Øyekatarr

TrønderPia82

Elsker forumet
Er hjemme med en gutt som ikke er speseielt syk. Men han har øyekatarr, så han må være hjemme. Men jeg lurer på, hvor uggen skal de være på øya før han må behandles med salve?

Han hadde en del gugg da han sto opp, men når jeg vaska øynene, ser jeg at det mest renner av øynene.

Legen her gir nesten aldri salve, han sier bare at vi skal koke en kopp te og så kjøe ned for å bruke det til å vaske øynene med gjentatte ganger.
 VASK INN MOT NESEN!!

Dette funker for oss og alle mine venninner med barn

Hva slags te da?
Men når det gjelder bhg, så vil jo de at ungene ikke skal komme før behandling er påbegynt...

ORIGINAL: EmsN

Syns kanskje du burde få en salve uansett, jeg.. Husk at håndhygiene er superviktig nå, og at du ikke må bruke samme klut på begge øynene!! Og tørk fra ytterst og inn mot øyekroken for å minske smitte[:)]

God bedring til tassen!

Takk[:D]

Flere meninger?

ORIGINAL: Ihne

Er det første dagen med gugge på øynene.
Da er det ikke behov for salve.

For det er en virus infeksjon. Om du bare tørker vekk gugga med sterilt vann og "dott" så fort det kommer gugge så gir det seg ofte etter noen dager. I utgangspunktet kan de fint gå i barnehagen.
En må ikke være hjemme ved forkjølelse, og det her kan sammenlignes med forkjølelse. Det er også smittsomt!

Salven inneholder antibiotika, og som kjent så hjelper ikke antibiotika på virus. Så om du begynner rett på salve så har den ingen virkning!

Skulle det ikke gi seg etter 3-4 dager bør du kontakte lege for evt å vurdere om han trenger salve.

Gutten min fikk noe av det samme og jeg holdt på i litt over en uke med å rense øyet. Det gikk vekk etterhvert. Så hadde ikke behov for salve.

De gangene han har hatt øyekatarr før, har vi fått salve, og det har gått over rimelig kjapt.
Og barnehagen vår (begge han har gått i) presiserer at de skal holdes hjemme ved øyekatarr... Ikke vet jeg.

Nei jeg skjønner absolutt poenget ditt!
Jaja han er hjemme i dag. Ble sendt hjem fra bhg i går pga at de syntes han var slapp. Så det er jo greit. Har hatt en hard barnehagestart i vinter med mye sykdom. Så er greit at det ikke tuller på seg igjen.

Back
Topp