Øyenfarge :)

Sandrapusen

Forelsket i forumet
Hvilken farge har du og din kjæreste på øynene? Hva tror du bebisen kommer til å få?

Synes sånt er litt gøy. Jeg har brune, sambo har blå/grå. Begge barna har blå. Hadde vært gøy om en av barna kunne arva mors brunfarge ;) siste sjangse nå:)
 
jeg har mørkeblå. mannen har grå/blå.. vesla hadde mørkeblå, men blir mer og mer lik pappan sin.. :) tipper nurket kommer til å ligne pappan sin og :)
 
Jeg har mørkeblå og samboer har fiiine brune øyne, men håper den lille får blå, da det er kjennemerke til min mors familie:) flotte blå øyne:) men h*n får garantert mørke øyne:)
 
Je har brune, samboer blå og Thea fikk /blå/grønne så blir artig å se hva neste får:)
 
Jeg har grønne. Bf til første mann brune, og den kommende storebror har blågrå øyne.
Sambo har brungrønne, så lille bebis får kanskje grønne. Håper det! Blå dominerer visstnok grønn, men brun er aller mest dominant så det er litt rart at ikke storebror har brune...
 
Jeg har brune ytterst, så blir de grønne innover. Barnefaren har grønne, så tipper de blir nogenlunde som mine. :p
 
Jeg har grønne. Bf til første mann brune, og den kommende storebror har blågrå øyne.
Sambo har blå, så lille bebis får nok blå. Blå dominerer visstnok grønn, men brun er aller mest dominant så det er litt rart at ikke storebror har brune...



hørt at grønn dominerer blå da det er mye brunt i det grønne
 
Jeg har grønn/brun og kjæresten har blå og jenta vår har blå :) så er spent på neste :) hihi
 
Hvilken farge har du og din kjæreste på øynene? Hva tror du bebisen kommer til å få?

Synes sånt er litt gøy. Jeg har brune, sambo har blå/grå. Begge barna har blå. Hadde vært gøy om en av barna kunne arva mors brunfarge ;) siste sjangse nå:)
Rart at de ikke har blitt Brune enda, mente å ha hørt at det er en dominant øyenfarge :)alle ting er vel tre:)
 
hørt at grønn dominerer blå da det er mye brunt i det grønne
Brun dominerer blå og grønn, blå dominerer grønn. Ren grønnfarge på øynene er sjelden, men alt sammen avhenger av om genene er dominante.
brun-Blå=Blå
Brun-blå=Brun
Blå-grønn=blå
blå-Grønn=grønn
... And so on. Sånn har jeg lært det, og slik står det i læreboka :) men jeg skal ikke være hardnakket altså, mulig jeg husker feil på blå og grønn.
 
Meg, mann og barn har blå :)
 
Jeg har blå og mannen min har en litt ubestemmelig farge... brun/grønn/grå kanskje
 
Brun dominerer blå og grønn, blå dominerer grønn. Ren grønnfarge på øynene er sjelden, men alt sammen avhenger av om genene er dominante.
brun-Blå=Blå
Brun-blå=Brun
Blå-grønn=blå
blå-Grønn=grønn
... And so on. Sånn har jeg lært det, og slik står det i læreboka :) men jeg skal ikke være hardnakket altså, mulig jeg husker feil på blå og grønn.
to foreldre med blå øyne kan få barn med brune øyne hvis begge er bærer av brun:) faktisk...
 
to foreldre med blå øyne kan få barn med brune øyne hvis begge er bærer av brun:) faktisk...
Ja, om den ene foreldren har dominante blå gener så går vell det an.
 
Her er det blå som gjelder ;)
 
Jeg har grønne å han har nesten svarte d går ikke å se pupillen i hans , jeg håper nurket får hans :)
 
Jeg har blågrønne øyne med brune flekker i.. haha.
Veslas far har lyseblå øyne, og vesla har lyseblå øyne etter han.
Samboeren min har gulgrønne øyne. Hva spiren får....? aner ikke :p
 
Back
Topp