å bli strippet?

enogtosmå

Gift med forumet
jormor har sagt at hun kan strippe meg på mandag om jeg vil :D Da lurer jeg litt på deres erfaring med å bli strippet? Hjalp det på å få i gang fødselen? Var det vondt? Hva skjedde etterpå? Alle erfaringer taes imot med stooooooor takk :D

Jeg ble strippet med førstemann. 12 timer etter var hun ute. Var jo ikke noe behagelig akkurat, men ikke verre enn når de sjekker åpningen under fødsel. De stikker et par fingre inn og "roter" litt rundt i åpningen.

Jeg ble strippet i går. Det var overhodet ikke ubehagelig for min del (hører folk har veldig forskjellig opplevelse her), men førte heller ikke til noe som helst action. Sitter fortsatt her med bollemagen og venter på ny overtidskontroll i morgen. Er 8 dager over termin i dag og rimelig lei. Har vært innstilt på fødsel i godt over tre uker nå... tiden går treeeegt!

Takk for svar dere :) Fler?

Papillon: Skjønner godt du begynner å bli utålmodig da ja :) Håper det skjer noe snart da :)

d va heilt forjæææævligt  vondt!!!!og jordmor måtte fint stoppa opp, va isje moden heller!

pianøtt skrev:
d va heilt forjæææævligt  vondt!!!!og jordmor måtte fint stoppa opp, va isje moden heller!

Jeg kan godt tåle at det er forjævelig vondt om det er en liten mulighet for at det setter i gang fødselen altså :)

Det var jo ikke behagelig men syns ikke det var direkte vondt heller. Kommer til å be jordmor gjøre det på 40 ukers kontrollen denne gang for riene startet dagen etter til meg og jeg var ikke spesielt moden.

D var ikke umenneskelig vondt, men ubehaglig. Jeg blei d 18 dager før tremin med nr 2 og han blei født 16 dager før. på morran, så sånn ca 1,5 dag etter jordmora hadde gjort sitt!

Blei strippa 7 dager over med begge to. 12 timer etterpå var dei født..
JM prøvde å strippe meg når eg va i veke 38.. det hjalp liiite..

Back
Topp