Øyenfarge?

LilleBee

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Dette blir vel mest til dere som har barn før... :p

Hvilken farge har du, ditt barns far og ditt barn på øyene?

Både mannen og jeg har blå øyne og alle tre guttene har dermed det også... :p
 
Min mann har isblå øyne, jeg har grønnblå. Eldste har arvet fra sin far, yngste fra meg.
 
Min mann har blå og mine er litt ubestemmelig farge, den forandrer seg fra dag til dag og hvor mye lys det er, de er vel litt grå/grønn/brune [emoji23] min datter har samme ubestemmelig farge men litt mer blått i de [emoji4]
 
Min mann har blå og mine er litt ubestemmelig farge, den forandrer seg fra dag til dag og hvor mye lys det er, de er vel litt grå/grønn/brune [emoji23] min datter har samme ubestemmelig farge men litt mer blått i de [emoji4]

Da vil nok dine falle under kategorien multicolor ;)
 
Jeg har grønne med brune "flekker", faren har lyse blågrønne, sønnen vår har blå - helt lik farge som sin mormor [emoji170]
 
Jeg har blå, mannen brune, gutten vår har brune så lille knøtte får også brune :)
 
Jeg har et lyseblått og et mintgrønt. Barnas far har jeansblå, mens barna fikk lyse blå
 
Jeg har brune øyne og samboer blå. Er 3/4 sjanse for at barnet får brune øyne og 1/4 at det får blå. Så jeg tipper det blir brune :)
 
Blå/ grå på meg. Blå på far:) blå/grønn med brune flekker hos datter, blå på guttene.
 
Samboeren min har grønn /gul/brun og jeg blå, sønnen vår har blå :)
 
Ikke nødvendigvis... søsteren min har en av hver.. ;)
Brun er dominant ovenfor de andre fargene, mener jeg å ha hørt? Selvsagt ingen regel uten unntak, men regner med at det blir brun på neste også :p
Min mann er ikke norsk, så hans gener er mer dominerende enn mine ift. utseende som hudfarge, hårfarge, øyenfarge. Spennende å se uansett :) :)
 
Da vil nok dine falle under kategorien multicolor ;)
Helt sikkert [emoji6] har ikkje peiling på sånnt [emoji23] men veldi vanskelig å svare når folk spør meg [emoji23] de spør ofte:" hvilken farge er egentlig øynene dine? Klarer liksom ikkje se det "[emoji23]
har liksom aldri hatt et godt svar på det [emoji23]
 
Brun er dominant ovenfor de andre fargene, mener jeg å ha hørt? Selvsagt ingen regel uten unntak, men regner med at det blir brun på neste også :p
Min mann er ikke norsk, så hans gener er mer dominerende enn mine ift. utseende som hudfarge, hårfarge, øyenfarge. Spennende å se uansett :) :)

At brun er dominant er noe man pleide å si... men alt dreier seg om bb, bB, Bb og BB... ;) Alle har BLÅ underst uansett... det brune laget er pigmenteringer ovenpå det andre som skaper de brune øynene.

Du vil gi en b (blå) og han vil gi en B (brun)... har DU derimot bB i genene vil du kunne gi fra deg en B til barnet og det vil garantert få brune øyne... men en bB kombinasjon kan gi barnet blå øyne.. :)

Genetikk er morsomt! :D
 
Helt sikkert [emoji6] har ikkje peiling på sånnt [emoji23] men veldi vanskelig å svare når folk spør meg [emoji23] de spør ofte:" hvilken farge er egentlig øynene dine? Klarer liksom ikkje se det "[emoji23]
har liksom aldri hatt et godt svar på det [emoji23]

I passene til to av søstrene mine står det multicolor på øyenfargen...nettopp fordi at lys osv spiller inn på hvilken farge som blir oppfattet av den som ser på... ;)
 
Jeg har dominante brune etter pappa. Min mann har gråblå, men begge barna mine er født med blå og skiftet farge når de var rundt året. Jeg var derimot 2år når mine skiftet farge fra blå til brunt.
 
Min mann har blå og jeg har all verdens farger, alt etter lys og bekledning. Eldste har blå og yngste har like ubestemmelige som meg. Begynte med blå, og har fått flere farger etter hvert.
 
Back
Topp