Øyekatarr??

Jeg tror jeg ville vaska rent med saltvannsdråper først for og få bort verket før jeg har dryppa morsmelk på! Kan også bli sånn verkøye pga baketrier etter fødsel, det hadde nr 3 til meg!

Lillegutt hadde en del puss på øyet etter fødsel. Var mest sannsynlig tett tårekanal. Brukte saltvannsdråper et par dager og tørket bort pusset med sterile kompresser. Ble helt fin etter bare noen få dager :)

Sånn rett fra puppen? Eller kan jeg dryppe fra pumpeflaske fra i går kveld? Det var litt vanskelig å sikte med puppen!:bag:

Jeg pleier å håndmelke litt i en kopp og så trekke det opp med en ren transprøyte f.eks :) kan være lurt å vaske vekk pusset først som noen nevnte her.

Min hadde også dette, jeg fikk noen øyedråper fra legen, men jeg syntes at morsmelk var det absolutt beste [emoji4] jeg vaska også øyet med en kompress med morsmelk på

Min har også det, tette tårekanaler fikk jeg beskjed om fra helsesøster. Fikk beskjed å dryppe med morsmelk/vann og tørke lett over. Blitt mye bedre nå den siste uken :) lille er 12 dager gammel i dag.

Bruk saltvann på kompress for å rense det, men ville gått til lege eller helsestasjon med det. Vi fikk øyedråper på sykehuset, de fungerte veldig bra og hun er kvitt det i dag.

Tusen takk for mange gode tips og svar!:rolleyes:
Jeg har vasket øyet med saltvann og morsmelk, i tillegg til å dryppe det med morsmelk! Så da venter vi på å se hvordan det utvikler seg og gjentar prosessen!

Vis vedlegget 234765 Noen som vet? Er dette øyekatarr? Eller? Hvordan behandler man dette?
Det er en slags øyekatarr, noen blir født med det. Min største hadde det sånn. Fikk bare beskjed om å vaske med en myk klut og lunken vann noen ganger om dagen. Myke det opp, ikke gni, men vaske over fra nesen og ut mot sidene. Ble borte etter ca 1 ukes tid. Og så er det noen som tipser om morsmelk, dryppe med dette. Tror jeg gjorde dette noen ganger også :)
Det er helt ufarlig :)

Back
Topp