å bli kalt frøken...

ORIGINAL: vimsemaja

Jeg har ikke noe i mot det, men selvfølgelig kommer det an på settingen (men jeg er jo frue da).
Syns det er mye verre å bli kalt Lille Venn. Da blir jeg forbannet [:@]

den har jeg en lei uvane å si til folk...
prøver å slutte...

Jeg driter egentlig i hva folk kaller meg bare det ikke er frekt eller stygge navn/ord. Tar det meste med et smil[:)]

Bare søtt, vi oldissene bruker det i flørt tilogmed [:)]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

ORIGINAL: vimsemaja

Jeg har ikke noe i mot det, men selvfølgelig kommer det an på settingen (men jeg er jo frue da).
Syns det er mye verre å bli kalt Lille Venn. Da blir jeg forbannet [:@]

den har jeg en lei uvane å si til folk...
prøver å slutte...

Eller enda værre, (i oppgitt tone) "jammen kjære deg"....

syns det er både frekt og nedverdigende! [:'(] hater at svigermor kaller meg det og gleder meg til neste år etter vi har gifta oss for da kan jeg si at NEI, jeg er ingen frøken!

Kommer helt ann på hvem det er, holdning og tonefall....
Men generellt har det blitt sagt og oppfattet som jævlig frekkt de gangene jeg har opplevd det siste årene.

jeg synes det er frekt og hater det.  opplever det som nedverdigende av en eller annen grunn.  pleier å gi et stygt blikk hvis noen kaller meg for det.

ORIGINAL: Tweak

Det kommer helt an på situasjonen!

Jeg hadde blitt fornærmet dersom en eldre eller godt voksen person kalte meg frøken mens han/hun skulle kritisere/belære meg om noe.

Men i de aller fleste situasjoner der jeg har blitt kalt frøken så har det vært med glimt i øyet og da er det helt greit! [:)]

sign.

opplevde at sjefen på en tidligere arbeidsplass sa det, og han var skikkelig nedlatende i tonen [:'(]

ORIGINAL: Vero_

Skjønner ikke hva som er galt med det??[8|]

Jeg heter Frøken V**** på Facern, syns det er koslig jeg[:D]

Blir ofte kalt for frøken enda, men da kan jeg svare at jeg er Fru[:D]
Aldri hatt noe i mot å bli kalt frøken, bortsett fra når mamma sa det.
For da var hun sint på meg "kom hit unge frøken!!!"[&:][:D]

ORIGINAL: Tweak

Det kommer helt an på situasjonen!

Jeg hadde blitt fornærmet dersom en eldre eller godt voksen person kalte meg frøken mens han/hun skulle kritisere/belære meg om noe.

Men i de aller fleste situasjoner der jeg har blitt kalt frøken så har det vært med glimt i øyet og da er det helt greit! [:)]
sign. opplever mest at mamma og pappa sier det i en kosetone [:)]

Back
Topp