å bli kalt frøken...

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
hva syns du om å bli kalt frøken? (ikke som i lærerinne)
(dere som ikke er gift er jo frøken)

er det frekt eller helt greit?

En på jobben min syns det er verre å bli kalt frøken enn hore....
Og blir sint på alle som sier det...

ORIGINAL: Kittekat

Jeg synes at det er like irriterende som å bli kalt "damen", men synes likevel at "hore" er verre.[8D]

jeg sier ofte:
f.eks: "du frøken,kan du hente noe for meg på kjølen?"

Om noen tar seg nær av det er det jo rett og slett helt tragisk..

Gjør meg ingenting ,kaller meg selv frøken,as we speak.[:)]

Det kommer helt an på situasjonen!

Jeg hadde blitt fornærmet dersom en eldre eller godt voksen person kalte meg frøken mens han/hun skulle kritisere/belære meg om noe.

Men i de aller fleste situasjoner der jeg har blitt kalt frøken så har det vært med glimt i øyet og da er det helt greit! [:)]

Jeg ser ann situasjonen, men i det store og det hele ville jeg nok oppfattet det som fornærmende:)

ORIGINAL: Tweak

Det kommer helt an på situasjonen!

Jeg hadde blitt fornærmet dersom en eldre eller godt voksen person kalte meg frøken mens han/hun skulle kritisere/belære meg om noe.

Men i de aller fleste situasjoner der jeg har blitt kalt frøken så har det vært med glimt i øyet og da er det helt greit! [:)]

ja jeg sier det bare med glimt i øyet... ikke noe kritiserende...

dytt...

Jeg hadde ikke likt å bli omtalt som frøken da jeg var ugift.
Er en betegnelse som ikke hører hjemme i vår tidsalder, siden det ikke er en tilsvarende tittel for ugifte menn.

har alltid blitt kalt frøken,men nå etter jge gifet meg,så har de begynt å si frue[&:][&:] Likte bedre frøken. Når de sier frue,så ble jeg plutselig så voksen[&:]

Jeg smelter helt når en gutt kaller meg det[:)]

Ser ikke helt problemet.. bedre enn damen, kjærring, duuu, osv
 syns det er helt greit..  sjarmerende ord[:D]

Jeg blir ofte kalt frøken, og syns det er litt koslig.. [:)]

Synes det er helt greit.

Jobber i butikk og hver gang en kunde sier til barnet sitt " si hadet til damen da.." må jeg snu meg...

Heller frøkna/frøken enn damen...(har veldig mye med alderen her i huset å gjøre da)

Ikke frekt, og ikke nedverdigende, men jeg påpeker smilende at jeg er da frue...

jeg syns det er morsomt jeg,så jeg sier ofte tilmine venninner..."javel frøken "[:D]for meg er det ikke jente,men heller ikke kone.ei sprek snerten frøken.på en høflig måte...mener jeg det[:D]

Syntes ikke det er frekt, men litt underlig.
Vi kaller av og til Sofie for veslefrøkna, men ellers syntes jeg det er rart.

Jeg har ikke noe i mot det, men selvfølgelig kommer det an på settingen (men jeg er jo frue da).
Syns det er mye verre å bli kalt Lille Venn. Da blir jeg forbannet [:@]

Back
Topp