åhh....

mysill

Betatt av forumet
ringte st.olav i ste..
vi måtte jo ha ivf fordi sambos svømmere liksom var dårlige...men så viser det seg at de er ikke dårlige...de er rett å slett super dupre...
så sitter jeg her da...med ordet uforklarlig barnløs...
jeg har tatt blodprøver....gu og ul...
gyn sa at jeg sikkert ikke har el hver mnd siden jeg har hatt litt små rare sykluser...
så stabiliserte de å seg...til 28-32 dager...men nå er jeg søren meg oppe i 37 å sånn igjen...

ringte(st.olav) å spurte om jeg kanskje ikke skulle ta LAP da....siden jeg ikke har det enda...I tilfelle de finner noe der...Å vi liksom kan få en grunn til at ting ikke skjer..Å jeg er jo da på en måte ikke ferdig utreda siden legen først fant noe på mannen...

Men nei...skal jeg ikke nei...for vi er jo i prosesen vi...

Men søttan da....vil jo gjerne finne ut hvorfor vi ikke får barn jeg å...Det har jo gått 3 år!
Å greit at vi er i ivf prosessen...Men kjekt å ha en grunn....
sukk!

WRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL!!!!!
(dagens utblåsning)

åååh nei så frustrerende..
er nesten bedre å vite å ha en grunn enn ikke asså...så skjønner deg godt.
håper dere finner ut av det[:)]

ja jeg har jo verken vært borti LAP eller pergo jeg...
så rart jeg ikke må prøve...
jeg har følt det siden jeg nevnte til mannen at vi kanskje burde utredes at det er noe med meg...
hatt den følelsen hele tiden...
men ....

Jeg hadde nok stått på ganske mye for å bli utredet mer hvis jeg var deg. Tenk om det er mulig å finne noe som kan fikses slik at dere slipper prøverør?
Vi har fått vite at sambo sin sædprøve ikke var spesielt mye å skryte av, men jeg vil likevel utredes for å finne ut om det er noe med meg som kan gjøre at sannsynligheten for at vi får det til selv på tross av den dårlige sædkvaliteten eller lykkes med ivf/icsi reduseres.
Etter forskjellige erfaringer i familien har jeg lært det at en må stå på selv for å bli ordentlig utredet/behandlet i helsevesenet.

ORIGINAL: Carrie_81

Jeg hadde nok stått på ganske mye for å bli utredet mer hvis jeg var deg. Tenk om det er mulig å finne noe som kan fikses slik at dere slipper prøverør?
Vi har fått vite at sambo sin sædprøve ikke var spesielt mye å skryte av, men jeg vil likevel utredes for å finne ut om det er noe med meg som kan gjøre at sannsynligheten for at vi får det til selv på tross av den dårlige sædkvaliteten eller lykkes med ivf/icsi reduseres.
Etter forskjellige erfaringer i familien har jeg lært det at en må stå på selv for å bli ordentlig utredet/behandlet i helsevesenet.

ja tror jeg skal ringe fastlegen min i morgen å høre om ikke han kan henvise meg...
må jo liksom være en grunn....
noen sier jeg burde be om icsi istedet for ivf å...kanskje det kan hjelpe?
nei vet ikke jeg....blir bare frustrert av hele opplegget...av og til føler jeg vi har kasta bort 2 ivf forsøk...fordi legene sist fant ut at de TROR jeg reagerer dårlig på dosene og vil øke dosen min først ved neste og siste offentlige ivf forsøk...

Mysil jeg kjønner godt at du er frustrert, vi er også fått diagnoes ufroklarlig barnløs (snart 2 år prøvetid), svømmerene til mannen min er bedre enn gjennomsnittet så de kan i allefall svømme. Jeg har tatt LAP, HSG og jeg har gjort hysteroskopy samtidig med at jeg blokka ut øverst i livmorhalsen, det siste for at det skal bli lettere å sette inn egg og IUI. Fant ut dette når gjorde min første og ensete IUI, den ble nok noe mislykka fikk ikke kateteret så langt opp som det skulle, var tilbake dagen etter med ny inseminasjon den gikk greit inn. negativ test, ble gravid syklusenpå etter på den naturlige måten men endte i spontnabot, fikk samtidig fortime til Porsgrunn som jeg avbestilte, men når jeg ringte så fikk vi forsamtalen 2 uker etter jeg aborterte.
Ellers så er FSH nivået mitt nomalt men i øvre grense av normalt, den er på 8.8 har noe med alderen å gjøre men greit nok når man er 39 år. Alle andre blodprøver er som de skal.

Off da; nå fikk du hele livshistorien min, var ikke helt meningen det da.

Back
Topp