å hjelpes meg...

SiwaRosa88

Glad i forumet
Ordentlig sjokkert...
Hadde jo menstermin den 27 oktober, men blei flytta tre uker frem til 17 november ved ordinær ul. Dette er bekreftet på tre ul via sjukehuset.
I dag hadde jeg svangerskapskontroll med fastlege, som også tok ul da jeg har båret lavt dette svangerskapet slik at ho ville følge med litt på utvikkling.
Det ho fant ut da, er at bebisen var veldig stor til å bare være i uke 32, å ville igjen poengtere at menstermin stemmer bedre med målene som ho såg i dag.
Ho ville uansett at jeg skulle bestille ny blodprøve som skal være i uke 36 (resus- prøve), men ho tvilte egentlig på at jeg fortsatt går fravid om fire uker....
Hjelp sier jeg bare, "mista" kanskje tre-fire uker svangerskap der...

blei uberstresset nå, for vi har ikke fått skaffet klær til lisje bebisen enda.. hehe :P

Tenkjer du fort venner deg til tanken som snart baby ;-) Ellers er det utruleg lite som MÅ vere på plass til babyen kjem, iallefall om man bur på ein større plass. Masse lykke til!

Det var rart, de pleier ikke å ta hensyn til mål tatt etter uke 17-19 terminmessig siden babyene da vokser forskjellig avhengig av gener osv. Da heter det seg at babyen er over eller under gjennomsnittet og har ikke noe å si ift fødsel :) synes det var en litt rar og unødvendig oppførsel fra henne egentlig. Den gravide kan jo både bli skremt og få falske forhåpninger..

Back
Topp