Øyekatarr???

Stine_85

Elsker forumet
Jeg har vondt/ubehag på høyreøyet. Det begynte i går,rant og rant og svir litt liksom! Men det renner blank væske da!! Var litt gjenklisktra til morran,litt lysegul seig guffe... Nå kjens det ut som øyet skal klistre seg hver gang jeg blunker og det er skikkelig ubehagelig. Øyet er også litt rødt!
Kan det være øyekatarr eller noe?

Høres ut som øyekatarr ja.

Vask med kokt vann, og reis til legen å få salve. Vær nøyen med håndhygiene, for det er veldig smittsomt (hønemor som bare må mase litt ekstra[8D]).

Er forresten usikker på om det trengst resept på kloramfenikol. Jeg har alltid bare fått det hos legen om noen her har trengt det.

Hørres litt ut so da ja. Eg begynte på samme måten på søndagen, vaske auga me kokt vatn å ikkje pitla for masse på da. Eg e so godt som kvitt da no, merka eg e litt hoven endo, men da renne ikkje frå da lenger [:)]

ORIGINAL: thealita

ORIGINAL: Lois Lane

Vask med kokt vann, og reis til legen å få salve. Vær nøyen med håndhygiene, for det er veldig smittsomt (hønemor som bare må mase litt ekstra[8D]).

Er forresten usikker på om det trengst resept på kloramfenikol. Jeg har alltid bare fått det hos legen om noen her har trengt det.

Du må nok ha resept om du skal på apoteket, men vet noen leger selger det på kontoret også.

Det jeg trodde egentlig. Har apotek i butikk her, så legekontoret har sikkert noe liggende. Tar sin tid å få det tilsendt i posten.

ORIGINAL: Lois Lane

Godt hønemor passer på[8D]
Jeg har time til mandag hos legen,men får se an i helgen åssen det blir! Får vaske med kokende vann så lenge[;)]
Takk for alle svar[:D]

Back
Topp