn magen og holde den myk og smidig, det kan jo også være et ansvar for den kommende pappaen? veldig koselig, iallefall :)

Jeg brukte en olje fra Clarins som er den såkalte "gravidoljen". Bare spør på parfymeriet. Jeg likte den veldig godt, luktet godt og var også fin å ha i badevannet. Jeg tror kanskje at strekkmerker kommer uansett hvis de har tenkt det, men litt luksus i hverdagen er jo lov ;-) Skal snart kjøpe meg den selv igjen.

Akkurat slik hadde jeg det med mitt forrige svangerskap.
Fikk mitt første strekkmerke allerede i uke 14 om jeg ikke husker helt feil.
Jeg fikk masse på hele magen.
Som de andre sier så er det ikke så mye man kan gjøre med det.
 Du får være flink å smøre magen godt. Når jeg ser på magen min nå tenker jeg at
dette skal jeg bære med stolthet.
Bruker og si at datteren min har tegnet fine tegninger på magen min :)
Å strekkmerker ser brutale ut når de kommer, men når barnet er kommet ut og det
 har gådd en stund så blir de bleket veldig. Jeg skjønner frustrasjon din,
 men det hjelper litt om man tenker positivt. (siden det ikke er så mye man kan gjøre )

*Sender deg en stor klem*

Som noen sier her, så kommer strekkmerkene av hormonene så jeg vet ikke helt om det hjelper med kremer, men det kan ikke skade ihvertfall! Håper du finner noe som funker, hvis ikke får du bare tenke at det uten tvil er verdt det! :)

Om det virker eller ikke, og om det har noe å si eller ei, er jeg ingen ekspert på, men jeg bruker allerede Mama Mio Tummy Rub Stretch Mark Oil. Mest fordi jeg synes det er koselig å ha en liten 'rutine' hvor jeg passer litt ekstra på kroppen selv om det ikke synes noe enda. Kanskje litt ekstra derfor?? :) Det viktigste er iallefall å velge noe som er snilt for huden og bebisen dersom du velger å bruke noe.   

Tror det er viktig å ikke bare å smøre deg inn, men å massere det inn. Da øker blodgjennomstrømmingen og og man får en mer dyptvirkende effekt. Kan sikkert dempe litt, men noen bare får strekkmerker lett andre ikke..

Babyolje brukte jeg flere ganger til dagen etter dusj før jeg la meg å når jeg kom på det, det samme md spenolen, det er jaffal ingen stoffer i disse produktene som kan gjøre skade :)

Det finnes ingen kremer som trenger ned i det hudlaget hvor strekkmerkene er, men kanskje smøring kan gjøre huden mer smidig? Kremen har hvertfall ikke noe for seg i seg selv. Bare bruk en vanlig fuktighetskrem. Jeg smurte aldri og fikk ikke et eneste merke. Andre jeg kjenner smurte masse og fikk mange merker.

Back
Topp