ORIGINAL: Lissyjane
ORIGINAL: Heijdii
Det er fordi vi har menneskerettigheter og takk og lov for det! Men du kan jo prøve å sitte inne 23 timer i døgnet, få to samtaler i uken og jobbe hele dagen. Det er nok ikke noe moro å sitte der inne. Folk kan si de kan takke seg selv,men hun som ble dømt for å voldta en mann? Hun hadde sugd han mens han sov,de var begge kraftig beruset. Hun anmeldte ham fordi han var så redd for at damen skulle tro han hadde vært utro[8D] og måtte sitte i åtte mndr. Noen sitter inne for småting. Andre sitter inne pga andre har ødelagt så salig for dem. Synes seff ikke synd i dem som sitter inne for vold og misbruk. Men her sitter man inne lenger for noen gram med hasj enn man gjør når man har voldtatt et barn.
Ja, men synes de uansett har det litt for godt.. [:-]
Ja men det er kanskje fordi du ikke har vært på innsiden[;)] Og godt er det[;)] Noen der blir rævsjekket hver gang de har hatt besøk. Og få en finger i ræven 2-3 ganger i uken vil ikke jeg kalle å ha det for godt. Og ikke få se dine kjære eller ta i mot brev og bli stengt inne på en 4x4 kvadratmeter celle klokken ni om kvelden og bli vekket på en høylytt måte klokken halv syv er ikke akkurat kult[;)] Det er mye som ikke synes fra utsiden[;)]
Ja, stemmer nok det.. hehe, men fikk litt sjokk når jeg så sannheten bak murene.. altså
hvordan de "bor".. men er veldig glad jeg er på utsiden![:)]
Ja det er ikke sånn i alle fengsel. Mange fengsel er det skrevet på veggene og det er stygge og ubehagelige møbler. De som har sittet veldig lenge blir ofte overført til såkalt åpen soning for å tilvennes det daglige liv[;)] Men det er nok masse som skjer på innsiden vi ikke får se..
Har du vært i fengsel? ikke noe sånt asså.. tenker bare siden du vet en del om det![:)]
Nei[:)] Ehm var med i en rusfri ungdomsgruppe drevet av kirkens bymisjon. Vi fikk omvisning. Sikker skremselspropaganda[8D] Funket på meg. Jeg har klaus. Har jo hatt en del venner i det miljøet jeg var i og.. ja det er en god blanding av alt.
Ahaa, da skjønner jeg at du kan litt ja ![:)]
min mor var i fengsel i 3 mnd, det som ligger litt før hordalansbroen, visst du vet hva jeg mener..
å hun sa at hun synes det var alt for bra der, hehe.. men når hun var der bodde hun på mødrehjem så tenkte kanskje hun bare mente det var bedre å være der.. men nå skjønner jeg litt hva hun mente.. for det fengselet er visst ikke så dårlig, pappa sa det nå at han leverte ting der før.. men folk mener vell forkjellig, jeg vil aldri se hvordan det virkelig er.. men skal heller ta litt i fra meg at det ikke er noe straff å sitte i fengsel..[;)]