Øyemigrene

Wiccababe

Gift med forumet
Er det noen som har hørt om det?

Jeg var hos øyelege i dag og tok noen tester av øyet fordi jeg over en lang periode nå har følt en sånn blindhetsfølelse på høyre øyet når jeg lukker det om kvelden i mørket. Å da må jeg blinke masse for at føleslen skal gå bort på en måte.

Trykktest:Ok, synstest: ok

Så tok de bilde av innside av venstre øye var helt normalt.På innsien av høyre øyet så var det liksom noe rart rundt synsnerven, men kunne liksom ikke helt sette fingern på at det skulle være noe gærent.Men den var allikevel ikke helt som den skulle være, det ble tatt 4 bilde alt i alt fordi først ble damen litt usikker å måtte ta et til, å så ville legen dobbeltskjekke det å han tok også to bilder å begge viste det samme.

Han mente det kunne være stress som gjorde dette, å altså gi en øyemigrene. Jeg har aldri hørt om øyemigrene og føler mer at han kanskje bare sa det for å gi meg hva jeg føler et navn?

Men om det ble verre og det økte på i hyppighet så skulle kontakte han igjen.

Jeg har vært superdårlig i dag, først så begynte det med at jeg så kjempe dårlgi(det visste jeg kom til å komme fordi han tok først på sånn væske som bedøvde øya, å så en eller annen væske som skulle utvide pupillen mine for at de skulle ta bilde inne på baksiden av øyet til,)Så ble jeg supersvimmel, kvalm og trøtt. Først nå begynner det å gå over, å pupilla mine er forstatt drit store ser knapt det blåe i dem.
Noen som har tatt sånne tester å vet om det er normalt å bli så dårlig i ettertid??

Aldri hørt om øyemigrene..... men var jeg deg ville jeg oppsøkt en øyespesialist på sykehus for å sjekke trykk bak øyet, det er ikke noe bra å gå med!!
Er det noe "rart" rundt synsnerven din er det viktig at det blir sjekka og ikke bare blir kalt "øyemigrene" pga stress....

Bedøvelsen på øyet er ekkelt men ufarlig.... eller bør være ufarlig ihvertfall skal gi seg etter 2 timer!!! hmm tror jeg ville ringt en anna lege å få sjekka dette her Wicca

Ja var det jeg synst var litt rart at han når han så noe rundt synsnerven min som ikke var som det skulle ikke sa at det skulle sjekkes ut noe mer. Hun som satt i respesjonen reagerte mye mer enn det legen gjorde for å si det sånn. Men kanskej det er fordi legen ser mer sånt og vet mer om det en henne.

Håper nesten at jeg får en unnskylding til å ringe på mandag at det bar tiltar noe helt enormt i helga med masse blindhetsfølelse sånn at jeg må sjekkes ut mer. Da må jeg ha en ct av hodet da om det er mer som skal sjekkes ut sa han legen men jeg synst er er rart ja, for det var annerledes på høyre øye enn på venstre....

tror ikke jeg ville venta å se til etter helgen om legen snakket om ct av øyet ditt..... de tar ikke ct om de ikke har mistanke om noe mer alvorlig! Jeg ville tatt kontakt med ullevål eller aker nå i kveld å fortalt om trykket du har og hva legen og resepsjonisten reagerte på.
Om du er blitt forverra nå og bedøvelsen ikke har gått over ennå BØR du kontakte lege på ny, bedøvelsen skal ikke sitte mer enn max 2 timer..... hmm, du... var ikke timen din kl elve i dag??

Kan ha ungene for deg jeg om du trenger barnevakt for å få sjekka det!!

Var der kvart over 11 ja. Men jeg har ikke trykk på øyet.

Det han sa var at, om jeg fikk mer "blindhetsfølelse" på øyet at det bare tiltok og ble verre så måtte jeg kontakte dem igjen å da måtte jeg inn for å få tatt en CT av hodet.

ok, men blindhetsfølelse ja det har jeg hatt og det kom av trykk bak øyet....... uansett jeg ville fått sjekka det asså

Kan jo ringe legevakta å høre da, når je ghar fått unga i seng. Men da høres jeg jo ut som den verste hypokonderen også [:-]

tja, synes ikke du skal se på deg selv som hypokonder av den grunn... det er jo ikke normalt at ikke bedøvelsen går over og synet ikke bedres.....

Men, synet er helt bra nå. Tar meg heller en telefon dit jeg var på mandag og forteller å hører hva hun sier da.

Men takk for svar søta ;)

Nei, ikke ennå. Ser ann formen til i morgen. I dag så har jeg ikke vært bra så hadde det vært i morgen feks så hadde jeg nok ikke dratt uansett. Men ser formen i morgen.

Har nå ringt, å de sa at når jeg er på bedringens vei så er det bra. Er normalt og være svimmel og kvalm når du ser dårligere på øya sa hun. Så er litt beroliget nå, å regner med at nattens søvn vil gjøre meg helt tipp topp. Men meldes vettu ;)

Ringte øyelegen i dag da, å det er ikke normalt å bli dårlig etter en slik undersøkelse så nå skal jeg få henvisning til CT.

Synst det er litt skummelt jeg [:-]

Godt at de tar deg på alvor, og at du blir utredet..  Håper at det "bare" er øyemigrene.. Klem fra meg

Tusen takk Nemi

Det er ikke vondt, bare ubehagelig faktisk. Har hatt det sånn ganske lenge nå, å jeg så jo at det var noe som ikke var helt som det skulle men om det er noe alvorlig eller bare en bagatell gjenstår å se.

Legen sa nå at han umiddelbart ikke kunne se at det var noe galt, men som sagt ford jeg har reagert som jeg har gjort etter undersøkelsen nå og at jeg har hatt masse "blindhetsfølelse" på øye i ettertid så ville han at jeg skulle på CT.

Jupp, da drar jeg å henter henvisning til CT snart da. Uff, prøver å huske hvor lenge det har vært sånn. Men når jeg prøver å huske det klarer jeg ikke for alt i verden å komme på det. Er det ikke typisk?[:@]

Fikk time til CT allerede i morra. Ringte i dag etter at jeg henta henvisning, å i morra skal jeg. [:-]

Takk takk.

Selv så tror jeg egentlig ikke dette dreier seg om øyemigrene, da "blindhetsfølelsen" kun varer i kanskje max 30 sekund i gangen.

Back
Topp