å snyte seg

Moo

Gift med forumet
jenta mi på 3,5 år kan ikke blåse ut av nesa. Tips til hvordan jeg kan lære henne det?

øv øv øv [:D]
her var det mormor som lærte han det, og han har klart det ganske lenge faktisk..

Det kan ikke min 4-åring heller, (selv om søsteren på 2 er kjempeflink på det) [:D]

Prøv å få henne til å blåse hardt med munnen, omtrent som hun ville gjort om hun skulle blåse ut kakelys.
Når hun har gjort det, sier du at hun må prøve å gjøre det samme med munnen lukket, altså med nesen [:D]
Jeg har brukt den mange ganger på jobb, og har funka ganske bra [:)]

hehe, min sønn gjør det heile tia.
Han lærte det da han va 5-6 mnd.

Men han snyt seg ikke sånn, han driv å snøfta masse.
Va effektivt da han va sjuk førr ei stund sia og snørrete.
Han fækk ut snørret på en effektiv måte[:D]

Takk for tips. Vi prøver videre. Det er så vondt å se på at hun har det vondt og så frustrerende å høre på at hun griner for hun har vondt i nasen, også er det ikke noe jeg kan gjøre [&o]

ORIGINAL: Moo

Takk for tips. Vi prøver videre. Det er så vondt å se på at hun har det vondt og så frustrerende å høre på at hun griner for hun har vondt i nasen, også er det ikke noe jeg kan gjøre [&o]

prøvd nesesuger?

ORIGINAL: Dollface

prøvd nesesuger?

ikke denne gangen, men har prøvd ved tidligere forkjølelser, uten at vi kan kalle det suksess.
Nå øver hun sammen med faren, begynner å se litt framgang.

ORIGINAL: Dollface

prøvd nesesuger?

ikke denne gangen, men har prøvd ved tidligere forkjølelser, uten at vi kan kalle det suksess.
Nå øver hun sammen med faren, begynner å se litt framgang.

et tips jeg fikk på apoteket en gang, var å holde papiret over nesa, klemme igjen det ene neseboret og munnen.. det ville irritere dem så de blåste ut.. fungerer nok best på mindre barn, men vi har gjort det her med vekslende hell.. verdt et forsøk kanskje? [:)]

Back
Topp