å neeei..storebror spyr :-(

Juice

Glad i forumet
Januarhula 2014
Så da var omgangssyka i hus. Håper ikke ho lille blir smittet av det. Håper ho har nok antistoffer og er beskyttet godt nok til å slippe..og håper meg og mannen kan slippe unna, men det er vel lite trolig vi gjør...
 
Sender all min sympati til dere!!! Vi er akkurat ferdig med den runden - rett før fødsel! Håper det blir lenge til neste gang! God bedring!!!
 
Huff- føler med dere! Vet akkurat hva dere gjennomgår.. For her sliter vi med det samme.. Tre dager etter jeg kom hjem fra sykehuset begynte eldstejenta å spy og siden har det gått på rundgang.. Lillegutt er nå 16 dager. Tar sin tid å bli kvitt det når man er en stor familie. Jeg har heldigvis holdt meg frisk og babyen også (har hørt at så små babyer ikke blir smittet av omgangssyka). God bedring til dere!
 
Så utrolig kjipt. Får håpe det går bra med dere og at dere blir fort kvitt det.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Bare vær nøye på at alle har helt rene hender før dere tar i baby og baby sine ting. Vask med såpe - antibac fungerer kun på bakterier og ikke på magevirus. Ville ikke puttet ansiktet helt nært baby heller. Vask toalett, servant, dørhåndtak, karmer, gelender osv med ren klorin på tørr klut (altså ikke utvannet). Og kast alle håndkler på vask. Så håper jeg dere andre i familien slipper unna. God bedring til lillemann!
 
Samme her:-( storebror fikk oppkast og diare igår kveld, å han og pappan har vært våken hele natten:-(
Frem med antibac, vi er meget streng på håndvask, har kloret badet og prøver å bruke sunn fornuft ifht babyen og meg..!!
Idag har han ikke hatt noe, men vært sliten såklart, dårlig appetitt og litt feber...håpe han rir det av seg!!

Hvordan går det med dere??

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Så kjipt. Omgangssyke er det verste som finnes.

Helsesøster sa hinn dagen at så små babyer veldig sjelden får omgangssyke, så får håpe hun har rett.

Tror man kommer veldig langt hvis man er nøye med hånd hygienen.

God bedring til storebror.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Tydelig at dette er tida å få omgangssyka på siden vi er flere i samme båt. Gutten min er "frisk",men fremdeles dårlig apetitt. Mannen min kasta opp noen ganger i går,men bedre idag. Håper det var oppkast i dette hus på laaaaaang tid.
 
Må vaske hender med såpe og passe varmt vann. Antibac er mot bakterier og ikke mor noroVIRUS.
Klor er det eneste som dreper viruset, vask klær på 60 grader.
Ville holdt de syke på eget rom så godt det lar seg gjøre og iallefall ikke så nært nybakt mor og baby.
God lufting er også fint.
Eneste måten å bli smitta på er å få viruset inn i munnen, nesen eller øynene. ( slimhinner.)
Så vask hendene før man tar seg i ansikte. Om man står med barn som spyr kan det være lurt å puste en annen vei da spy partikkler kan kommer i munn/nese hos forelder som står ilage med.
God bedring til dere alle :) Hørte coop har hatt utbrudd av noro viruset i de frosene bær blandingene sine IGJEN, så kan være greit å være obs på.
 
Back
Topp