å fly med baby

ades

Blir kjent med forumet
nå planlegger vi å reise på en lang ferie når babyen er ca 1 eller 2 mnd. Vi har aldri før reist med så liten baby og trenger tips angående. Vi må ta to fly som er 2 timers reise i hvert fly så det blir en del timer på flyplasser. Med to små barn til kan jeg ikke muligens tenke meg å bære på den lille hele tiden. Og det er jo ikke akkurat det mest behagelige for oss begge. Dere som har reist med babyer...Hvordan gjorde dere det? kan ikke se for meg noe annet enn slit:confused::D

Vi må nok ha med en vogn eller noe lignende, men det er jo lite vits i hvis vi må levere den som bagasje...Hvordan gjorde dere det med bæring av babyen?

Vet det finnes vogn man kan kjøpe som klappes sammen og blir såpass liten at den blir som håndbagasje.

Jeg ville brukt bæresjal. Når den er så liten ville jeg fått for noe elastisk. Praktisk på flyet også :) da får du armene fri :)

På noen flyplasser kan du låne vogn, tralle. Du kan også ta med deg bilstolen og/eller vogn helt til gaten. Jeg brukte bæresele når jeg hadde med mini når han var tre månder.
Vi tenker oss også til spania eller kreta når babyen er 1-2 månder, skal kjøpe en ny bæresele og ha han/hun i denne :)

det finnes forresten sånne sjal eller noe, du kan feste til stolryggen på flyet, slik at du slipper å ha babyen på fanget hele flyturen :D

Jeg har ett tilleggsspørsmål her.. Hva gjør man når man kommer fram til f.eks Kreta... Setter seg i taxien/bussen og skal til hotellet... Er det bilstolen der, eller tar man med? vi skal på tur når bebis er 6mnd ca... Og jeg gruer meg allerede nå

Jeg har ett tilleggsspørsmål her.. Hva gjør man når man kommer fram til f.eks Kreta... Setter seg i taxien/bussen og skal til hotellet... Er det bilstolen der, eller tar man med? vi skal på tur når bebis er 6mnd ca... Og jeg gruer meg allerede nå

Jeg hadde bilstolen med i prampack. Men du kan gi beskjed til taxiselskapet på forhånd, evt. gi beskjed når du lander, så fikser de nok det.

Jag tok ikke med vogn baggen på ferie. Har TFK vogn, og brukte da sportsdelen, så da var det plass til bilstolen i prampacken :D

bæresjal eller sele er sikkert en grei ting å bruke på flyplassen...noen anbefalinger?:anyonehar ingen erfaring med slikt

Vi sendte vogna som spesialbagasje, og fikk dermed ha den med helt til gaten. Bare å ringe og høre med selskapet dere skal fly med åssen de gjør det :) Ellers anbefaler jeg bæresjal på det varmeste uansett, man har jo gjerne mange ting å trille i og passe på med 2 små barn på flyplassen + baby :) Vi har vært superfornøyd med Moby Wrap, elastisk sjal opp til 8 kg ca, hvis babyen er over 8 kg kan det være greit å g over til ikke-elastisk eller evt. bæresele som Angelpack e.l. Angelpack er i alle fall kjempegod, synes vi, men det kommer litt an på foreldrenes kropp hva som er behagelig.

Jenta vår var 4 mnd da vi reiste til Gran Canaria i fjor. Jeg brukte vanlig babybjørn bæresele og det fungerte kjempebra. Vi sendte vogna med prampack, brukte bare bæreselen på reisen.
Til en baby på 1-2 mnd ville jeg kanskje heller brukt bæresjal, Mobywrap f.eks.

enda et spørsmål: hvordan underholder dere de større barna på flyet og flyplassen? mine to er 4 og 2 år gamle. ipadden blir med for sure, men er det noe annet som virker bra? De mister jo interessen for ting så fort, da må man nok ha med seg flere ting de synes er gøy uten at det tar for mye plass da..

enda et spørsmål: hvordan underholder dere de større barna på flyet og flyplassen? mine to er 4 og 2 år gamle. ipadden blir med for sure, men er det noe annet som virker bra? De mister jo interessen for ting så fort, da må man nok ha med seg flere ting de synes er gøy uten at det tar for mye plass da..

Tegnesaker, tape (anbefalt av svigerinne), banan, bok, kortstokk? Andre barn på flyet, sånn ble min underholdt når jeg reiste hjem fra Spania i fjor, da var han 1 år.

Mine har væer 2 uker på første flyvning, hadde han siste i babybjørn og det gikk helt supert. 2 timer hver vei nordover. Hadde med bilstolen som håndbaggasje så han sov i den på flyplassen:)

Vi kjøpte babysetet til Biltema som vi polstret godt i bagasjen, siden enkelte flyselskaper er veldig strenge på hva som er i prampacken. Det er nemlig ikke alltid at selskapene har det vi tenker på som babyseter, men helst for eldre barn. Evt kan du bestille sete til barnet på flyet og ha bilsetet deres der.

Anbefaler å sjekke ut Barn ombord, de har masse tips og utstyr!

Bæresjal for de minste og sele for de eldre er også gull verdt på reise synes jeg.

Back
Topp